Gå til innhold

Førstegangs bil

Ranger emnet

Thomas189

Anbefalte innlegg

Jeg vet at det har vært mange slike topic, men jeg lurer på om hva jeg bør gå for.

Jeg er veldig intrissert i 200sx S13 ell MB 190E 2.0 ell 2.3-16v

Lurer på litt specs om disse..

Jeg er 16 år og skal begynne og spare til en av disse bilene.

Nå har jeg tenkt på i flere måneder på og trimme mopeden, men har lagt denne tanken på is, for har skjønt at det er smartere og legge 10.000 kr i bil i stedet for trim.

Men er det noen som har peil på hvor mye forsikring på 200sx kommer på??

Vet at mange synes det sitter litt for mye hk i en 200sx for en 18 åring.

Men hvis jeg skal skaffe en 200sx, så skal jeg skaffe den så orginal som mulig....

Håper noen kan gi meg seriøse svar...

Og firmaer kan gjerne komme med tilbud, men prisen bør ligge mellom 60.000 kr og 80.000 kr....

På forhånd er jeg takknemlig for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sx er tøft... ikke hold den org..:D:D

Man kan si jeg er tung i foten hvis det blir for mye hk, men den skal kun styles i første omgang, ikke noe wunderbaum ell terninger i speilet, vil ikke ødelegge bilen da...hehe :hammer

Men motoren skal holdes orginal til jeg lærer og beherske bilen....

Eneste kunne vært en frontmontert IC..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en 18åring burde fakisk ikke ha slike biler som førstebil ..

18åringer er vrdensmestere og det resultere bare i ulykke å kjøre RWD slegger uten noen aktiv sikkerhet

er du dumm eller?? det har jo nesten ikke noe å si på alderen da.. greit at man er ny i trafikken å alt det der..

men en 18 åring kan faktisk være like god sjofør som deg..

det finnes altid en på 18 som er "verdens mester"

så finnes det 30åringer som oxo er "verdens mestere"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du dumm eller?? det har jo nesten ikke noe å si på alderen da.. greit at man er ny i trafikken å alt det der..

Det han mener er vel kansje at det lønner seg og ha litt erfaring bak rattet ;) Men en diskusjon som dette er håpløst, det må jo være opp til hver enkelt og bestemme hva han vil kjøpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørsmålet her er vel .. er DU dum?

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk enig med Kebab Gud her... er man 18 år og "verdensmester" kan det fort gå gærent med lite erfaring bak rattet.

Er man 30 år og "verdensmester" så har man iallfall noen års erfaring bak rattet og kan beherske bilen. (Sansynligvis)...

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså nå skal jeg kverulere litt her, en 18 åring kan ha 2 års erfaring innen bilsport, og på de 2 årene har man ganske mye erfaring, f.eks fra bilcross....

Men men, nå driver ikke jeg med motorsport....

Dessuten er det farligere om jeg kjøper en volvo 240 med turbo..er som regel mer hk i en 240 turbo enn en orginal 200sx....

Eneste jeg er redd for med rwd bilene er vinteren....

Dessuten, hvis du ikke klarer og ha kontroll med disse bilene på vinteren så burde du vel heller ikke ha lappen....er nå min mening...

Dessuten får jeg lappen på våren (10 mai 2007) og får da mulighet til og kjøre bilen i 6 måneder før snøen kommer.....

Men skjønner at de fleste 18 åringer tror de er verdensmestre...

Men jeg selv er ikke den som gir bånn pinne hele tiden, skulle jeg gitt bånn pinne hadde det vært på en bane ell en forlatt parkeringsplass.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

190E kan faktis bli drit fete... som f.eks denne.. http://www.mb190klubb.com/member_cars/0011.html

Dessverre liker jeg ikke denne bilen....

Er mer for orginal styling....

Skulle jeg hatt 190E skulle det vært med "faket" EVO2 styling ell kit fra Wald....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start med en bil med ikke har alt for mye motor. Lønner seg, både i forsikring, forbruk og liv. En 190E 2liter er en ypperlig bil å starte med. Gjorde det selv. Finner du en rustfri bil, som er i god stand mekanisk sett, så kan du ha en god start på din kariere bak rattet. Å ha en rimelig, og ikke for sprek rwd bil om vinteren, er absolutt ikke en negativ ting. Da kan du ha det litt morro på en øde parkeringsplass og lære mye om bilkontroll.

Ikke vær opptatt av ha ha den råeste bilen fra begynnelsen av. Alt det kommer med tid. Det er når man er ferdig med lappen, man virkelig starter å lære å kjøre bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start med en bil med ikke har alt for mye motor. Lønner seg, både i forsikring, forbruk og liv. En 190E 2liter er en ypperlig bil å starte med. Gjorde det selv. Finner du en rustfri bil, som er i god stand mekanisk sett, så kan du ha en god start på din kariere bak rattet. Å ha en rimelig, og ikke for sprek rwd bil om vinteren, er absolutt ikke en negativ ting. Da kan du ha det litt morro på en øde parkeringsplass og lære mye om bilkontroll.

Ikke vær opptatt av ha ha den råeste bilen fra begynnelsen av. Alt det kommer med tid. Det er når man er ferdig med lappen, man virkelig starter å lære å kjøre bil.

Har veldig lyst til og kjøpe Andy sin 2.3-16 da....

Du vet jo hvem Andy er???

Lenke til kommentar
Del på andre sider