Gå til innhold

Hjelp! jeg skal kjøpe firmabil! hva skal jeg velge?

Ranger emnet

Skrotnisse

Anbefalte innlegg

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kjøp deg V-Klasse du.. Den har alt hva du trenger..! Transporter av nyeste typen er det jeg ser på som nærmeste konkurrent.. eller en nyere type V klasse selvfølgelig.

Få deg webasto i samme slengen.. Den kommer til å gi deg MASSE glede.. Er ikke noe som er bedre enn å komme ut fra jobben i -22 grader. 40 stk på parkeringsplassen som skraper ruter. Du skimter over på bilen din hvor vannet renner ifra ruten og temperaturen i motoren ved start er mellom 60 og 70 grader. Det kalles velferd. Da smiler jeg så godt for meg selv når jeg ser alle de kalde menneskene.. hehe

Mercedes Vito 110 CDI

Bilen

Crossern Suzuki 250 RMZ

Hvis en jente skal vise seg fra sin beste side, må hun ikke sitte på den..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp deg V-Klasse du.. Den har alt hva du trenger..! Transporter av nyeste typen er det jeg ser på som nærmeste konkurrent.. eller en nyere type V klasse selvfølgelig.

Få deg webasto i samme slengen.. Den kommer til å gi deg MASSE glede.. Er ikke noe som er bedre enn å komme ut fra jobben i -22 grader. 40 stk på parkeringsplassen som skraper ruter. Du skimter over på bilen din hvor vannet renner ifra ruten og temperaturen i motoren ved start er mellom 60 og 70 grader. Det kalles velferd. Da smiler jeg så godt for meg selv når jeg ser alle de kalde menneskene.. hehe

hehe ja vet åssen den følelsen er.....

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan snu festene til veggen mellom førerplassen å lasteromet, slik at veggen kommer lengre bak, da får du mere plass te beinan=)

Som gjør at lasterommet på en Yaris blir for liten. Yaris'er med grønneskilter har spesiallaget bakdør for at den "esken" skal få plass.

Her tenkt litt på det der med å flytte veggen ja. Er det en grei jobb eller?

Regnet med at lasterommet blir for "lite" da, og at det således kanskje ikke er helt lov, men hva er sjansen for å bli ferska? Bortsett fra på EUkontroll?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tenkt litt på det der med å flytte veggen ja. Er det en grei jobb eller?

Regnet med at lasterommet blir for "lite" da, og at det således kanskje ikke er helt lov, men hva er sjansen for å bli ferska? Bortsett fra på EUkontroll?

Teknisk kontroll, eller kanskje på tips fra publikum(?). Anyways så tror jeg det svir rimelig bra hvis man faktisk blir busta. Må sikkert betale de 80% av engangsavgiften man slapp + masse moms-stash (som man har fritak av når man har grønne skilter) + bot/straffetoll.

I tillegg så klipper de nok skiltene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teknisk kontroll, eller kanskje på tips fra publikum(?). Anyways så tror jeg det svir rimelig bra hvis man faktisk blir busta. Må sikkert betale de 80% av engangsavgiften man slapp + masse moms-stash (som man har fritak av når man har grønne skilter) + bot/straffetoll.

I tillegg så klipper de nok skiltene også.

Ja, er klar over at risikoen er stor, fatter var innom her på jobben isted og da kikka jeg litt på det. Ser ut til at om man skal flytte veggen så blir det fryktelig langt. og da er det nok uaktuellt.

Og nå, nå er det nok Off topic :)

EDIT : BTW: man har ikke automatisk fritak for mva med grønne skilter, man må være mva-pliktig og betale moms på egen omsetning for å kunne trekke fra momsen. Det har ikke noe med grønne skilter eller ikke å gjøre

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT : BTW: man har ikke automatisk fritak for mva med grønne skilter, man må være mva-pliktig og betale moms på egen omsetning for å kunne trekke fra momsen. Det har ikke noe med grønne skilter eller ikke å gjøre

Man har noen momsfordeler dersom et firma eier en varebil som ikke er der hvis man eier vanlig personbil.

Edit: da hvertfall på drivstoff o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og må vel da legge til at det er det jeg gjør og.....ligger bra penger i det...¨

Legger inn et lite tips til små og mellomstore firmaer:

Det er ikke alltid at firmabil lønner seg.

Privatbil med km.-godtgjørelse er sikkert som banken dersom firmaet er lite.

Vi bruker i allefall privatbil og får MYE mer igjen for det!

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare styr unna V-klasse og Hyundai H1. Dyrere biler å vedlikeholde finnes ikke heller (les mye dyre komponenter som til stadighet ryker)

Du vet hvor jeg jobber - derfor vet du hvorfor jeg vet ;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare styr unna V-klasse og Hyundai H1. Dyrere biler å vedlikeholde finnes ikke heller (les mye dyre komponenter som til stadighet ryker)

Du vet hvor jeg jobber - derfor vet du hvorfor jeg vet ;)

ja jeg vet det...fattern jobber der og.....så har en over meg som følger med

Lenke til kommentar
Del på andre sider