Gå til innhold

Min 740TIC 88

Ranger emnet


Mogwai

Anbefalte innlegg

  • Svar 317
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Like mange tenner. bare mindre diameter.

en omdreining på framhjul...og en omdreining på aksel som går ut til bakhjul gir samme resultat.

 

Hmm, da får jeg vel prøve dette selv da :) Har jo et par fjørbein liggende med abs sensor på.

- Volvo 740 TIC, 87 mod.

- Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske sikker på at du kan bruke den samme sensoren som står der og.

Men tell tenna først så eg ikke får kjeft for å lure deg.

Der er minst to typer triggerhjul som står på bakaksel..

Det må selvfølgelig være likt med de som du monterer framme.

 

Har 2 forskjellige speedometer også, 2 forskjellige triggerhjul. Ene trigger mye oftere enn det andre. Men er jo bare og telle dem. Går det ikke kan jo speedometer kalibreres på nytt så det viser riktig også.

- Volvo 740 TIC, 87 mod.

- Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

HAHA! Getrag 262cr i hus!!!

 

dsc00123_925.jpg

 

dsc00122_404.jpg

 

Med 3,73:1 diffen min skal jeg da få følgende farter på 7000rpm:

 

1.95km/t :onfiredevi

2.132km/t

3.165km/t

4.193km/t

5.223km/t

 

Mener på det skal være riktig, fikk ikke sjekket Grupp-A siden der infoen sto...

 

Diffen min ligger så og si ferdig inne på Sjøholt, og vel mulig jeg får den i morra!

 

 

Reiv ned originalkassa på bilen min nå i sted, FEMTE girkassa som har stått på bilen i mitt eie.... ALDRIIII om jeg skal ha noe mer m46 kasse på den bilen der!!

_________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk litt installasjons- og starthjelp med Ronny Vatnehol, mens det meste av mappingen har jeg faktisk gjort selv. Tar det forsiktig steg for steg, mapper med høretelefoner tilkoplet bankesensor, og bredbåndslambda....

 

skal bli deilig å fortsette med mappingen UTEN at girkassen(e) raser....

 

har jo ikke fått mappet lenger enn cirka 1.1 bar....

 

får ny turbo om en stund også, begynner å ryke litt blått av den jeg har...

 

men i og med at sprutet er map-styrt må jeg muligens mappe om litt av registeret nå som jeg har en annen kam og topp, selv om det meste virket normalt når jeg luftet den på en liten prøvetur for et par uker siden (med tomt tredjegir)

 

iflg David Mattsson skulle det visstnok gå an å kjøre litt mer fortenning med K-kammen enn A-kammen jeg hadde, så det er nok litt å hente ja ;)

 

Ellers er det bestilt 3"JT anlegg ettersom jeg er møkklei av å lappe på det jeg har, ny t3/t4 med a/r60 på eksos og a/r48 på luftsiden, pluss IPD stag bestilt fra Lysakerbil for 4 uker siden... BURDE DUKKE OPP SNART!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir litt vel vanlig, og faktisk syntes jeg den var penere sånn som den er nå i fronten....

 

mulig jeg kommer til å bygge om slik at jeg får noe netting som blir littegrann mørkere, og skråstripa fra turbogrillen, i stedet for gl-stripa som jeg har nå....

 

har nemlig en herpa turbogrill liggendes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte den av Locked her på forumet for 7k .... da er den ferdig tilpasset 740 så og si, med adapter, clutchhus og spakstell... lurer litt på hvordan mellomaksel løsning jeg må bruke!

 

denne kassen satt blant annet i e30 m3 ja... 262cr og 265 er vel regnet for å være "skuddsikre" opp til cirka 400hk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår