Gå til innhold

Urgent! Prob. med bensin pumpe

Ranger emnet


ThoooR

Anbefalte innlegg

Hei, har en -86 Opel Rekord 2.2i

 

Kort sagt, bilen stoppet å gå, og vil ikke starte igjen. Jeg har sjekket alt som har med tenning å gjøre. (sjekket gnist ut til plugg =ok) Det jeg har kommet fram til er at bensin pumpen ikke får strøm. Jeg måler 1.15 V på ledningene til den når jeg kjører motoren på starteren.

Jeg har tvangskjørt pumpen med 12V strømforsyning, da fungerte den bra (sjekket med å åpne retur linje).

Pumpen har egen sikring denne er ok, men i sikringsholderen måler jeg også den lave 1.15V, dvs at problemet er _før_ sikringen, kanskje releet??

 

Er det noen som vet hvor dette releet (fuel pump relay) befinner seg?

Kanskje noen har noen andre gode ideer, å feilsøke på ledningene er jo dødfødt.... :fire:

Jeg skulle gjerne hatt bilen på veien imorgen, må jo på jobb!!

Takker for svar :)

-96 Saab 9000 2,3T -Litt futt..

-86 Rekord 2.2i -Masse ville gamp ;-p -Spiker nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har en -86 Opel Rekord 2.2i

 

Kort sagt, bilen stoppet å gå, og vil ikke starte igjen. Jeg har sjekket alt som har med tenning å gjøre. (sjekket gnist ut til plugg =ok) Det jeg har kommet fram til er at bensin pumpen ikke får strøm. Jeg måler 1.15 V på ledningene til den når jeg kjører motoren på starteren.

Jeg har tvangskjørt pumpen med 12V strømforsyning, da fungerte den bra (sjekket med å åpne retur linje).

Pumpen har egen sikring denne er ok, men i sikringsholderen måler jeg også den lave 1.15V, dvs at problemet er _før_ sikringen, kanskje releet??

 

Er det noen som vet hvor dette releet (fuel pump relay) befinner seg?

Kanskje noen har noen andre gode ideer, å feilsøke på ledningene er jo dødfødt.... :fire:

Jeg skulle gjerne hatt bilen på veien imorgen, må jo på jobb!!

Takker for svar :)

 

 

det er et lite svart rele som styrer denne funksjonen på LE-jetronic, husker ikke hvor i motorrommet i rekorden det sitter, da jeg har ledningsnettet i ascona'n. (antar at den sitter i motorrommet ditt, sjåførsiden langt bak.. mere husker jeg ikke.) Vet at det er ca 2,5cm bredt og 6cm høyt. (har bilder av det, men får de ikke nå da jeg sitter på skolen ennå.)

Her er et bilde av ledningsnettet på 2,2i:

22LE-Jetronic.JPG

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår