Mogwai Skrevet August 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Lenge siden update nå! Holder på å skrur sammen igjen motoren etter at toppakningen gikk forrige uke, noe som resulterte i at to frostplugger spratt ut (sikkert vært ute når blokka har vært overhalt før den var i mitt eie) og jeg la igjen en satans stripe kjølevann. Grunnen til at pakninga gikk var nok at jeg hadde brukt B21ET pakning mot 531toppen som i tillegg til å være til en 2.3liter er portet, og rundt innsugsventilen ble det da litt dårlig med trykk på stålringen i pakningen. Bilde av forbrenningskammeret følger, det er forøvrig ikke jeg som har brukt skjærkantpakning: Hadde toppen inne til sjekk på GMG Service, og hadde heldigvis ikke vridd seg selv om jeg faktisk måtte kjøre et lite stykke før jeg kunne sette fra meg bilen og bli tauet (farlig å bli stående der jeg sto) Venter nå på pakning mellom eksoshus og baklokk på turbo, og to nye frostplugger fra Volvo. Etter det er det bare å skru på eksosmanifold og skru turbo mot downpipe osv, og helle på olje+vann og starte opp for å varmkjøre. Om jeg har nok tid denne uka er den nok på veien igjen til helga klar til mer pisking!! Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet August 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Prøvetur i dag etter å ha etterdratt toppen... Gikk som faen det ;) Leverte triggerhjulet til faren til en kompis av meg i sted, slik at han får dreiet over det. Ble nemlig et sår på en av tennene når hjulet gikk i bakken for en tid tilbake. Hatt litt problemer med feiltenning pga det, håper på å bli kvitt det nå! Men var faktisk ikke noen problemer når jeg var ute og kjørte i sted. 1.1bar til 6-7k rpm uten å mukke. Noen vil kanskje fortelle meg om at jeg må kjøre inn toppakninga osv nå, men i så fall HVORFOR? En pakning er da vel en pakning? :boxing :) stay tuned :) Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 aldri hørt noe om å kjøre inn en pakning, annet enn det med å etterstrame. før du har gjort d3et er det jo greit å ta det litt tålig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet August 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 Før jeg etterstrammer har jeg bare brukt å fyrt igang bilen og latt den gå et kvarters tid etter den har nådd normal arbeidstemp... Nå kjører jo jeg på pinnbolter og muttrer da vel og merke... Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 mye skal den orginale pakkningen etter strammes? Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet August 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 spørs litt hvilke bolter du kjører med. Jeg dro til 110nm på mine. Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet September 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 Jaaaa.... på tide å legge ut litt mer her. Jeg har, som noen kanskje har forstått, vært litt smålig skuffet over motorens karakter, og prøvd ganske mye frem og tilbake. Turboen har ikke hatt fullt trykk så tidlig som den burde, og effekten har kanskje endet i mottrykk på topp pga eksosmanifolden jeg kjører med. I dag da jeg skulle prøve å bytte til en K-kam jeg hadde liggende fant jeg mest sannsynlig ut hvorfor: Kammen som har stått i har 11.1mm løft på innsug og 11.4mm løft på eksos, noe som ikke blir brukt så mye i dag, men var vanligere før. Dette i tillegg til synbart mer durasjon på kammen gjør det til en kam du kan dra på mye turtall med en liten eksosturbin. Øyvind kjørte med en turbo med mindre eksosturbin cirka samme size kompressor, omtrent som den såkalte "gruppe-a turboen" This makes sense. K-kammen som skal i har som kjent et løft på 11.95mm både inn og ut, og er kjent som en relativt sint kam. Volvo leverte jo tross alt 2.3motorer med K-jetronic og 140hk med denne kammen (Canada, etc), og jeg vil få en høyere sugemotoreffekt - og så vel utprøvd som denne kammen er til turbobruk har jeg nå fått litt høye forventninger igjen Ble anbefalt å sette denne til å ha 1.5-1.8mm i løft på fjerde sylinderens innsugsventil ved ødp (ja jeg har just. kamdrev), da Volvos nullpunkt kan variere noe på denne. Mr POFFS hadde jo 440hk/600nm? på denne kammen på 2.3'en sin som han sladda rundt med på Rudskogen for noen år siden. NÅ skal da vel 350hk kunne passeres?! Hadde fått testet dette ikveld hadde det ikke vært for at jeg må ha et nytt shims til nye kammen, hadde ingenting som passet. Alle var for store Får krysse fingrene for at Volvo har på lager i morra. Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 vet du hvor jeg kan få tak i de baklyktene? Siter 1993 BMW 325 Turbo Intercooler 1986 BMW E28 525i | 1988 740 Turbo Intercooler 1986 BMW E30 316i | 1979 244 DL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet September 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 vet du hvor jeg kan få tak i de baklyktene? Som skrevet tidligere i tråden, de kommer fra http://www.reproglas.com, og han lager de egentlig ikke lenger etter som jeg har forstått. Mail han og hør om han kan hjelpe deg. Hjelpsom fyr! Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 ja, fant det ut. Jævlig stilig 740 forresten ;) Siter 1993 BMW 325 Turbo Intercooler 1986 BMW E28 525i | 1988 740 Turbo Intercooler 1986 BMW E30 316i | 1979 244 DL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet September 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 takker så mye Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet September 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 JADA!! Bilen drar nå som faen! Fikk samme fart opp tunnellen her hjemme som en 200sx s14 med 280hk på hjula får. Var 5km/t ifra turtallssperra i 5.gir ;) Og dette er på 1.2-1.3bar... Mye vil ha mer, men fy søren dette ga mersmak. Getragen som står i (262cr) skal i vinter mest sannsynlig byttes ut med 265'en jeg har stående, slik at jeg får litt lengre gir. 4500-6500 er litt kort å dra på, når bilen tydeligvis drar bra fra 3500-7000!! Ang just. av kam prøvde vi først 1.8mm løft ved ØDP, men jeg retarderte den en kamgrad eller to på feelingen, da smalt det til mye hardere ved cirka 3500, og dro lenger. Med kammen stilt på 1.8mm løft v/ødp så man klart på rpm kurven at det begynte å gå sent etter 5500. FYTTE H.... som dette må dra når jeg får komme meg opp på 1.5/1.6bar !! Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet September 15, 2007 Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 hehe høres aldeles nydelig ut det her! sånn som nå, har du da ca 0.8-1mm løft på inn på 4'ern på öd da? lurer på om jeg og må skaffe meg en k kam da..hmm.for min turbo skal jo ikke høre til å komme noe særlig mye seinere enn den din, så det kan jo ikke bli så fælt.. *har forresten gitt opp hele den den jævla svinhjulssensoren..var å henta med meg en fordeler med hal sensor igår, som jeg måtte kose og lime litt og sånn på.. så skal til å prøve med den i dag:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet September 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 hehe høres aldeles nydelig ut det her! sånn som nå, har du da ca 0.8-1mm løft på inn på 4'ern på öd da? lurer på om jeg og må skaffe meg en k kam da..hmm.for min turbo skal jo ikke høre til å komme noe særlig mye seinere enn den din, så det kan jo ikke bli så fælt.. *har forresten gitt opp hele den den jævla svinhjulssensoren..var å henta med meg en fordeler med hal sensor igår, som jeg måtte kose og lime litt og sånn på.. så skal til å prøve med den i dag:D Retarderte litt fra 1.8mm løft v/ødp, så er vel kanskje 1.5/1.6 nå? Målte den til rundt 1.2 med originale kamdrevet fra Volvo. Kunne nok ha fått enda litt mer guff på topp hadde jeg hatt en steg 3 eksosdel og ikke steg 2, men nå er det grym respons til å være lavkompa 2.1 ass! Drar på tværa på 1., 2., og 3., rundt 3500 når det er vått uten å clutche. Og da sitter den GODT på veien i forhold til en gjennomsnittlig 740. Gleder meg til å kjøre faenskapet på tørt :) Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Summit88 Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 Nice Bil! Sinnsykt pene baklykter! Hvor har du kjøpt disse? Synes de var penere en den såkalte ''nytypen'' baklykter:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.