Mogwai Skrevet Juli 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2007 kjører forresten med Innovate LC-1 ja... Denne er ikke så veldig glad i varme virker det som, så man må liksom se på første loggen med skikkelig påpdrag hvilken afr man faktisk har, og stole på det når man gjør små endringer i antall grader fortenning. Den begynner nemlig å oppføre seg litt pussig når den blir veldig varm! Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2007 okei.. hvor har du montert lamdaen? kan jo være triks å flytte den lenger bakover i eksosanlegget hvis den sliter med varmen.. så skal den jo helst stå klokken 12 også, men mellom 9 og 3 gikk, dette har du riktig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Juli 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2007 Lambdaen står der downpipen har gått ned og begynner å gå bakover igjen. Klokken 11 cirka. Har jo sett bredbåndslambda stå lenger frem enn det! Tviler på at det er så mye forskjell å hente på å sette den 15cm lenger bak akkurat... Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIversen Skrevet Juli 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2007 Da jeg monterte bredbåndslambdaen min sto det at den skulle stå minst 40 cm unna utgangen på turboen, grunnet nøyaktigheten på målingene. Grunnen til at den skal så mellom 9 og 3 er vel kun pga kondens som kan oppstå og da blir liggende i selve føleren? Siter - Volvo 740 TIC, 87 mod. - Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2007 stemmer det.. det med avstanden skal jegikke uttale meg om, kan ikke ta igjen om det sto noe om det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Juli 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 Update anyone? Joda - bilen har fått lakkrens og polering, før var det jo bare panseret som var svart blank.... Mappingen har kommet litt lenger, og vi har flyttet kamhjulet til toppen en tann frem i forhold til merket. Dette pga kammen bare hadde cirka 0.5mm løft på innsugsventilen på 4'ern v/ødp. Etter vi flyttet en tann ble det drøyt 2 mm... Sa noen stillbart kamdrev eller? Tror jeg bør skaffe det, selv om hele denne toppen inkl kam ble levert fra KRB på nittitallet og motoren var sånn cirka 280hk på hjula (målt med g-tech måler) på 1.2 (1.3?) bar med litt mindre turbo. KRB leverte visst et såkalt 380hk oppsett med denne topp/kam, med dokumentert 380hk på 1.6bar med omtrent samme turbosize som meg, med b21et 2.2liter. Må da vel for pokker bikke 350 jeg da vel? Lader nå 1.3bar, da mapsensoren som står i MS'en ikke vil lenger en 1.5 (har ny liggende), og ladetrykket har små peaker opp til 1.45 slik det er nå, så gidder ikke ligge å pirke på overboostprotection med 15grader tenningskutt. Øyvind mener bilen min går bedre enn hva hans gjorde, men jeg blir nok ikke overbevist før jeg ser det på papiret. Får prøve å dragge litt med 200SX'en med 280 hjul hk her i området da, så blir man kanskje litt klokere. Tenkte forresten jeg skulle legge inn et bilde av nåværende tenningstabell (Øyvind fant mappen bilen var levert med fra KRB) Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 ja men dem 380hk var vel på veiva??? 280 på hjula vil jo si at du har ca 310hk... på 1,2 bar er vel ikke det urealistisk. henter vel mer med litt mer mapping kansje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 lookin good! veit ikke om jeg har sagt det før eller hva jeg har, men jeg hadde byttet ut grillen og vinga, og modifisert øyelokka noe, men sån ellers så er det en meget flott bil! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Juli 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 ja men dem 380hk var vel på veiva??? 280 på hjula vil jo si at du har ca 310hk... på 1,2 bar er vel ikke det urealistisk. henter vel mer med litt mer mapping kansje? Folderen som lå på gamle pc'en til Øyvind hette "KRB336hk" ... dette var på veiva ja. Vet ikke om JEG har så mye hk enda, men det er samme tenningstabell nå. Og større turbo. Øyvind mener den går bedre, men vet ikke helt ennå. Men ut ifra den dutycycle jeg har og en AFR på 11.5:1 på 1.1bar og oppover skulle det være mye over 300hk. Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Juli 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 lookin good! veit ikke om jeg har sagt det før eller hva jeg har, men jeg hadde byttet ut grillen og vinga, og modifisert øyelokka noe, men sån ellers så er det en meget flott bil! Synes øyelokka gjør seg på bilen, grillen har akkurat dama laget ny, så den må du passe deg for å hakke på! hehe. Angående vinge har jeg litt lyst på breddet grp-a fra 240 eller 850R vinge. Men skal jeg ha R-vingen må jeg nesten ha 760 '90 baklys for at det skal se riktig ut, og de jeg har er jo nye, så! Men for all del, halshogger aldri andre sine meninger Ronny. (Men dama gjør det kanskje hvis du tuller med grillen:P) Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 da trekke rjeg tilbake alt om grillen med en gang!! hehe:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 afr som er så lav??? er ikke det vel "lean" med tanke på så mye ladetrykk eller er jeg helt på jorde nå? 14,7:1 er vel det gylne tallet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 14:7 er leeean! men kjør gjerne slik for min del. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 Hei. Kan nå legge til at han kjører med Deca dyser som leverer 630cc ved 3bar bensintrykk og han kjører med 3.5bar.. Og ved 6400rpm og AFR 11.5 så drar han 80% duty på dysene! Den har bra med hk på det øvre registeret 5000rpm 0g opp.. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 ja men dem 380hk var vel på veiva??? 280 på hjula vil jo si at du har ca 310hk... på 1,2 bar er vel ikke det urealistisk. henter vel mer med litt mer mapping kansje? Jepp med en g-tech så målte vi 280hk på hjula ved ca 1.3bar. Testet etter på med en volvo 240 med en B230A motor så hadde den 88hk på hjula. så det skulle ikke være så langt unna. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.