Gå til innhold

Min 740TIC 88

Ranger emnet


Mogwai

Anbefalte innlegg

tja... inspirerende og inspirerende... her er innlegget jeg la inn på tråden min på Ålesund Gatebil i går:

 

"aaaaaaaaaaaaarrrrggh!"¤!"#%¤"!#!#%@

 

v-band klemmer og INTERNE WASTEGATER oppi rompa mi!!!

 

testet wg klokka med kompressor - funket som fjell.

 

nappet av arma etter mye dilling og dalling med det SATANS klipset som var der

 

tok meg en kjøretur med "åpen" wastegate.... joda... 1.5 bar ladetrykk

 

FAAAAAAAAAAAAAAAEN

 

som om ikke det var nok, var det fullt i frieksos rundt v-bandklemma til downpipen.

 

 

 

River av baklokket på turboen i morra... kan være at wg-arma ikke får åpnet nok, var ikke så veldig lang vandring. og kan også være at hullet til wastegateluft er på...tja...13mm?!

 

Føler morgendagen kommer til å kreve 66,6% av den nordnorske "GammelErik's Gode Gamle Bannjskap" -ordboka."

 

 

og i dag tror jeg ikke at jeg er i form til å skru i det hele tatt.. feber deluxe og skal snurre plater på Miller's i kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 317
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Har ikke gjort så mye med bilen i det siste grunnet mye annet tidkrevende...Har derimot bestemt meg for å bare få sprutet ferdig opp å kjøre med de fleste funksjoner før snøen kommer, da jeg har et nytt motorbygg på gang, må rive ut motoren som står der da det ryker litt blått

 

Derfor har jeg tatt to bilder dere kanskje blir litt nysjerrige på:

 

download.php?id=3423

 

Hmm... Turbonetics T04E-46 a/r.63 steg to eksos sier du? Hva skal jeg bruke den til da?

 

download.php?id=3424

 

jøss! portet 531topp med 38-46 ventiler og sint kam fra KRB sier du?

 

 

Bunndel bygges mest sannsynlig som B23 med Mahle stempel og M-råder....stay tuned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

heisann, åssen går det med bil--mapping(og helsa;))?

 

hvis jeg spør deg et enkelt janei spørsmål, skal jeg kjøpe mS? er det verdt det? ser det ut til å funke? kunne du lista opp hva du egentlig har måtte gjort med en FK for å få den "kompatibel" med ms kontra 2.4'n?

 

er en kompis som vil prøve det på motoren min, men jeg greier ikke bestemme meg om jeg skal, leler om jeg heller skal spare til et litt dyrere sprut.. dette blir å kjøre med map, tps, lufttemp og breibånd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ville kjørt ms ja....

 

Nå har jeg aldri hatt LH2.4, men motronic på FK motoren...

 

Trengte egentlig ikke stort... TPS, BB-lambda (innovate lc-1), veivposisjonsgiver... ellers så laget jeg et eget ledningsnett til MS'en, i stedet for å modde gamle ledningsnettet...

 

Ellers har jeg ikke fått gjort stort siste tiden, har vært veldig mye jobbing da jeg begynte i ny jobb 1.august, pluss en del andre tidkrevende ting rundt...

 

Er litt plaget med at bilen tapper strøm, og finner ikke ut hva som gjør det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal beholde den tenningen jeg har nå ja... Det er en wasted-spark coil som gnister 1-4 og 2-3 samtidig, og det jeg har kjøpt på Biltema er bare standard tenningsmoduler som du gjerne kan kjøpe for rundt 1000lappen for stk hos en orig.forhandler i stedet for rundt 200kr/stk på Biltema... :)

 

Så med andre ord: fordeleren har jeg kastet for lenge siden... slik åttitals teknologi skrotes ;)

 

Ford EDIS er også et godt alternativ ja, men det jeg har nå var såpass lett å tilpasse, og vi hadde delene liggende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår