Mogwai Skrevet Juli 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 Hei.Kan nå legge til at han kjører med Deca dyser som leverer 630cc ved 3bar bensintrykk og han kjører med 3.5bar.. Og ved 6400rpm og AFR 11.5 så drar han 80% duty på dysene! Den har bra med hk på det øvre registeret 5000rpm 0g opp.. Tror jeg har mer enn 3.5bar grunntrykk du... var nok rundt 4 allerede når jeg kjørte de sagnomsuste "r-dysene", og jeg presset den litt til... Men på sida til de dysene står det 63lb/h og 670cc på 3bar.... vet ikke hva som skal stemme jeg... den SLUKER i hvertfall bensin på svinkjøring ;) Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Juli 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 afr som er så lav??? er ikke det vel "lean" med tanke på så mye ladetrykk eller er jeg helt på jorde nå? 14,7:1 er vel det gylne tallet? Det er vanlig å ligge på cirka 12:1 på fullt pådrag på en småhvass turbomotor. Grunnen til at jeg kjører litt mer suppe er for å redusere litt temperaturen og påkjenningene på stemplene, og man taper egentlig ikke noe særlig med hk på å gå fra 12 til 11.5 ... men noe særlig lavere er ikke å anbefale, sies det. 14.7:1 er et gyldent tall ja, det såkalte "lambda 1" , men dette er mer hensiktsmessig å ligge på ved cruising. Mange originalsprut vil nok prøve å legge blandingen til lambda 1 på alt opp til hardt pådrag. Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 hmm... tror jeg har missa noe her :S tenkte jo laver lambdaverdi jo mer lean går motorn. så dvs 14.7:1 på loding/cruising og ved pådrag gradvis 14.7:1 til 12:1 alt etter hva MAP verdien/motstand på motorn eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 stemmer dette.. ved vanlig slappav kjøring går det an å gå enda magrere og, men ved 14.7:1 er det "optimal forbrenning".. om jeg ikke tar feil er det effekt/avgass=veldi bra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 mhm, det er jo derfor man sparer fuel ved å holde en konstant hastighet, med lav belastning på motoren da selvsagt (crusing). Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juli 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 du må få bilen til å yte max før du kommer på besøk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Juli 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 du må få bilen til å yte max før du kommer på besøk? Joda, men begrenset med tid, vi kom nettopp inn dørene sammen med svigers ;) Lang kjøretur for dem i dag, kan du si! Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Juli 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 Hih... var på Atlanterhavsparken (akvarium) i dag, og må si svigermor så lett skeptisk ut når jeg flata fjøla i 2.gir ut fra bomstasjonen på Kverve... Men har funnet ut at nå etter jeg monterte turbo med grovere eksosdel har det blitt LITT i overkant med eksosbråk til cruising. Mulig det blir en ekstra demper. Noen som har mellomdemper til JT liggende? Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juli 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 Hih... var på Atlanterhavsparken (akvarium) i dag, og må si svigermor så lett skeptisk ut når jeg flata fjøla i 2.gir ut fra bomstasjonen på Kverve... Men har funnet ut at nå etter jeg monterte turbo med grovere eksosdel har det blitt LITT i overkant med eksosbråk til cruising. Mulig det blir en ekstra demper. Noen som har mellomdemper til JT liggende? ikke verst, svigermor kunne daua av det samme ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet August 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 Jaja... Etter mye eksperimentering med kaminnstilling har jeg flyttet tilbake til merket på kamhjulet, og ikke en tann foran, slik det var. Det som skjedde med å ha den en tann foran var at den ble veldig T-kam-aktig. Virket som at den gikk veldig bra, men var bare en del moment i bunn, så sloknet det fort. Grunnen til at vi begynte å vase med det her i det store og det hele var at Øyvind Otterlei begynte å bli veldig usikker på om den toppen faktisk sto på merket eller en foran eller bak når han hadde den selv. Uansett har jeg bestilt meg justerbart kamdrev for å prøve å avansere et par grader for å se om den vil dra litt råere fra 3500 i stedet for 4000 som nå. Litt bedre å sladde med når man får flyttet registeret litt ned i stedet for 4-7k maskin. Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 håper du finner utav det da.. må snart få dradd ut fingern å få i sprutet i min nå! bare bagateller igjen egentlig! litt småendringer bare, tomgangsmotor og svinghjulssensor type som må endres i boksen.. har fått dysene og alt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet August 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 he he... misforstå meg rett.. den går som et olja lyn nå på 1.2bar... Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dunder Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Hvor fikk du kjøpt de hvite baklysene dine Mogawi, veldig fin bil du har :) Siter Volvo 740 tic-87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet August 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Takk for det. Kjøpt de fra http://www.reproglas.com og kjøpte nye original baklysglass fra Biltema for så å montere blinkers og refleksglass på de. Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 reploglas \ radicast lager ikke de lampene mer, han jobber med saken mtp og selge ferdig produserte som til 240n. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.