TIversen Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Det er bare å få tak i eit fjørbein fra en 740 med ABS komplett..Det skal gå greit det. Vil ikke speedometert vise galt da? Siter - Volvo 740 TIC, 87 mod. - Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Like mange tenner. bare mindre diameter. en omdreining på framhjul...og en omdreining på aksel som går ut til bakhjul gir samme resultat. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIversen Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Like mange tenner. bare mindre diameter.en omdreining på framhjul...og en omdreining på aksel som går ut til bakhjul gir samme resultat. Hmm, da får jeg vel prøve dette selv da :) Har jo et par fjørbein liggende med abs sensor på. Siter - Volvo 740 TIC, 87 mod. - Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Er ganske sikker på at du kan bruke den samme sensoren som står der og. Men tell tenna først så eg ikke får kjeft for å lure deg. Der er minst to typer triggerhjul som står på bakaksel.. Det må selvfølgelig være likt med de som du monterer framme. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIversen Skrevet Mai 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2006 Er ganske sikker på at du kan bruke den samme sensoren som står der og.Men tell tenna først så eg ikke får kjeft for å lure deg. Der er minst to typer triggerhjul som står på bakaksel.. Det må selvfølgelig være likt med de som du monterer framme. Har 2 forskjellige speedometer også, 2 forskjellige triggerhjul. Ene trigger mye oftere enn det andre. Men er jo bare og telle dem. Går det ikke kan jo speedometer kalibreres på nytt så det viser riktig også. Siter - Volvo 740 TIC, 87 mod. - Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Juni 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 HAHA! Getrag 262cr i hus!!! Med 3,73:1 diffen min skal jeg da få følgende farter på 7000rpm: 1.95km/t :onfiredevi 2.132km/t 3.165km/t 4.193km/t 5.223km/t Mener på det skal være riktig, fikk ikke sjekket Grupp-A siden der infoen sto... Diffen min ligger så og si ferdig inne på Sjøholt, og vel mulig jeg får den i morra! Reiv ned originalkassa på bilen min nå i sted, FEMTE girkassa som har stått på bilen i mitt eie.... ALDRIIII om jeg skal ha noe mer m46 kasse på den bilen der!! _________________ Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juni 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 grattis:) hvem er det som har mappet megasquirten? Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Juni 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 fikk litt installasjons- og starthjelp med Ronny Vatnehol, mens det meste av mappingen har jeg faktisk gjort selv. Tar det forsiktig steg for steg, mapper med høretelefoner tilkoplet bankesensor, og bredbåndslambda.... skal bli deilig å fortsette med mappingen UTEN at girkassen(e) raser.... har jo ikke fått mappet lenger enn cirka 1.1 bar.... får ny turbo om en stund også, begynner å ryke litt blått av den jeg har... men i og med at sprutet er map-styrt må jeg muligens mappe om litt av registeret nå som jeg har en annen kam og topp, selv om det meste virket normalt når jeg luftet den på en liten prøvetur for et par uker siden (med tomt tredjegir) iflg David Mattsson skulle det visstnok gå an å kjøre litt mer fortenning med K-kammen enn A-kammen jeg hadde, så det er nok litt å hente ja ;) Ellers er det bestilt 3"JT anlegg ettersom jeg er møkklei av å lappe på det jeg har, ny t3/t4 med a/r60 på eksos og a/r48 på luftsiden, pluss IPD stag bestilt fra Lysakerbil for 4 uker siden... BURDE DUKKE OPP SNART! Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juni 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 ok. høres bra ut:) Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Juni 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 Fin TIC! Du har ikke vurdert original turbogrill da? Det hadde kledd bilen sååååå godt! :) Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Juni 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 blir litt vel vanlig, og faktisk syntes jeg den var penere sånn som den er nå i fronten.... mulig jeg kommer til å bygge om slik at jeg får noe netting som blir littegrann mørkere, og skråstripa fra turbogrillen, i stedet for gl-stripa som jeg har nå.... har nemlig en herpa turbogrill liggendes. Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Juni 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2006 Okok. Hvor mye måtte du ut med for getrag kassa egentlig? 262cr, er ikke det den kassa som satt i M3, mao. den sterkeste av getrag kassene?? Heldige mann Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Juni 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 kjøpte den av Locked her på forumet for 7k .... da er den ferdig tilpasset 740 så og si, med adapter, clutchhus og spakstell... lurer litt på hvordan mellomaksel løsning jeg må bruke! denne kassen satt blant annet i e30 m3 ja... 262cr og 265 er vel regnet for å være "skuddsikre" opp til cirka 400hk... Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juni 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 en 265 kasse tåler 500 hk og 800 nm når den er i god stand. mye som må moddes på spakstellet? Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Juni 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 spakstellet var ganske så ferdigmoddet når jeg fikk kassa... trengte bare å sette over stanga som skal stikke opp i bilen. Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg