Gå til innhold

Kjøp av bil ??

Ranger emnet

Stage

Anbefalte innlegg

emh, tenkte jeg skulle høre litt hva andre syns om pris etc...

- Sierra 87 modell

- 82.000 km

- 2.0 L

- 5 dørs

er en gammling som har hatt den stående i ca 5 år ...bare sønnen hans som har brukt den litt av og til,

så, alle servicer er fulgt etc....i meget god stand..

han sa han skulle ha 12 000 ....

tenkte jeg skulle ta NAF test i dag...men NAF "kontoret" ble stengt i 3 uker, fikk jeg beskjed om, og ...gidder ikke å koste på 700 kr på at et verksted skal se på den...

og, ja, veit at sierra ikke er verdens vakreste bil....men, siden d antaglig vis blir min første bil , så er d bedre at den er i god stand, enn at den ser såå jævla fet ut, d får bli etter hvert, når jeg ikke lever på stipend :-) .. og at jeg slipper og bruke flere tusen i mnd på alt mulig dritt....

bilde av bilen

post-1896-13804851120282_thumb.jpg

- 08 A4 Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"tenkte jeg skulle ta NAF test i dag...men NAF "kontoret" ble stengt i 3 uker, fikk jeg beskjed om, og ...gidder ikke å koste på 700 kr på at et verksted skal se på den..."

Dem fikk vel nyss om at du skulle komme med Sierraen, da.

:D

Neida, til 12.000 kan man ikke være så kravstor, og bilen ser i alle fall ut til å rettferdiggjøre prisen. Man kan ikke kreve at alt er 100 % som nytt da.

Dessuten tror jeg at tanken bak prisforlangende, som i dette tilfellet er 12 tusen, er for å ha noe å gå på i tilfelle prutting. Eieren har nok tenkt på å få 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Otto von Bismarck

Dessuten tror jeg at tanken bak prisforlangende, som i dette tilfellet er 12 tusen, er for å ha noe å gå på i tilfelle prutting. Eieren har nok tenkt på å få 10.

...så ikke by over 7 første gang :D

Selv dumpet jeg en helt ok EU-godkjent Sierra med 15" alu på nye dekk for 4000 for et års tid siden.

Prøvde å få rundt 10.000 opprinnelig, men etter x antall useriøse dekksparkere og en udugelig bilsjappe var det bare om å gjøre å bli kvitt den.

A quitter never wins. A winner never quits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"men etter x antall useriøse dekksparkere"

Hehe... Har vært borti sånne. De sparker i dekka, spytter bryskt, og fabler om at de kjenner en som skal selge en nøyaktig maken bil, men som selvsagt er i mye bedre stand og koster mye mindre.

Uff! Er det rart at man måker møkka inn i nærmeste lyktestolpe isteden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ;) den er rimelig lett å ligge brei med ja...

ehm, han starta på 15.000 da ;) så den er vel rimelig ferdig pruta

men, bilen er jo helt fin i lakken og innvendig....så, d blir vel den...

har jo fulgt med endel i avisa, i d siste da...men, er jo bare biler som har gått ca 200 ....så ...er vanskelig å finne no som er brukbart...til en lav pris...

- 08 A4 Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider