golfnos Skrevet August 30, 2005 Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 ja.. de subbene er jo relativt tungdrevne også. skal vel helst ha en del mer power for å få særlig utbytte.. ville kjøpt spiller osv før 6*9! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet August 30, 2005 Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 Til tross for at 15-tommeren er mer lettdrevet...? :watchout Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet August 30, 2005 Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 Jeg har nettopp brukt endel tid med å snakke med Thug på MSN, og vi kom i felleskap frem til denne løsningen. Han er fra før av ganske fornøyd med lyden fra frontsettet sitt, men ønsker seg litt mer bass. Jeg har allerede nevnt for ham at jeg ville kjøpt spiller og frontsett før forsterker og evt. sub, men alle står fritt til å velge det de selv ønsker seg. Det er også HANS penger og HAN som skal være fornøyd. Man må tross alt tilpasse rådene sine ut ifra dem man gir dem til... Golfnos: ikke få nok power med 250W på sub`en? Mannen skal ha mer bass, ikke starte rivingsfirma! Vær nå LITT realistiske da folkens... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thug Skrevet August 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 virker som flertallet synes det er en dårlig løsning ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet August 30, 2005 Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 Du blir helt sikkert fornøyd :) det er jo ikke dårlige produkter du har valgt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thug Skrevet Oktober 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2005 later 15" bedre bass? bør jeg heller kjøpe den øverste ? http://www.mamut.com/dynabel/subdet300.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pirium Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 "gammel" tråd, men.. Om du ikke har kjøpt deg anlegg enda, kan jeg love deg at du blir fornøyd med den peerless 15tommern og 4 kanalern fra eltek. Har montert den forrige utgaven av 4kanalern (4x60w/2x200watt) og 15tommeren i bilen til en kompis, og det trykker bra det. yodude Selv om forsterkeren gjerne kunne være litt større. Om du kun skal ha forsterker til å drive sub'en,trenger du bare den tokanaleren, da får du dobbelt så mye effekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 Pirium: flott om du kunne sagt noe om hva slags "bassvaner" kompisen din har :) Når noen sier at forsterkeren kunne vært større, bør det utdypes om hva slags krav som stilles av den som anbefaler. Dersom Thug bare har 4" originalhøyttalere fra før av vil f.eks. forskjellen opp til Peerlessen være stor nok til at han ikke savner bass før om mange måneder (men mer bass vil man jo som kjent alltid ha med tiden) :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pirium Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 Bassvaner ja.... går vel mest i rap, tecno, litt rock.. Suben spiller bra den, men vil anbefale litt større kasse en de 18 litrene eltek anbefaler, for de aller dypeste tonene forsvinner litt... Grunnen til at jeg tror en større forsterker vil være på sin plass er at når man skrur opp volumet, så blir trykket/lyden høyere og høyere, helt til det ikke er noe mer å gi. med nesten max gain, max på spiller, så spiller det høyt, men det er umulig å fremprovosere noen form for forvrenging. og elementet er ikke i nærheten av de 23mm det skal klare i slaglengde. Men som sagt, jeg er sikker på at han blir fornøyd, det trykka no jævlig (alt er relativt) i den stakkars 205'en anlegget sto i først. :fire: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 Godt forklart! :) Om man gjør som du sier og øker kassevolumet litt, vil man nå også få litt strammere bass og sannsynligvis også mer slag. Mer luft som skal komprimeres betyr at elementet får en litt lettere "pute" å jobbe mot. Sannsynligvis vil Qts (eller Qtc? System Q? Qc?) Jeg er lettere forvirret ang. hva som er korrekt term her må jeg innrømme) synke litt og gi mer hifi-bass enn råne-bass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
honnings88 Skrevet November 4, 2005 Rapporter Share Skrevet November 4, 2005 Kabler følger med i sony pakken fra bilstero.no, denne og en grei spiller vil gi lyd som de fleste vil synes er bra nok. Husk at du må bygge en kasse til bass elementet. Dette er en pakke som er veldig grei å sette opp. Skal du bytte ut fronthøytalere krever dette ofte modifiseringer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg