Gå til innhold

trimming av den E39 (520i) 97 modell med orginalt 150hk... Kompressor VS turbo

Ranger emnet


Qee

Anbefalte innlegg

Jeg har sjekket litt rundt bare egentlig funnet et tuningfirma som virker som gjør det proft.

 

http://www.esstuning.com har et kompressorkit der jeg vill få ut ca 215 hk... Og de er jo veldig seriøse!

 

men jeg har selv ikke funnet noen andre som f.eks installerer turbo/kompressor der de har en "pakke" til 520i....

 

hvis jeg tar og legger av 50.000 til trimming, hva får jeg igjen (kvalitet og pålitlighet skal bilen ha)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er kjipt når du bygger om på denne måten, er at forsikringen din ikke er verdt en dritt så lenge bilen ikke er godkjent ombygget. Og hvis du mot alt hell skulle klare å skade en av dine medtrafikkanter, så er du mest sannsynlig gjeldsslave for resten av livet.

 

ESS har nemlig ikke TÛV godkjenning på sine kits, og du er dermed avhengig av en "Single Vehicle Approval". Noe jeg kan skrive under på at kan være en stor pain in the butthole...

 

Ring TÜV først, og hør hva som må til for å få bilen godkjent med x-antall hk, og hvilke mods du må gjøre for å få den godkjent mht bremser, avgasser og understell så kan du slippe mye pes i ettertid, dessuten øker bilens verdi betraktelig.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Överladdaren

Det som er kjipt når du bygger om på denne måten, er at forsikringen din ikke er verdt en dritt så lenge bilen ikke er godkjent ombygget. Og hvis du mot alt hell skulle klare å skade en av dine medtrafikkanter, så er du mest sannsynlig gjeldsslave for resten av livet.

 

ESS har nemlig ikke TÛV godkjenning på sine kits, og du er dermed avhengig av en "Single Vehicle Approval". Noe jeg kan skrive under på at kan være en stor pain in the butthole...

 

Ring TÜV først, og hør hva som må til for å få bilen godkjent med x-antall hk, og hvilke mods du må gjøre for å få den godkjent mht bremser, avgasser og understell så kan du slippe mye pes i ettertid, dessuten øker bilens verdi betraktelig.

 

dessuten øker bilens verdi betraktelig.
tror du jeg får tilbake mange av pengene jeg investerer den etter ca 2 år..

 

takker for det svaret.. :)

 

 

Originally posted by Majestet

Nå er jeg ikke den rette til å uttale meg om dette, men jeg kan i hvert fall skrive under på at biler de har bygd går fælt. Han som har denne bilen (under) var kjempefornøyd når jeg snakket med han, han roste ESS opp i skyene.

 

har selv sett på det bildet og det er faktisk helt rått bra, skal style bilen ganske lik bare svart og min er sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fra ESStuning ringte meg nettopp :D

 

Jeg trengte ikke ny TÛV godkjenning i og med at toppfarten ikke økes og at totalvekten ikke økte.

 

De hadde ikke TÛV godkjent bilene sine i Norge pga at deres absolutte hovedmarked var i USA.

 

kan fortelle litt hva han sa om settet til 520i:

- Med det settet vil den gå ca som en 528i

- Flytter opp turtalls(ettellerannet) opp fra 6500rpm til 6800rpm noe som gjør at bilen egentlig blir raskere og raskere etter fortere du kjører i og med du kan dra den lengre på girene!

- De samarbeidet med supersprint og kunne skaffe eksosanlegg derfra, en ca pris på supersprint er 23000 kr (hele sulamitten da)

- Han anbefalte å få bygget eksosanlegg hos Ferrita i Sverige og hvis alt var gjort riktigt en effektøkning på ca 15-25 hk. En ca pris hos Ferrita er UFF :D

 

all honør til ESStuning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår