harry_volvo Skrevet August 27, 2005 Rapporter Share Skrevet August 27, 2005 hva synes man om lakere bil/mc på lakkverkstedene på vidregående skoler? har en kompis som fikk mc'en sin lakert på sogn videregående skole i oslo på lakkverkstede der. eneste han betalte for var lakken, jobben gjorde det gratis. lakken ble ganske bra. men er det noe å anbefale? Siter volvo Harry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan E-28 Skrevet August 28, 2005 Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 Tja, Det blir nok et skole-eksempel :roll: Men seriøst.....Så kan det bli bra, og det kan bli dårlig. Siden det er på skole vil jeg tro grunnarbeidet skal være rett, men muligens det også er feil pga elevene ikke har erfaring. Og lærerne tror jeg ikke er like oppdatert som fagerbeidere som reiser på lakk-kurs hvert år. Mange verksteder er opptatt av at noen på verkstedet er oppdatert på det siste nye. Hvordan lakksprøyte de bruker har vist MYE å si på finishen. Og skolene har nok ikke så god råd til å kjøpe tip-topp utstyr. Om bilen kun skal lakkes uten showfinish, så blir det nok godt nok i massevis. Men siden det spørs om du får noe garanti på jobben hadde jeg heller brukt en fagarbeider. Men det er nå meg... Så lenge grunnarbeidet er godt. Og det kun er strukturer i lakken som er feil. Så er det bare å gjyve løs med rubbing for å få perfekt resultat :) Siter 320si -06535i -87528i -855xxi? -82 prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet August 28, 2005 Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 en lakkeringslærer er HVERTFALL lige godt oppdatert som en fagarbeider... lærene reiser mye på kurs dem... men er jo ganske mye tull på skole... (noe som vi alle veit?) det året på lakkering var det slakkeste året mitt på skole hvertfall haha :P Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarlis Skrevet August 29, 2005 Rapporter Share Skrevet August 29, 2005 Går selv denne linjen, og kan si at iallefall vi måtte kjøpe sprøyte selv, SATA Digital. denne koster 5-6k, men vi fikk 60% rabatt igjennom skolen, så vil ikke si dårlig utstyr, kan heller ikke klage på andre deler av verkstedet. Siter -89 Volvo 740 Sedan B230F -91 Volvo 240 STV B230F (Vinterbilen) -93 Volvo 940 TIC -x Volvo 740 GL 1986 B230A, Volvo Add-on, R-Sport trekk, esab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet August 29, 2005 Rapporter Share Skrevet August 29, 2005 hmmm går du i lyngdal da ? (mener det var lakk linje der) på gand (sandnes) så var det bare 1 sprøyte etter hva eg hugser... Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TeeBone Skrevet August 29, 2005 Rapporter Share Skrevet August 29, 2005 Hvor mye koster lakk til en gjennomsnittlig personbil da, sånn cirka? Er vel forskjell på farger og, vet ikke jeg, men si Rød Metallic da, feks.. Noen som vet? :) Siter 'Audi for stoltheten, Quattro for sikkerheten og turbo for morsomheten.' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D-1 Skrevet August 29, 2005 Rapporter Share Skrevet August 29, 2005 Hvor mye koster lakk til en gjennomsnittlig personbil da, sånn cirka? Er vel forskjell på farger og, vet ikke jeg, men si Rød Metallic da, feks.. Noen som vet? :) Snakk med TOP GUN her på forumet! han fikser lakk til deg for en rimelig penge.han fikset i alle fall til meg! Siter itj sant Skrapbil med mange farger snart renovert til vidunder bil med samme farge! he he....... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarlis Skrevet August 30, 2005 Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 hmmm går du i lyngdal da ? (mener det var lakk linje der) på gand (sandnes) så var det bare 1 sprøyte etter hva eg hugser... Jepp, stemmer det. hmm.. alle oss måtte kjøpe en hver, startet med det i år sa dem. Siter -89 Volvo 740 Sedan B230F -91 Volvo 240 STV B230F (Vinterbilen) -93 Volvo 940 TIC -x Volvo 740 GL 1986 B230A, Volvo Add-on, R-Sport trekk, esab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ero Skrevet August 30, 2005 Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 .. på ett lakkverksted skal man tjene penger fort men på skolen skal man gjøre jobben bra så man får god karakter. på skolen brukte vi lenger tid å vi lærte hvordan vi skulle gjøre det ut fra boka for å si det sånn. men på verkstedet så skal vi tjene penger og alt blir ikke gjort like grundig. men skal man sprøyte strøkent, bør man jo ha litt erfaring og det er det jo ikke alle elever som har.:-) Siter kjør hardt kjør stil kjør amrikansk bil!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg