Gå til innhold

Snut er faktisk ut !!!!!!!!!

Ranger emnet

lars-frr

Anbefalte innlegg

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

DET er også lettere å huske 1 sur purk enn 20 blide. seff, kan purken være hyggeliG, eg har to onkler som er politi JEG, en i Lillehammer og en her i Bergen, men har alltiD mislikt purken uansett, DET har bare MED å gjøre hvor arrogante de er! Fornøyd Nastyboy? eller skal JEG sjekke ordboken en gang til?

x Mazda Mx-3 1,8 V6

2006 Opel Astra GTC 2.0T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET er også lettere å huske 1 sur purk enn 20 blide. seff, kan purken være hyggeliG, eg har to onkler som er politi JEG, en i Lillehammer og en her i Bergen, men har alltiD mislikt purken uansett, DET har bare MED å gjøre hvor arrogante de er! Fornøyd Nastyboy? eller skal JEG sjekke ordboken en gang til?

Forskjell på å STAVE ting feil, og forkorte ting med vilje.. Jeg har selv dysleksi og staver masse feil.. men jeg skriver ikke sms språk her...

Hvorfor er det lettere å huske en sur purt enn 20 blide, når dere aldri opplever blide/greier politifolk ? rart det der?

Hadde jeg bare sett stygge jenter, så hadde det kommet ei jente som var fin, hadde jeg nok huska henne gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dere reagert like kraftig hvis politiet tok en like etterpå som faktisk HADDE nark i bilen sin? Tygg litt på den.

Jeg syns fortsatt folk kan behandles med respekt intill det er bevist at de har gjort noe galt ELLER at de er kranglete mot betjentene. Hvertfall når personen aldri har brutt loven før.

-1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4

-1982 BMW 525i *Solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns fortsatt folk kan behandles med respekt intill det er bevist at de har gjort noe galt ELLER at de er kranglete mot betjentene. Hvertfall når personen aldri har brutt loven før.

Det er jeg HELT enig i! Og jeg tviler heller ikke på at denne kontrollen føltes forbanna urettferdig. Virka litt utrolig at han måtte ned på glattcelle og levere urinprøve osv, men det er kanskje noe han ikke forteller oss? Som tidligere nevnt, var det også denne natten over 600 politfolk ute i gatene på dugnad. Politisk aksjon fra tjenestemennene, mulig det var litt mye testosteron samlet på en gang :)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skapte reksjoner, bra !!!!

Virker som mange reager på det med ransakelse og om jeg gav dem tilatelse. Kan ikke akkurat si at man tenker klart i en sånn situasjon, når man aldri har opplevd det før. Det er sikkert mye jeg burde har gjort og sagt , men når man står der så klarte i hvertfall ikke jeg å tenkte klart. Jeg ga ikke noen som helst tilatelse til noen ting, eneste jeg sa at var greit var å bli med ned til grønland.

Min mor har skrevt innlegg til Dagbladet, vet ikke om detkommer på trykk , men vi får se..

Jeg var heller ikke noe redd for å vise bilen min, men når de ikke spør og heller ikke sier en ting om hva som skjer++ at de ROTER så blirjeg oppgitt.. Jeg hadde ikke giddet å lage denne tråden hvis han politi mannen som var på hugget etter å ta meg hadde tatt meg i hånden og sagt BEKLAGER,jeg tok feil..

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte til Oslo politi idag og forhørte meg om saken, de sa at for å kunne ranske bilen må de ha sterk mistanke om noe møffins. Dvs de må enten ha fått tips eller se at personen kjører veldig rart eller oppfører seg rart. Syntest ikke at jeg kan ha kjørt så rart da jeg kun kjørte 1 m før de hoppet ut. Og så dopa kan jeg ikke ha sett ut...

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte til Oslo politi idag og forhørte meg om saken, de sa at for å kunne ranske bilen må de ha sterk mistanke om noe møffins. Dvs de må enten ha fått tips eller se at personen kjører veldig rart eller oppfører seg rart. Syntest ikke at jeg kan ha kjørt så rart da jeg kun kjørte 1 m før de hoppet ut. Og så dopa kan jeg ikke ha sett ut...

Selv har jeg blitt stoppet "multiple times" og avkrevd førerkort uten noen spes grunn såkallt rutinekontroll. Dette skjedde i hovedsak over en periode for et par år siden, da jeg var litt yngre og kjørte ny audi. Inbiller meg at det kanskje var fordi bilen så litt dyr ut og jeg så litt ung ut...

Det er hassle liksom, men greit nok. MEN, om de plutselig skulle inn i bilen og kikke/snoke da hadde jeg reagert. (ikke det at jeg driver med monkey business og har noe og skjule, men av prinsipp) Og om de skulle hatt meg ned på stasjonen for et eller annet, da ville jeg ihvertfall reagert.

Kan virke som om de kjørte greit over deg ja, sa de ikke noe om hvorfor de skulle ha deg med ned på stasjonen?

Eks-Samboeren min måtte forresten tilbringe noen timer på glattcelle en gang helt uforskyldt. Hun fikk over 10 lakser i erstatning....

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter alle testene på Z eleven så sa de hvorfor de ville ha meg med ned på Grønlad. Mente jeg var sterkt beruset.. Man tenker ikke helt klart i en sånn situasjon ble bare veldig paff..

Såpass ja... kanskje du skulle sagt det samme til dem :)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en fiende av deg som ringte og ga falsk tips?

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel aldri vært noe tvil om at snut, faktisk ER ut!

Håpløse hele gjengen.. anger2

Dette blir kanksje litt offtopic, men jeg må si at dersom du møter onkel politi med den innstillingen så kan jeg faktisk forstå at de blir litt vanskelige å ha med å gjøre.

I den aktuelle saken over her, og sikkert en haug med andre også, så har politiet overreagert.

Men Kjære j0k3r, er snuten håpløse når de faktisk "fakker" fyllekjørere, biltyver, vandaler som går løs på biler, folk som kjører skikkelig uvettig osv?

Dersom argumentet ditt for at SNUT ER UT er at "snuten" aldri gjør noe med tyverianmeldelser osv alikevel, så må du nok kikke litt høyere opp i systemet, helt opp der hvor pengene blir delt ut.

Uten at jeg er noen ekspert på samfunnsøkonomi så er det vel en kjennsgjerning at politiet er underfinanisiert?

La gå at det de noen ganger "sløser" litt med ressursene sine og utfallet blir som lars-frr har opplevd her, men Politiets rolle er absolutt nødvendig i samfunnet.

Apros ressursbruk, dersom du skal krangle med snuten for hver eneste lille ting når de stopper deg, er du faktisk også med på å sløse med ressurser.

-det er desverre sånn at politiet ikke er übermennesker, så om du er kjipe mot de, og møter de med en attitude, så vil de ofte utvikle en attitude tilbake... Omtrent som resten av oss ville gjort...

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider