Mogwai Skrevet Mai 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 *puh* akkurat kommet hjem fra spilling på LIPP i Ålesund... Føler meg mer trøtt enn inspirerende..hehe! Riff: du skal heller gi den kassa til MEG du ;) Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet Mai 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2006 Heh. Ja kanskje det. Men da kommer det bare til å bli med meg som med deg. Mange ødelagde girkasser. Tenkte litt på å skaffe meg m90 og sveise 3dje giret. Men får se hva det blir til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Mai 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 Da startet bilen etter toppbytte... ganske deilig egentlig... Fikk ikke gå så lenge, da det spruter olje i bakkant av kammen, fordi K-kammen ikke hadde noe fordelerspor, og da tok jeg likegodt vekk fordeleren også. Hva i all verden skal man med slikt 80-talls tøys? :cool: Men hvordan bruker man å løse det med deksel i bakkant der? hvordan er dette på 240? er det bare å finne seg et komplett bakdeksel fra en 240topp og skru over eller? Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIversen Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 Da startet bilen etter toppbytte... ganske deilig egentlig... Fikk ikke gå så lenge, da det spruter olje i bakkant av kammen, fordi K-kammen ikke hadde noe fordelerspor, og da tok jeg likegodt vekk fordeleren også. Hva i all verden skal man med slikt 80-talls tøys? :cool: Men hvordan bruker man å løse det med deksel i bakkant der? hvordan er dette på 240? er det bare å finne seg et komplett bakdeksel fra en 240topp og skru over eller? Bare og finne seg et deksel det. Mulig det er lettere og ikke så dyrt og kjøpe på volvo. Men det aner jeg ikke.. Siter - Volvo 740 TIC, 87 mod. - Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Tror du kan putte dit noen gummihalvmåner (Veit ikke hva det heter) som er beregnet for dette. Volvo original deler. Det er bilde av en topp med denne halvmånen montert på denne siden. http://drive.to/dannej Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Mai 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 mye fete bilder, men finner ikke bilde der jeg ser halvmånen(e) Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 http://www.ipbolaget.com/users/ce03477/temp/745projekt/16topp.JPG Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Går kanskje ann med to halvmåner, men like greit å sette en "helmåne" dit, da det er det som skal sitte i de toppene... er bare å klemme den på plass i bakkant på toppen, gjort på null komma niks... Pella av et sånn helmåne lokk på en 240 med F motoren, tok av topp-dekselet, løsna kammen og stakk lokket ut med en tynn liten skutrekker... koster vel ikke all verden på volvo heller tenker j... 531 topp (530,631 etc) - Helmåne lokk 405 topp (398 etc) - Halvmåne lokk Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 fin bil... så du har bare hatt problemer du etter at du solgte 240 hehe Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Mai 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 hehe...hatt litt trøbbel, men er man entusiast, så er man entusiast! kjøpte en brikke til å stappe inni toppen på volvo, 26kr! :D varmkjørte motoren i forgårs, skal ut å ettertighte toppen i dag da jeg måtte i 50årsdag i går :\ da er det bare girkasse som mangler før jeg kan mappe videre... inne på Sjøholt ligger det også en ferdigshimset bakaksel med truetrac diff i :D så er det vel ikke lenge før at IPD stagene fra Lysakerbil kommer heller! Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevolvo Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Hvor mye må du ut med for den bakakselen da? Siter 83 Volvo 760 Langtidsprosjekt som skal godkjennes med chevy V8 Tråd 86 Bmw 320 E30 Bruksbilen 83 Volvo 240 Vinterbilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Hei. Hvem ordnet truetracen?? Fikset du dette med speedo?? Dreie ned på trutracen for å sette på den originale ringen som sensor leser for speedo? Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Mai 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 ga 5lapper for diffen, kjøpte med Ben Are... Oddleif Sjøholt har shimset den inn til meg, men han fikk ikke speedoringen inni der til å passe selv om han prøvde å dreie... lurer på om jeg skal prøve å få til ettellerannet med giver på fremhjulet... hvis ikke får jeg heller bare kjøre på turtall... ;) Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Det er bare å få tak i eit fjørbein fra en 740 med ABS komplett.. Det skal gå greit det. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Mai 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 toppen ettertightet - dvs det var ikke noe å tighte på den, men i alle fall sjekket! tok meg en liten testrunde, dro godt avgårde.... deilig å kjøre 740'n igjen, selv om det kjentes ut som noen slo med slegge i girspaken for hver runde utgående aksel tok... Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg