Gå til innhold

Min 740TIC 88

Ranger emnet


Mogwai

Anbefalte innlegg

haha fine gira dine var da :P klarte å kverke 1,2,3 + R jeg :P det så ikke mye fint ut ! :P sleit ganske mye uten revers :S hehe!

 

Hehe.... Måtte le litt her en dag. Broren til en kompis av meg er bilmekaniker, og lærlingen på verkstedet skulle endelig ha seg godbilen, en 740TIC, for det var liksom det råeste han kunne tenke seg.

 

Broren til kompisen min spurte da hva han hadde tenkt å gjøre med bilen, om han evt. hadde tenkt å beholde den original, eller kanskje oppgradere litt her og der?

 

Da svarte lærlingen at han skulle såklart chippe og opp med ladetrykk og på med 3"eksos og den regla der. Og kanskje til og med småtrimme litt til...

 

Da lurte broren til kompisen min på om han var tenkt å gjøre noe med drivverk, og da fikk han følgende svar:

 

Nææh, girkassene til Volvo er faen meg så solide at de tåler ALT!! :phatyo

 

 

(sikkert noe galt med meg siden jeg har renset 3.gir på 4-5stk med å gi gass...) alacocaina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 317
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe - er nok bare begynnelsen, skal du se!

 

Jeg har renset 3.gir på 4stk m46kasser med 740'en, og bare ødelagt litt lager og div på 1stk m46, som da tilslutt gjorde den mer eller mindre ukjørbar.

 

Med 245'en har jeg bare rukket å rense 3.gir på en stk m45, selv om den går mye bedre enn den svarte har gjort tidligere. Men litt av grunnen til at den jeg har nå har holdt en stund er vel at clutchen har sluret bort verste momentet. Er vel ikke lenge før jeg tar livet av mer m45 med den heller... heldigvis har jeg alle delene jeg trenger til å montere getrag 265'en jeg har liggende til den, med unntak av clutchlamell til getragspline :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadaaa.. da har man brukt timesvis MED hjelp fra faren til en kompis for å rette opp en feil jeg klarte å gjøre i går.

 

Skikkelig festlig å skulle montere på igjen bremsekaliper og der vrir du av éne bolten... borret hull tvers gjennom faenskapet og prøvde å dra ut med en GRISEPIKK, noe jeg ALDRI mer skal bruke. For den knakk selvfølgelig inni og ville ikke ut!

 

Så etter mye banking og herjing, varming med acetylenbrenner og MER banking og herjing, for så å sage et hakk ned til bolten, for så å bruke acetylenbrenneren igjen mens vi brukte hammer og meisel for å bende den ut, for så å sage av bolten fikk vi OMSIDER faenskapet ut.

 

Satt så i bolten og varmet og banket tilbake, tok ut bolten og sveiset sammen igjen hakket vi hadde saget.

 

I morra drar jeg gjennom med en gjengetapp og monterer sammen, da er det bare småtjafs igjen før den er nede på hjula slik at jeg får testet TrueTrac diffen.

 

Er det noe galt med den tror jeg nok at jeg kommer til å trenge tvangstrøye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor tatt ut i går kveld. Nå venter div arbeid oppi motorrommet, som f.eks. ny montering av IC og 960radiator med elvifte kjøpt fra Maxis her på forumet.

 

DSC00216.jpg

 

DSC00217.jpg

 

DSC00218.jpg

Stakkars... så tomt!

 

 

Senere skal jeg ut å hente B21ET'en fra Tennfjorden. Begynner så smått å nærme seg, men må si jeg begynner å bli litt stressa nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var tenkt å rive ut en del motronic ledninger og forskjellig ja. Og ellers var jeg tenkt å samle det som går av ledninger i sånne trekkestrømper du finner i automatskap.

 

Fikk skrudd på pakkboks og gjenget opp i bakkant av blokka til svinghjulsgivere nå i sted før jeg tok med motoren hjem. Begynner vel å flytte over deler og styre litt med ledninger i morra om ikke noe annet dukker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

DSC00009.jpg

 

Fikk gjort litt i går...montert på turboen, måtte få lagd en ring til å fylle labyrinttetninga i turboen, da den ble planet av grenrøret en gang tidligere.

 

DSC00266.jpg

 

Ellers har vi flyttet intercooler, og oljekjøleren er som dere ser stripset opp der den skal være sånn cirka, og vi begynte å lage feste til det i går.

 

DSC00267.jpg

 

Trykkrør må også lages for det meste nytt nå, og der er jeg glad jeg har en kompis som er dyktig på å sveise rustfritt (nei det blir ikke alu trykkrør) til å hjelpe meg. Forøvrig han som har laget De trykkrørene jeg har brukt tidligere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår