Gå til innhold

Min 740TIC 88

Ranger emnet

Mogwai

Anbefalte innlegg

• Svar 317
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da startet bilen etter toppbytte... ganske deilig egentlig...

Fikk ikke gå så lenge, da det spruter olje i bakkant av kammen, fordi K-kammen ikke hadde noe fordelerspor, og da tok jeg likegodt vekk fordeleren også. Hva i all verden skal man med slikt 80-talls tøys? :cool:

Men hvordan bruker man å løse det med deksel i bakkant der? hvordan er dette på 240? er det bare å finne seg et komplett bakdeksel fra en 240topp og skru over eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da startet bilen etter toppbytte... ganske deilig egentlig...

Fikk ikke gå så lenge, da det spruter olje i bakkant av kammen, fordi K-kammen ikke hadde noe fordelerspor, og da tok jeg likegodt vekk fordeleren også. Hva i all verden skal man med slikt 80-talls tøys? :cool:

Men hvordan bruker man å løse det med deksel i bakkant der? hvordan er dette på 240? er det bare å finne seg et komplett bakdeksel fra en 240topp og skru over eller?

Bare og finne seg et deksel det. Mulig det er lettere og ikke så dyrt og kjøpe på volvo. Men det aner jeg ikke..

- Volvo 740 TIC, 87 mod.

- Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går kanskje ann med to halvmåner, men like greit å sette en "helmåne" dit, da det er det som skal sitte i de toppene... er bare å klemme den på plass i bakkant på toppen, gjort på null komma niks...

Pella av et sånn helmåne lokk på en 240 med F motoren, tok av topp-dekselet, løsna kammen og stakk lokket ut med en tynn liten skutrekker... koster vel ikke all verden på volvo heller tenker j...

531 topp (530,631 etc) - Helmåne lokk

531toppen.jpg

405 topp (398 etc) - Halvmåne lokk

16topp.JPG

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...hatt litt trøbbel, men er man entusiast, så er man entusiast!

kjøpte en brikke til å stappe inni toppen på volvo, 26kr! :D

varmkjørte motoren i forgårs, skal ut å ettertighte toppen i dag da jeg måtte i 50årsdag i går :\

da er det bare girkasse som mangler før jeg kan mappe videre...

inne på Sjøholt ligger det også en ferdigshimset bakaksel med truetrac diff i :D

så er det vel ikke lenge før at IPD stagene fra Lysakerbil kommer heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ga 5lapper for diffen, kjøpte med Ben Are...

Oddleif Sjøholt har shimset den inn til meg, men han fikk ikke speedoringen inni der til å passe selv om han prøvde å dreie... lurer på om jeg skal prøve å få til ettellerannet med giver på fremhjulet... hvis ikke får jeg heller bare kjøre på turtall... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider