Gå til innhold

Min 740TIC 88

Ranger emnet


Mogwai

Anbefalte innlegg

  • Svar 317
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja det stemmer, men lurte på om du hadde nr. på en som er fysisk lik den gamle bryteren.. kikka på en fra 850 i dag, den så lik ut i formen, men virka som den var litt mindre..fikk ikke sammenligna den ved siden av min så er jo ikke sikker..

 

den tempsensoren, er det "åpen" type? eller lukket? vil ha en åpen, da den er mye kjappere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

HEJ!

 

Lenge siden det har vært noe update her nå!

 

I går var jeg ute og lekte meg litt med godbilen, da jeg fikk fyring på den igjen for noen dager siden. Litt småkjafs er det jo som ikke er helt som det skal, men det gjør liksom ikke noe - da det var SINNSYKT gøy å få kjøre den igjen :)

 

Motoren som står der nå bruker litt olje, og så er det litt frieksos fremme med den jalla v-band klemma på eksosen til turboen (SSAutoskrot er ikke bare bra alltid). Men gidder liksom ikke gjøre stort med det, da jeg har ny motor som skal inn snart - var og hentet den forrige helg

 

Motoroppsettet blir:

 

- B21ET bunn med grøvre stempler

- Turbonetics T3/T04 e46 (holder til opptil 420hk på rødblokk, sikter på 350+)

- 531topp portet, med 38-46 ventiler og sint kam m/ukjente specs (har vist sine muligheter før)

- Det portede 940grenrøret som står på 740'en nå

- MS sprutet slik det er nå

- Orig innsug

- 3" trykkrør med nyseventil RFL kopi stilt slakt som faen (lykke til med lmm :P)

- Alu IC m/3" anslutninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så glemte jeg å skrive:

 

IPD stagene fra LYSAKER BIL kom ENDELIG for 4 dager siden - etter å ha forhåndsbetalt for dem i mai og ble lovd en leveringstid på 3-5 uker...

 

SISTE gang jeg handler med en sånn useriøs FJOTT!

 

Nesten sånn det er fristende å dra inn forbrukerrådet bare for å være jævlig, siden jeg faktisk endelig har fått delene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han var litt halvsnål når jeg og bestillte noe deler.. bestillte først dempere, fjører og luftfilter, så etter noen dager fant jeg ut at fan måtte ha ipd stag jeg og, så ringte jeg og spurte om den andre pakka var sendt, nei det var dne ikke, så sa jeg at jeg ville ha stag og med det samme.. jojo skulle ordne det.. så tror jeg det tok 2uker før jeg fikk hentelapp, da var det bare staga som kom, og etter enda ei ukes tid kom resten.. hver gang jeg ringte sa han bare han hadde det travelt med ei merce, blablabla

 

*har du noe map til meg du? bare så bilen starter hvertfall, så tar jeg det videre ut derfra.. hvor store dyser kjører du med btw?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjører med 465dyser foreløpig, men bensintrykk er noe ukjent... godt presset orig. btr....

 

kan sikkert sende deg mappen jeg kjører på nå, men det spørs jo litt på om tenninga kommer til å stemme helt da...

 

men ja... appropos ringing: jeg har fått han til å ta telefonen én gang siden mai....

husker en dag i juni/juli jeg ringte noe slikt som 25 ganger... ikke FAEN om telefonen ble plukka opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

appropos ringing: jeg har fått han til å ta telefonen én gang siden mai....

husker en dag i juni/juli jeg ringte noe slikt som 25 ganger... ikke FAEN om telefonen ble plukka opp.

 

er slikt som det som gjør at du får lysst å legge igjen flere titalls tusenlapper hos en kar, eller hva!?;) jeg gidder hvertfall ikke kjøpe mer derfra, annet en luft filter, og hvis det er ting han har monopol på..

et eks. er f.eks pedersen, ringte til de når jeg sto med bilen på bt for motorgodkjenning, da var det en gaus der som KRANGLA med bt og prøvde å få de til å forstå at bilstein B8 er ufattelig mye bedre dempere enn de volvo har krav om.. DET er sånn som gjør oss kjøpere blide:)

 

 

men sånn egentlig, dysestørelse og bensintrykk, har det EGENTLIG så ,mye å si? jeg mener, vi kjører jo med tps og breibånds lamda, da er det vel uvesentlig, annet enn at bensin trykk og dysestørelse vil ligge som en blombe i efektuttak..? mulig jeg er helt på jorde nå, men setter pris på en forklaring om du mener noe annet

 

edit: tror aldri du svarte på åssen tps du har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det har ikke så veldig mye å si annet enn at om du kjører med annet bensintrykk blir ikke bensinkurven du får med meg helt rett da dysene skal være 465cc på 3.8 bar og jeg kjører et sted mellom 3.5 og 4.5 et sted tror jeg. Men skal vel gå an å starte på for å si det sånn, selv om kaldstarten min ikke er av beste sort for tia...

 

Tps'en tok jeg fra en eller annen japsebil på høggern. Noe hitachi greier. Men det spiller jo ingen trille så lenge du får koplet den til boksen og måler den med MegaTune på nullgass og fullgass.

 

Hvem skal mappe for deg forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er fin bil du har;)

 

angående mapping, håpa jeg skulle få et map av deg, til å få motor'n til å svive på..så ta en auto tune og se hva den mener selv er fornuftig, så har jeg en kompis som har lest å lest å lest og en annen som generelt bare kan slike ting, å om alt skulle gå galt har jeg "proff" hjelp ikke langt unna.. skal hvertfall være med på alt slik at jeg kan prøve meg litt frem selv også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for ros av bilen! Sendte deg forresten mail nå....

 

Joda skal sikkert gå bra å starte opp bilen på de mappene du får med meg, men du må nok mappe motoren din litt også, da vi ikke har helt likt oppsett og de fleste motorer er litt ulike.

 

Jeg tror nok at når jeg skal over 300hk streket med nye motordelene nå til våren så vil jeg først grovmappe den mer eller mindre på samme måte som jeg gjorde med den motoren som står der nå, for så å ta siste biten på rulle...

 

Hadde jo vært ganske ok bare å reist avgårde med 740en på henger og fått bremset 245'en i samme slengen. Tror den kan bli en litt hyggelig overraskelse :)

 

Men man får ta det litt som det kommer egentlig. Håper bare at saker og ting ikke raser under bremsing!

 

Hørt rykter om at der er noen som mapper megasquirt litt nordafor Ålesund. Men først skal jo ny motor og greier kastes inn.

 

Håper på å få begynt på å sette sammen motorblokka og muligens mer eller mindre resten av motoren nå når jeg kommer hjem fra Estland. Må bare få bestilt slipesett og div fra BCB og ARP Pinnbult, skiver og mutrer fra SPM

 

 

Head uut aastat, forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

DIMMET MILITÆRET!!!!!!!! :fingers:

 

nå senere bærer det ut for å montere sammen litt av B21ET blokka mi, pakningssett og arp pinnebolter er bestilt fra Sten Parner Motor og ventes i løpet av neste uke en gang. :popcorn

 

I tillegg kommer det xenonlys til go-kjærra dettende i posten snart også!

 

(nei ikke blå halogen nei!! XENON!!) :cocain:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår