Gå til innhold

ABS feil

vectra.turbo

Anbefalte innlegg

Når eg kjører saakte frem og så vidt trykker på bremsepedalen kjenner eg at abs begynner og jobbe, i tillegg begynner abs lampa og lyse etter at eg har kjørt litt.. ka kan det være?

Lurer også på korleis asd systemet fungerer, hender at viss eg skal spinne litt så spinner bare ene hjulet... kan det være en sammenheng?

1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt)

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være brudd på en av de 3 ledningene til sensorene. Mulig at det er dritt på følerne. En på hvert nav foran, og en på diffen. Ta dem ut, sjekk pakningene og rengjør hver av dem. Hvis dette ikke hjelper, så har du et ledningsbrudd. En annen ting som kan få lampa til å lyse er at det er forskjellig rulleomkrets på hjula dine. Sjekk dekkdim. Men dette skal ikke ha noe innvirkning på ABS funksjonen. Kun feilmelding mao.

Det med diffsperra er et annet kapittel. Først så er det greit å vite hvilken bil du har? Er to forskjellige diffsperrer på disse bilene. En med lamell-sperre, og en som er hydraulisk.

Hvis det er med lamell-sperre, så kan det være utslitte lameller på diffen. Her finnes de i forskjellige str., så man kan på en måte velge hvor stramt du vil ha diffen. Er 6 stk lammeller, og et jævla stuk å renovere!

Hvis det er hydraulisk, så hadde jeg sjekket pumpa som sitter foran på motor'n. Den blir drevet av kamakslingen. Mulig du har noen lekasje ett sted? Sjekk beholder for hydraulikk-olja.

Kjøp deg Hayns-bok, og lykke til! ;)

Edit: Så først nå at du har ASD, så jeg ville sjekket litt med innslaget på diffen. Gå igjennom hele driten du!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider