Gå til innhold

Min 740TIC 88

Ranger emnet


Mogwai

Anbefalte innlegg

  • Svar 317
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...

heisann mister!

veit ikke om du har fått det med deg, men har hatt bare piss med tenningen på min, ødelagte fordelere/hallgivere, og etter at jeg bytta til t5 kammen får jeg ikke tenninga høyere enn 20grader ETTER ödp, så nå parkerer jeg alt det der, og går for fordelerløs edis tenning. kunne du tatt noen bilder av åssen du ordna branketten til vr sensoren din?

 

-Ronny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann mister!

veit ikke om du har fått det med deg, men har hatt bare piss med tenningen på min, ødelagte fordelere/hallgivere, og etter at jeg bytta til t5 kammen får jeg ikke tenninga høyere enn 20grader ETTER ödp, så nå parkerer jeg alt det der, og går for fordelerløs edis tenning. kunne du tatt noen bilder av åssen du ordna branketten til vr sensoren din?

 

-Ronny

 

Må bare beklage at jeg er sent ute her, men hatt mye å gjøre. Her kommer de!

 

DSC00145.jpg

DSC00146.jpg

DSC00147.jpg

DSC00151.jpg

DSC00152.jpg

 

Og igjen en stor takk til OLA som hjelpte meg med dette, og etter vi var ferdig (i sommer) tok vi oss en grillingsfest :) Vi endte opp ganske dritings :)

 

DSC00148.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Lite som har skjedd med bilen i det siste da jeg har vært i utlandet, men jeg begynner å få veldig lyst til å dra på rulle for å få mappa siste biten på bilen i løpet av vinteren.

 

En kompis kjørte den for et par uker siden og det var mye råere og mer brutalt enn noe annet han hadde kjørt før - som f.eks. chippet e36 m3 3liter osv (den dro fra stasjonsvogna...)

 

Den som er driten er at jeg får ikke ladetrykksregulering til å fungere som jeg vil, så det ser ut som at jeg må legge ut noen lapper på elektronisk boostcontrol. Har sett på HKS sin EVC, som ligger på rundt 500dollar/snaue 3000kr.

 

Den som skjer ang ladetrykk er at det svaier oppom 1.5bar for å legge seg til å pendle mellom 1.2 og 1.3. Derfor får jeg ikke justere på noe mer ladetrykk siden jeg ikke har mapsensor som går høyere enn 1.5bar før tenninga retarderes noe voldsomt.

 

Man kan jo tro at dette løser seg når man får en mapsensor som svelger høyere ladetrykk, men jeg ser ikke på det som noen god løsning at trykket skal svaie oppom 1.8bar eller mer for å legge seg rundt 1.5/1.6 - da dette vil bli noe hardt for både råder, toppakning og drivverk, da det antakeligvis blir et ganske høyt sylindertrykk med 1.9bar og 3500rpm - og jeg trenger sikkert ikke clutche for å tvære bilen i 3.gir på tørr asfalt, noe som gir morrofaktor men lite krefter ned i bakken.

 

Det jeg kjører med nå er den actuatoren jeg kjøpte fra 325ti og en fjær for å få litt høyere trykk, og ingen bleedventil eller lignende da dette VIRKELIG peaker trykket og er møkk å kjøre med etter min mening.

 

Forhåpentligvis får jeg med elektronisk boostcontrol lagt trykket slik at det ligger på 1.5/1.6 helt til turtallssperra - da regner jeg med turboen er tømt...Om dette skjer før snøen faller vet jeg ikke, bilen er i alle fall ingen vinterbil lenger, så blir kun kjørt på sommerhjul så lenge det er varmt i været og bart på veiene.

 

Ellers blir det vel girkassebytte i løpet av den snødekte tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres morro ut!:D men det med ladetrykkskontroll, så har jeg hks evc VI, og kan absolutt anbefales. 6'ern er og mye greiere enn 5'ern, da du kun har en skjerm pluss det egget med slangene på, istedenfor en skjerm, og et panel med justeringshjul på slik som på 5'en, og det egget..

du tror ikke du skulle brukt vinteren til fått deg et grenrør med eksten wg da? og eksoshus uten intern wg? de eksoshusa flower desidert mye bedre, i tillegg så er jo gaten MYE større, og du begynner jo å komme opp i litt effekt etterhvert så...?

 

det her ser jo kurrant ut egentlig? http://www.r-sport.org/headers.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de drar ut så mye hk med det grenrøret jeg har ser jeg ikke grunn til å bruke penger på nytt grenrør, wg og eksoshus...

 

Det er mye annet på bilen som kan kostes på før dette blir noen nødvendighet slik som jeg ser det. Må huske på at jeg har en original b21et blokk også, det er begrenset hvor mye driftssikre hk du kan ta ut av disse på original innmat.

 

Angående det med eksoshus som flower bedre så er det mer enn godt nok det som er der egentlig til den effekten jeg er ute etter, og hvis jeg trenger noe mer flow har jeg jo både steg3 og steg5 å gå på før jeg må til med veldig store endringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skal wastegate være problemet? Hullet er stort nok til å evakuere eksosen, for ladetrykket kryper ikke OPPOVER, men baktrykket hjelper å åpne klaffen slik at trykket synker, da det er samme kraften som virker på luftsiden av trykklokka men mer eksos trykk som hjelper wastegateklaffen å åpne... En ekstern wastegate har jo bare fjær og et lokk som skal åpne for å slippe ut eksos den også hvis man ser enkelt på funksjonsmåten. Og hadde jeg vært tenkt å bygge grenrør osv hadde jeg gjort dette i fra begynnelsen i stedet for å bruke 9000kr på en turbo med eksoshus for intern wastegate. Bruker ikke dobbelt opp med penger for å gjøre ting flere ganger. Blir fort noen tusen for nytt eksoshus (som jeg egentlig ikke trenger) og en god del tusen for grenrør, pluss at jeg må kjøpe meg en ekstern wastegate i tillegg.

 

Turboen, grenrøret og dysene jeg har nå holder til det B21ET blokka tåler, og da ser jeg ingen grunn til å begynne å bytte ut noe som helst, men heller legge litt innsats i å få det jeg har til å fungere optimalt.

 

Og nå i disse dager skal jo alt se mest mulig originalt ut i følge nazistene på Biltilsynet, så da ser det ikke så trimmet ut heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår