ealoken Skrevet Juni 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 ok. kan du måle hvor lang mellomakslen din er? eller slipper du å modifisere den? Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Juni 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 skal ut å se på det nå.... men sjekk tråden "lengder på div mellomaksler til 2-7-9 serie" på 200 forumet... prøver å samle inn til et FAQ ang. dette... mener på m46 fremre del er 49cm og m47 72cm... men medbringeren ut fra getrag kassa er rund med fire hull, skal sjekke hva slags løsning man må til med.... Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Juni 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 ser ut til at vi må bruke følgende løsning: Medbringer som står på kassa passer med den delen av mellomaksel som står mot bakaksel, og jeg har to sett med mellomaksler til m46.... Da blir det å kappe den jeg har til overs som vanligvis står mot bakaksel så lang som den skal være, og sveise den innpå begynnelsen av den fremre delen, rett foran midtlagringen... Med denne løsningen får jeg ikke noe hardykobling, men får klare meg uten :D Mer trøbbel: kassa hadde ingen styring for utløserlageret mitt, så en kompis dreier mest sannsynlig en hylse og sveiser fast i det som er igjen av den originale styringen som var der. Han som hadde brukt kassa tidligere hadde visstnok brukt BMW sitt hydrauliske utløserlager... Ellers blir det å sende clutchlamell ned til Torgeir Wetterhus, for å få bmw-spline på den... Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Juni 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 ser ut til at vi må bruke følgende løsning: Medbringer som står på kassa passer med den delen av mellomaksel som står mot bakaksel, og jeg har to sett med mellomaksler til m46.... Da blir det å kappe den jeg har til overs som vanligvis står mot bakaksel så lang som den skal være, og sveise den innpå begynnelsen av den fremre delen, rett foran midtlagringen... Med denne løsningen får jeg ikke noe hardykobling, men får klare meg uten :D Mer trøbbel: kassa hadde ingen styring for utløserlageret mitt, så en kompis dreier mest sannsynlig en hylse og sveiser fast i det som er igjen av den originale styringen som var der. Han som hadde brukt kassa tidligere hadde visstnok brukt BMW sitt hydrauliske utløserlager... Ellers blir det å sende clutchlamell ned til Torgeir Wetterhus, for å få bmw-spline på den... Hei Du må ta ut de lageret som står i veiva og erstatte det med eit som har 12mm hull.. pga at tappen på getragen er 12mm volvo har 15mm. Her er eit lager som passer INA 45, Slovakia,LR 201-2RSR, U 04 22,6201 101 Alternativt er å dreie ei hylse (Bronse!) som du setter i det lageret som står i volvo veiva som da har eit 12mm hull i, som du selvsagt har sjekket går i tappen på getragen. Mvh Øyvind Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Juni 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 der var en hylse fra før på inngående aksel på kassa... ser ut som at den har funket greit, eller hva jeg skal si... Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zvein Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 Hva gjorde du for å få tenninga i MegaSquirt til funke? Eller bruker du ikke det kanskje? Siter '87 Volvo 740TIC B230ET :D ------------------------- '63 Volvo Amazon (121) B18 :P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Juli 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 nå har jeg ikke programmet foran meg, men lurer på om jeg brukte pin 27 og 28 eller noe... lenge siden vi satt innstillingene... kjører i alle fall bare en induktiv giver på et 8-1 hjul på veiva, og to tenningsmoduler fra biltema som gnister en coilpakke fra ford escrot... har ikke hatt noe trøbbel med tenninga så langt... Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zvein Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 Du måtte bytte svinghjulet for å få det til eller? Frister å smelle i komplett tenning og sprut fra ms, men blir fort litt mer jobb når svinghjulet må av.. Siter '87 Volvo 740TIC B230ET :D ------------------------- '63 Volvo Amazon (121) B18 :P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet August 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 Da har jeg hatt meg en kjøretur med bilen... vel og merke en kort en, men dog! Trodde aldri det skulle slutte å ryke fra eksoshuset til turboen når den sto uttafor lokalet og gikk seg varm. Ble rimelig utpsyka av den røyken når jeg visste at det hang noen dråper olje i underkant av turboen før jeg startet. Turboen var forsåvidt helt ny, og kom innsatt med en slags "monteringsolje" av et slag, så det er nok denne som hang som noen dråper i underkant. Kjente også at det ikke bare var oljedamp, men noe som luktet rimelig kvasst. Tenkte kanskje det kunne være lakken/malingen på eksoshuset, og da røyken til min begeistring endelig ga seg kunne jeg vel mer eller mindre konkludere med dette. Girkasse og mellomaksel oppe, måtte modifisere en del på mellomlagringen av akselen, og dette tror jeg ikke ble helt 100%, da det begynte å gnikse litt i takt med farta etter følgende pådrag: Flater tilslutt fjøla etter mange små ladetrykksdrag, og turbotrykket legger seg på 0.6bar og bilen begynner å gå rimelig bra, før jeg hører en poff og ladetrykket skyter til himmels, så jeg slipper gassen. "wg-slange" tenkte jeg, men den er hel. Gadd ikke teste med kompressoren, men 10kroner på at det gikk hull i klokka. Men hva kan man forvente av en turbo til 2500kr? Hvis halsen min ikke går helt tett tester jeg nok wg-klokka i morra, og bytter den om det er trøbbel... *host* fra en sliten og sterkt forkjølet entusiast... _________________ Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet August 2, 2006 Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 pentpent :D får fiksa min imorra :) har også lyst på datasprut... syns om MSn? hvor nøyakti kan du mappe MS egentli? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet August 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2006 12x12 tenning og 12x12 bensin. 8x8 ladetrykksstyring basert på tps verdi osv... mange muligheter. Pluss at du har dobbelt opp med både tenning, bensin og ladetrykkstabell, så du kan ha to maps alt ettersom. tenkte jeg skulle ha et grunnmapp med 0.6/0.7bar og litt snillere tenning på toppen hver gang du starter bilen, og en "versting" mapp som blir aktivert av en impulsbryter et "hemmelig" sted i bilen. Litt greit i tilfelle bilen blir inndratt for å bremses etc. Pluss at man kan ha sjåfør på bilen uten å bite negler for at han raser motoren i stedet for deg... Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T O N Y Skrevet August 3, 2006 Rapporter Share Skrevet August 3, 2006 ka ti du skal få dej shikkli gir kasse no da asgeir?:p ser bra ut med bilen din da:) Siter kvifor gå når man kan sykkla Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet August 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2006 sjekk øverst på denne siden da :thumb hadde det ikke vært for at jeg hangler med mucho feber og knapt nok klarer å holde på meg på jobb (første uka i Bravida, faen heller om jeg sykemelder meg!!) så hadde jeg vært ute og kjørt den nå... ikke mye som krangler nå... da skal den mappes så langt som mulig. Ikke 360lager i den snurra jeg har, så 1.3/1.4 bar tror jeg ikke at jeg skal bikke... men understreker TROR.... ladetrykksjævelen kommer snikende når man minst venter det... !! En ting er i alle fall sikkert... skal i alle fall lenger enn 1.1bar før jeg dreper to girkasser på rappen nå. Merket at den ble litt mer turtallsvillig nå som det ble 531 topp og k-kam i stedet for 530 og A ... Tenkte jeg skulle begynne mappingen fra 0.6 og oppover nå med ny topp og kam. Mattsson mente at med K-kammen kunne jeg kjøre mer tenning, og 531toppen var intet minus den heller. Og det skal i HVERT fall være potensiale i denne nå når jeg har såpass bra drag i 245'en med cirka 1bar i ladd og a-kam! Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet August 5, 2006 Rapporter Share Skrevet August 5, 2006 såpas ja... jeg tenker på å kjøpe VEMS/MS eller autronic sm4! kommer an på hvor god rå jeg får! hvor langt tror du jeg kommer med std. 531 topp og VX profil. 940 grenrør og t3t04? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet August 5, 2006 Rapporter Share Skrevet August 5, 2006 såpas ja... jeg tenker på å kjøpe VEMS/MS eller autronic sm4! kommer an på hvor god rå jeg får! hvor langt tror du jeg kommer med std. 531 topp og VX profil. 940 grenrør og t3t04? begynner å høres bra ut denna bilen din men en video hade vert på sin plass! you inspire me ;) Go bedring Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg