Gå til innhold

Hjelp! jeg skal kjøpe firmabil! hva skal jeg velge?

Ranger emnet


Skrotnisse

Anbefalte innlegg

...det er på tide og bytte ut transportern....jeg må ha ny elektrikkerbil..kravet mitt er diesel eller bensingjerrig motor, kjørekomfor (ikke hiace mao), km under 100000km, automatgir er jo fint, kassebil eller stasjonsvogn med nedfellbare bakseter...

jeg har sett på toyota previa, transporter t4\t5, touran, 245, 945, vito, caravelle osv dere skjønner tegninga....

 

er det noen som har noen tips eller erfaringer så kom med dem...

 

jeg har tenkt på prisklasse 10 000kr til 200 000 kr...

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg ville valgt noe NYTT og kurrant jeg.

 

Du får jo masse små kassebiler med diesel nye for under 20000 lakser. Da har du problemfritt bilhold i 3-5 år (garanti)

 

Ford Transit Connect

Opel Combo

Peugot Partner

Toyota Yaris Verso

VW Caddy.

 

Fiksa ny firmabil til fatter'n her om dagen. Yaris (med bensin riktignok) Leasing over 5 år (ned til "null") koster under 2000 kr mnd + mva.

 

Fin og grei bil (fikk til ogmed AC) bruker 0,6 liter bensin på mila utelukkende bykjøring (dieselbilen skal være skikkelig gjerrig har jeg hørt).

 

Det eneste jeg har å utsette på den er at veggen mellom lasterom og førerplasse gjøre at du ikke børe være mye over 175 cm før du har problemer med å finne deg en komfortabel sittestilling.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Det eneste jeg har å utsette på den er at veggen mellom lasterom og førerplasse gjøre at du ikke børe være mye over 175 cm før du har problemer med å finne deg en komfortabel sittestilling.

 

du kan snu festene til veggen mellom førerplassen å lasteromet, slik at veggen kommer lengre bak, da får du mere plass te beinan=)

- 1985 Toyota Land Cruiser

- 1960 Opel Olympia P1

- 1986 Toyota Celica, Gt(avskilta)

- 1982 Toyota Carina, Dx(avskilta av onkel politi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt noe NYTT og kurrant jeg.

 

Du får jo masse små kassebiler med diesel nye for under 20000 lakser. Da har du problemfritt bilhold i 3-5 år (garanti)

 

Ford Transit Connect

Opel Combo

Peugot Partner

Toyota Yaris Verso

VW Caddy.

 

Fiksa ny firmabil til fatter'n her om dagen. Yaris (med bensin riktignok) Leasing over 5 år (ned til "null") koster under 2000 kr mnd + mva.

 

Fin og grei bil (fikk til ogmed AC) bruker 0,6 liter bensin på mila utelukkende bykjøring (dieselbilen skal være skikkelig gjerrig har jeg hørt).

 

Det eneste jeg har å utsette på den er at veggen mellom lasterom og førerplasse gjøre at du ikke børe være mye over 175 cm før du har problemer med å finne deg en komfortabel sittestilling.

 

sant som du sier her men privatleasing er noe jævla svindel....ikke veldig gunstig..ogde småbilene du nevner over har ikke mye med kjørekomfor og gjøre...jeg kjører 50 000 i året og er lkirkebenk med ratte i fanget....

 

driver og ser litt på v-klasse i tyskland nå...oh litt på t4 caravelle

 

 

noen som kjører vito eller v-klasse som vil fotelle litt??

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har funnet ut hva du skal ha Skrothue. Du skal ha en Mercedes V-klasse med mye utstyr. Selg den raklete brødboksen din så reiser vi til Germania og henter en. Tenk så mye øl vi får plass til i den du!

 

hehe ja øl er godt...og en v-klasse hadde passa camping-kroppen min godt...

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nye caddy`n er jo fin og god å kjøre da... men det er jo ikke hele verden med plass... jeg bruker den som elektriker bil å den er flott til det.. bare en får rette innredninga...

Racing your civic is like the special olympics, even if you win, you are still retarded...

 

Never underestemate stupidity.

 

Renault 5 GT Turbo 86 *solgt*

Suzuki GSXR 750 98 *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja øl er godt...og en v-klasse hadde passa camping-kroppen min godt...[/QUOT

 

Jeg har riktignok ingen personlige erfaringer, men alt jeg har hørt om vito og v- klassen generellt har vært utelukkende negativt. Rustproblemer, driftsikkerhet totalt fraværende osv.

Har du behov for reklameplass på siden av bilen kjøper du deg hiace og bytter ut setet. Trenger du ikke reklameplass kan du kjøpe en touran, med tdi. Finfine biler!

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har riktignok ingen personlige erfaringer, men alt jeg har hørt om vito og v- klassen generellt har vært utelukkende negativt. Rustproblemer, driftsikkerhet totalt fraværende osv.

 

Det er dette som er litt trist. Det er stor forskjell på en 96-97 mod vito og en 2000 mod og nyere vito. Det er to forskjellige biler. Har sendt deg svar på PM'en jeg fikk av den Skrotnisse..!

Mercedes Vito 110 CDI

Bilen

Crossern Suzuki 250 RMZ

 

Hvis en jente skal vise seg fra sin beste side, må hun ikke sitte på den..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...jeg la den ut her jeg canepa, vis det er greit...mye fin info..

 

 

Jo nå skal du høre her..! Det har seg sånn at Vito har fått et dårlig rykte på seg. Problemer med motor, girkasse, elektronik osv. Saken er den og dette er ganske viktig. Kjøper du en vito fra 96" til 99" mod, kan det innebære endel trøbbel. Kjøper du derimot en 2000 mod og nyere er det en helt annen sak. Vito har rett å slett lagd en helt ny bil her. Det er splitter ny motor og elektronikk og andre ting er lagt opp på en helt ny måte. Jeg har en 2002 mod. Viktige ting som du alikevel bør se etter er som følger:

 

Sjekk om girkassen er trang, allså vanskelig å få i gir. Dette kan være giroverføringene. Min er litt vanskelig for tiden, men får dette igjen på reklamasjon.

 

Rust: Husk at Mercedes har gått ut med 30 års rust garanti, men les det som står med liten skrift. Dette gjelder ikke for Varebiler. Viktig å merke seg. En typisk ting du bør sjekke. Høres kanskje dumt ut, men inne i dørene, skyvedører også har det en tendens til å bli rust. Bilen kan bli spist opp innenifra. Lurt å bruke spilje eller lignende i dørene for å unngå dette.

 

Når det kommer til driftsikkerhet er som sagt den "NYE" vitoen allså 2000mod og nyere etter min mening og erfaringer helt topp. Har ikke hatt noen form for problemer med bilen i det hele tatt. Har kamerater som har samme erfaring og som har hatt 96" og 97" mod og alldeles ikke vært fornøyd.

 

Kjørecomfort: Den syntes jeg er upåklagelig. Ikke mange varebilene jeg har kjørt som kan sammenlignes med denne i komfort. Kanskje noen Amerikanere med Stressless stoler er hakket bedre

 

Jeg har 110 CDI. 102 Hk og plenty med Nm.. Bilen har godt drag og er meget sterk. Jeg syns det var overraskende lite forskjell jeg merket mellom å ha full bil og ikke. Sånn økonomisk har jeg kjørt på 0.7 med blandet kjøring og dette syns jeg er meget bra.

 

Så vil jeg anbefale deg å kjøpe Vito.. Absolutt MEN hold deg til 2000 Mod og nyere. Det er min vurdering. Lykke til med Kjøpet

 

Mvh canepa

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår