Gå til innhold

Min 740TIC 88

Ranger emnet


Mogwai

Anbefalte innlegg

  • Svar 317
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har enem v15, v16 har overtatt for den nå. Syns at på min fk med et bars trykk så dro den mye gjevnere å helt til rødsonen.

 

Godt å høre, med originalturbo var det vel sikkert litt baktrykk der også...

 

Men - jevnere enn hvilken originalkam?

 

Og skjønner ikke helt hva du mener med at v16 har overtatt for v15? Har du byttet fra v15 til v16, eller mener du at v15 nå heter v16?

 

Her er et utrdag fra http://www.enem.se/kamaxlar.asp

 

35-69-200

KAM VOLVO B23 V16 268/109/12.2/2.0

35-69-210

KAM VOLVO B23 TURBO V16 268/112/12.2/1.5

35-69-720

KAM VOLVO B23 V15 256/109/11.9/1.5

35-69-730

KAM VOLVO B23 TURBO V15 256/112/11.9/1.0

 

Jeg skal da så klart ha v16 turbo og ikke standard v16. Det eneste som ser ut til å skille er "lobe separation angle" (mrk: større vinkel på ellers lik kam gir mindre overlapp) og innstilling av løft v/ødp.

 

Men om alt går som det skal så skal jeg avgårde på ruller med bilen torsdag. Vet ikke noe om stedet og om hestene er "svenske", "amerikanske", "norske" eller ikke minst "stensbøl-hester", men det kan vi heller ta stilling til i etterkant :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte kammen av en lokal mann som driver et frima som heter Tom speed. Det er han som har gitt meg disse opplysningene. Betalte 3000 eller 4000kr for kammen da den var ny. Han annbefalte denne.

96 Volvo 945 B230ft

94 Volvo 945 B230ft (vraka)

88-89 Volvo 740 B230f (solgt)

 

Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

DSC01007.jpg

DSC01008.jpg

DSC01009.jpg

DSC01010.jpg

DSC01011.jpg

DSC01012.jpg

DSC01014.jpg

DSC01015.jpg

DSC01016.jpg

DSC01017.jpg

DSC01018.jpg

DSC01019.jpg

Min kjære forlovede er vanligvis livredd for å bli skitten, så dette måtte jeg nesten ha et bilde av :)

DSC01021.jpg

DSC01022.jpg

DSC01023.jpg

DSC01024.jpg

DSC01025.jpg

DSC01026.jpg

Jævla idioten som knuste en ølflaske inn i bakskjermen min utenfor LIPP skulle vært kastrert.

DSC01027.jpg

DSC01028.jpg

DSC01029.jpg

DSC01030.jpg

DSC01031.jpg

DSC01032.jpg

DSC01033.jpg

DSC01034.jpg

DSC01035.jpg

DSC01036.jpg

DSC01037.jpg

DSC01038.jpg

DSC01039.jpg

DSC01040.jpg

DSC01041.jpg

DSC01042.jpg

DSC01043.jpg

DSC01044.jpg

DSC01045.jpg

DSC01046.jpg

DSC01047.jpg

Ferdig å legge på fyller... tilbake neste helg for hellakkering og montering, da skal jeg ha fått ny bagasjeromsluke også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC01058.jpg

DSC01059.jpg

DSC01060.jpg

DSC01061.jpg

DSC01062.jpg

DSC01063.jpg

DSC01064.jpg

DSC01065.jpg

DSC01066.jpg

DSC01067.jpg

DSC01069.jpg

Turen hjem i går søndag skulle derimot bli alt annet enn problemfri:

 

Reiste fra Stryn rundt 1830 i retning Ålesund, og cirka én mil forbi Grodås var veien jaggu SNØDEKT! 740'en var utstyrt med nokså slitne sommerdekk bak, og litt bedre dekk foran. Jeg fikk nesten tenkt ferdig tanken "her tror jeg at jeg slakker fint ned og snur" før bakenden kom skenende. Rattet meg til en kontra som var mye større enn første sladden, og tenkte at dette går åt skogen...

 

Kontra nummer to ble litt mindre, og etter litt ratting fikk jeg kontroll over bilen og stoppet. Da så jeg en innkjørsel noen meter unna, og kjørte bilen dit. Etter å ha stått og brummet på tomgang med febrilsk ringing i øst og vest etter bilhenger/vinterdekk tenkte jeg at jeg måtte i alle fall ringe på og identifisere meg, om ikke annet.

 

DSC01070.jpg

 

Mannen som åpnet døren var vennligsinnet og sa at bilen gjerne kunne stå til jeg fikk hentet vinterdekk eller lignende, dette skulle ikke være noe problem. Vi ble også invitert inn i varmen hos det som skulle vise seg å være et meget hyggelig ektepar. Vel innenfor dørstokken fikk jeg en lys idé om å ringe NAF, og de kunne få berget meg til Sykkylven, SA DE. Så i god tro brente vi alle andre broer om å bli hentet av bekjente på andre siden av fjellet for å komme oss hjem.

 

Etter to timer med hyggelig prat, kaffe og ikke minst MAT ringte telefonen min, og det var en sjåfør på en bergingsbil i andre enden. De kunne imidlertid ikke få meg over til andre siden av fjellene, men nedigjen til Grodås der det var bart føre. Ringte til NAF-sentralen for å få orden på dette, men de la til OVERNATTING i stedet for hjemreise på ordren min.

 

Etter en litt mer stressende time med venting kom det omsider en bil og plukket oss opp, og kjørte oss ned til Grodås. 2230 på kvelden kjørte vi derfra og via Stigedalen, Folkestad-Volda, Festøy-Solavåg, Flatholmen-Valderøy og var OMSIDER hjemme til sengs kl3 !!

 

 

DSC01071.jpg

DSC01072.jpg

 

Åtte og en halv time på en tur som vanligvis går på drøye to timer. Jøje meg...!

DSC01075.jpg

DSC01076.jpg

DSC01077.jpg

DSC01078.jpg

 

Ja da var bilen lakkert. Noen smådeler står igjen, og bilen er ikke helt ferdig montert. Må muligens legge ut fullt navn på idioten som har sendt meg en "strøken/bulkfri" bakluke til 740 som var FULL i bulker som vi mottok dagen før hellakkering. Denne ligger i Stryn mens den bakluka som sto på ble rubbet/polert.

 

 

 

 

Men BILEN folkens, den har fått NICE LAKK!!!

 

All ære til Volvo-Stine som lakkerte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja.. :) hehehe,, las ikkje det eg.. faen ka pent det blei. :) (tror eg valla lakka fangeranne i samme farge og men de var mi meining..) men som sakt dæven ka fint de blei.. :) er sikkert 100 ganger finare virkligheita...

 

 

kjipt det med bakluka. eg har ei strøken ei her, er bare en liten bulk, som kan sparklast vekk. men er heilt rust fri. du skulla fått den hadde du bare sakt i fra.. :P

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår