TurboLeon Skrevet August 27, 2005 Rapporter Share Skrevet August 27, 2005 Hva er spesielt med disse bilene ?? Fant en fin en tilsalgs, og fikk veldi lyst på, men eiern sa at det var kun tatt service på 10000, 25000, 50000, 75000, 88000 og 105000....skal det ikke vere oftere ?? Dette skal da bli min første selvbetalte bil, så ville gjøre litt research før jeg eventuelt slo til... Bilen hadde gått 115000 og hadde tre skader som han kom på i farta...ene var skinnet var litt slitt i setet der fører setter seg inn...dette kunne enkelt gjøres noe med + at dama hans hadde ripa opp lakken litt på ene skjermen(5000 i avslag eller han reparerte før salg) og tilslutt litt kantskader på ene felgen... Bilen hadde hatt 2 eiere, og var importert i 2002 fra tyskland... Bilen ligger ute til 155000,- Håper på mange gode tips..... MVH Lsi Coupe Siter Civicen er solgt, og 2002 Seat Leon 1,8 20vt er innkjøpt :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoilOver Skrevet August 27, 2005 Rapporter Share Skrevet August 27, 2005 Vel, skal du benytte deg av 10 års regelen for å ikke betale avgift på ekstra hk, må du vente til 2012 før du kan gjøre dette, i motsetning til 2009 hvis bilen var registrert i norge i 1999. Dette er vel kun aktuelt hvis du vil sette inn turbo eller ta et motorbytte på bilen for mer hk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet August 27, 2005 Rapporter Share Skrevet August 27, 2005 er du sikker på dette med 10 års regel.. at det ikke er slik at uansett hvor gammal bilen er så kommer det avgift om den er førstegansregistrert i norge etter 1.1.96 Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet August 28, 2005 Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 er du sikker på dette med 10 års regel.. at det ikke er slik at uansett hvor gammal bilen er så kommer det avgift om den er førstegansregistrert i norge etter 1.1.96 mener også å ha hørt dette med at den må være registrert før 1996. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet August 28, 2005 Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 Vet ikke helt hvorfor det greiene med effektøkning kom inn i posten, men her er ihvertfall det jeg fant på toll.no: Det skal betales tillegg i engangsavgiften samt eventuell vrakpantavgift dersom motorvogn før 10 år fra førstegangs registrering her i landet, har endret avgiftsmessig status til en avgiftsgruppe med høyere avgiftssats eller at kjøretøyets motor får høyere effekt og/eller slagvolum som følge av vesentlige tekniske endringer av motorvognen. Tillegget skal utgjøre differansen i avgift mellom det opprinnelige og det statusendrede kjøretøy, regnet etter gjeldende avgiftssatser på tidspunktet for statusendringen. Avgiftsplikten ved økning av effekt eller slagvolum gjelder for biler som er fortollet etter 1. januar 1996 og for motorsykler som er fortollet etter 1. januar 1997. I utregnet tilleggsavgift gjøres det et fradrag for registreringstiden. Fradraget regnes fra dato for første gangs registrering her i landet til tidspunktet for statusendringen. Det oppnås ikke bruksfradrag lenger tilbake i tid enn dato for første gangs registrering her i landet dersom en ønsker å statusendre et bruktimportert kjøretøy. Satsene for bruksfradraget er: Over 1 år : 15% Over 2 år : 30% Over 3 år : 45% Over 4 år : 55% Over 5 år : 65% Over 6 år : 75% Over 7 år : 85% Over 8 år : 90% Over 9 år : 95% Over 10år : Ingen tilleggsavgift. (Kontakt trafikkstasjonen direkte for endring av vognkort m.m.) http://www.toll.no/kunde_info/brosjyrer/bil/statusendring.html Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboLeon Skrevet August 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 hmm...tror dere missforsto litt.. Spørsmålet mitt var førlgende: Hva er spesielt med En Stw Edition i forhold til valig GT ?? Er det noe jeg bør vere på utkikk etter ved kjøp av en slik bil ?? Kansje jeg som formulerte meg litt feil, men tror ikke det blir noe trimming med det første:P MVH Lsi Coupe Siter Civicen er solgt, og 2002 Seat Leon 1,8 20vt er innkjøpt :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoilOver Skrevet August 28, 2005 Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 Det skal betales tillegg i engangsavgiften samt eventuell vrakpantavgift dersom motorvogn før 10 år fra førstegangs registrering her i landet Grunnen at jeg brakte avgift på hk inn i bildet, er fordi det er det første jeg ser etter når jeg skal kjøpe en bil. Jeg så brukeren skrev at den var førstegangsregistrert i Norge 2002, noe som gjør at eieren i så fall må vente til 2012 før han i så fall kunne la være å betale hk avgift. Jeg kan vel ikke vite at brukeren ikke bryr seg om hk avgift, men for meg er det helt naturlig å bringe det fram når personen i posten spurte om råd ved bilkjøpet. GT STW Edition (98 - 99) GT med helskinn, 17" BBS, Grønn Kamelonlakk Så forskjellen er lakken som koster flesk. Mao. hvis du skal betale lakkering for av div. steder på bilen din, så vil det koste deg ekstremt mye i forhold til en vanlig bil med vanlig lakk. Er det ikke 2-3000 kr literen det koster for kamelonlakk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P11GT Skrevet August 28, 2005 Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 Noe av det som jeg vet er forskjellen på STW og GT er: STW er en spesial modell som det er produsert 200stk av, og den ble produsert etter at Primera vant STW serien i Tyskland (tilsvarende STCC i Sverige). Den ble produsert for det Tyske markede. Ellers så er det hel skinn mot del skinn i GT, 17" BBS felger mot 15" Nissan felger på GT og kamelon lakk er standard på STW. Det er havertfall det jeg vet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboLeon Skrevet August 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 Noe av det som jeg vet er forskjellen på STW og GT er:STW er en spesial modell som det er produsert 200stk av, og den ble produsert etter at Primera vant STW serien i Tyskland (tilsvarende STCC i Sverige). Den ble produsert for det Tyske markede. Ellers så er det hel skinn mot del skinn i GT, 17" BBS felger mot 15" Nissan felger på GT og kamelon lakk er standard på STW. Det er havertfall det jeg vet. Takker for bra svar :D Flere som vet noe spess ? Lakken er dyr ja, men så ser det jævla bra ut også :D Noen feil jeg bør se etter ?? MVH Lsi Coupe Siter Civicen er solgt, og 2002 Seat Leon 1,8 20vt er innkjøpt :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Primera SI Skrevet August 28, 2005 Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 viss han klarer å reparere lakkskaden på ein sånn lakk, og det blir strøkent etterpå ville eg laytt han gjer det... det kan jo bli dyrt! Siter 2002 Passat 1.9TDI Highline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fox Skrevet August 28, 2005 Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 Jeg holdt på å kjøpe meg sånn ikke en men to ganger. Men pga lakken og litt annet så droppet jeg det. Lakken koster ca 6000,- for literen. Når rust etc kommer så er det ikke noe gøy med kamelon lengre. Siter '07 Ford disConnect 220LX '98 Audi Cabrio x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboLeon Skrevet August 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2005 Tror jeg heller går for 200sx da...:P Takker for alle svar Lsi Coupe Siter Civicen er solgt, og 2002 Seat Leon 1,8 20vt er innkjøpt :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.