190e Skrevet August 28, 2005 Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 Hvordan virker dette ved å bruke to sett med diskanter i bilen med slik funksjon? At ene er vinkelt imot lytteren i 90 graders vinkel fra og andre i fra 90 graders vinkel fra lytteren... Etter det jeg har skjønt , så må man bruker 2 forsterker på dette. Altså 1 på hvert par siden ene paret skal ha lavere effekt.. Fikk forklart om fra jeg har kontakt med i Sverige.. han skriver dette: En emot lyssnaren o en i nittio graders vinkel ifrån.Det behövs 2 slutsteg för den som är off axis ska ha lägre effekt (dvs den som är 90 grader ifrån lyssnaren) en on axis o en off-axis PS! er det noen som er ute etter skikkelig High-End Sony spiller med alt innebygd - Har kun 3ways filter! Ta kontakt da jeg har en bekjent som har en til salgs.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet August 28, 2005 Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 Sånn rent umiddelbart høres dette for meg ut som et slags forsøk på å skape en eller annen form for "kvasi-surround" eller å øke den oppfattede bredden på lydbildet... Jeg har ingen erfaring med dette typen montering så jeg kan ikke si noe konkret hverken for eller imot, men jeg tror det vil skape flere problemer (fasefeil, uheldige refleksjoner, utfasninger osv) enn det løser.. Det KAN nok settes opp så det, som nevnt over, bredder lydbildet på en kunstig måte, men spesielt RIKTIG blir det nok ikke.. Alt er opp til om den som bygger/lytter liker den type lyd eller ei :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
190e Skrevet August 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 Skjønner.. Etter det jeg har skjønt på han som bygde dette i bilen sin , funka skikkelig bra og fikk et veldig bredt lydbilde forteller han.. Han brukte 4 stk Scanspeak diskanter til dette formålet.. men han fikk hjelp av en kar som har "guld ører" for lyd i bil/hjemme stereo til å stille inn dette.. For å si det slik , er det en av de svenske PM gutta... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EmmaNorway Skrevet August 28, 2005 Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 Skjønner.. Etter det jeg har skjønt på han som bygde dette i bilen sin , funka skikkelig bra og fikk et veldig bredt lydbilde forteller han.. Han brukte 4 stk Scanspeak diskanter til dette formålet.. men han fikk hjelp av en kar som har "guld ører" for lyd i bil/hjemme stereo til å stille inn dette.. For å si det slik , er det en av de svenske PM gutta... :) Da tror jeg faktisk du har fått den hjelpen du trenger.. Det var i XCS SAAB`n de hadde det slik. Med Genesis og XCS spiller, mener jeg å huske. Siter Ketil Skjei Leder av EmmaNorway Driver av Audioart v/Ketil H Skjei Bil og hjemmestereo. ketil@emmaweb.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
190e Skrevet August 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 I den grønne saab`n? Var det ikke Xes anlegg i den bilen fra PM gutta? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EmmaNorway Skrevet August 28, 2005 Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 I den grønne saab`n? Var det ikke Xes anlegg i den bilen fra PM gutta? Jo da, til og begynne med.. Men er ikke helt sikker på at det var dobble diskanter i den da.. Hils gutta når du prater med dem. Siter Ketil Skjei Leder av EmmaNorway Driver av Audioart v/Ketil H Skjei Bil og hjemmestereo. ketil@emmaweb.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet August 29, 2005 Rapporter Share Skrevet August 29, 2005 Skjønner.. Etter det jeg har skjønt på han som bygde dette i bilen sin , funka skikkelig bra og fikk et veldig bredt lydbilde forteller han.. Han brukte 4 stk Scanspeak diskanter til dette formålet.. men han fikk hjelp av en kar som har "guld ører" for lyd i bil/hjemme stereo til å stille inn dette.. For å si det slik , er det en av de svenske PM gutta... :) Jeg er svært skeptisk til slikt. Man oppnår ikke nødvendivis et reelt bredt lydbilde, men den illusjon av sådan. Faren for fasefeil er overhengene. Jeg har vært inne på tanken å benytte 2 eller flere diskanter selv, men ikke på den måten du her forespeiler, men som et middel for å begrense den vertikale spredningen. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg