Gå til innhold

å sveise turbo'n på manifold'n

Ranger emnet


Håkon A

Anbefalte innlegg

Går fint å sveise støpegods, men du må finne en som KAN det.....

Skal få gjort det selv på en manifold snart, men bare sveise på en flens i stål.....

 

Hvorfor vil du sveise den fast om jg tør spørre???????

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Håkon A

fordi våren er her, å mazda bruker alt for lang tid til å skaffe meg pakninger..jeg gir dem en uke til.

Hva med å kjøpe noe riktig oakning og skjære ut selv?

Må være bedre enn å sveise fast:)

X 1991 Toyota mr2

X 1994 Toyota Celica gt4

X 1977 Ford escort 2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Håkon A

fordi våren er her, å mazda bruker alt for lang tid til å skaffe meg pakninger..jeg gir dem en uke til.

 

Har de headhuntet delesjefen til Møller nå eller ? :D

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bmwpower.no

Pakninger er oppskrytt, plan begge overflatene! =)

 

Helt korrekt. Pakning mellom turbo og manifold er tull, mye bedre å ha planslipte flater mot hverandre, da slipper man at pakninga brenner opp..... planslipte flater er 99.3% tett, når det blir varmt tetter det seg HELT 100%

 

Jg bruker ikke pakning og trives med det... ;)

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg mente det jeg sa!

Dersom du har plana platene på begge sider vil dette bli tett, og som det poegteres, 100% tett når det er varmt!

 

Som Arild Ruud sa til meg så bruker han aldri pakninger, da de bare "flyr".

 

Sveise er vell litt kjedelig om du skulle finne ut at du skulle bytte turbo, noe er feil osv...

 

;)

BMW POWER - GO FAST!

www.bmwpower.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.... var Arild Ruud som fortalte meg det og......

Og seriøst folkens, det finnes nok ikke mange i vårt lille land som kan stille med den kompetansen og erfaringen han har....

Mannen vet hva han gjør.

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår