Azzido Skrevet August 28, 2005 Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 Jeg må snart ta minibuss lappen ser det ut som pga ny jobb... det jeg da lurer på er om noen har fått med seg de nye reglene angående lappen siden den generelle minibuss lappen har falt bort, men hørte snakk om at det er klasse C lappen isteden? noen som kan bekrefte, avbekrefte dette? Siter _________________ - 02 Audi A4 avant 130hk tdi www.swfoto.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
duxx0 Skrevet August 28, 2005 Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 hmmn finnes da vel klasse D1 fremdeles? http://wright.no/?avd=Haugenstua&klasse=Klasse_D ? hmmn men enste jeg kunne se av regelendringer på vegvesen var at D1 nå ikke lenger gjaldt for kjøretøy over 7,5 meter Vegvesen Siter Internetporrmissbrukare Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azzido Skrevet August 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 takker, gjorde meg litt klokere? =) sendte de ihvertfall en mail ;) Siter _________________ - 02 Audi A4 avant 130hk tdi www.swfoto.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JHS Skrevet August 29, 2005 Rapporter Share Skrevet August 29, 2005 Er fortsatt klasse D1 for minibuss ja... Dvs at du kan kjøre en minibuss med opp til 16 passasjerer, og en buss på max 7 eller 7.5 meter. Det tåpeligste er jo faktisk at du ikke har lov til og kjøre en tilsvarende bil uten de setene, som f.eks. en Sprinter... Men uansett, lykke til! Selv driver jeg og tar førerkort på stor buss ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
porsche_dude Skrevet August 29, 2005 Rapporter Share Skrevet August 29, 2005 selv om bilene er like store, så har det med at de vil at du skal vite litt om persontransport. går selv og skal ta busslappen. da har jeg ALT på førerkortet. men så er det å finne tid til det da.. Siter with no power, comes no responsibillity * volvo 740 '86 (bruksbil) * porsche 944 '86 (prosjekt) * suzuki GSX-R 750 '92 * nissan 200 S14 '95 (driftebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg