Gå til innhold

Styling om vinteren???!!!???

Ranger emnet

"Rabbit"

Anbefalte innlegg

Jeg har ihvertfall tenkt til å montere på orginal fangere på vinterstid. Har sett altfor mange lepper og glassfiber fangere knuse i tusenvis av biter til å kjøre med dette på vinteren.

Som feks hvis du ligger bak en lastebil. Så plutselig faller det av en stor isklump fra skvettlappen hans. Du kan ikke bråsvinge unna og du rekker ikke stoppe pågrunn av isføret. Så da kjører du inn i den og glassfiberen tåler ikke stort og bilen er for lav.

Dette ender med en glassfiber fanger mindre og man må gå til innkjøp av ny styling:)

Derfor bruker jeg heller den timen det tar å bytte tilbake til de orginale fangerene enn å kaste penger ut av vinduet. Får heller kjøre en litt kjedeligere bil på vinterstid:)

VW GOLF V GTI 2005 modell

VW GOLF IV GTI Exclusive 99 modell solgt

VW VENTO 1,8cl 94 modell solgt

VW JETTA 1,8gl 90modell solgt

http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1358179#post1358179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok av den første vinteren, men det var fordi jeg ikke kom inn i garasjen.

Monterte ny front neste år, men den ble sprø og festene tålte ikke kulda, ble kjeks av dem til slutt, vet ikke hva den var laget av da, rieger hvertfall.

Mitt råd blir nok og ta den av, kjedelig og dytte snø også!

2002 Vw Passat 1.9 TDi Highline

1989 Audi 90 2.2 20V Turbo Quattro

1967 Vw Boble 1303 S

(x)1997 Vw Passat 1.8 Turbo

(x)1990 Audi 90 2.3 ABT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjører med det året rundt :D går fint det, bare være litt mer forsiktig. Men kommer jo anpå hvor lav bilen er og sånn! Samt hvor mye påkjenning "stylingen" din tåler alacocaina

Forresten er det andre som har erfart at det pakker seg noe jævlig med snø i skjermbuen foran? :D hehe

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som feks hvis du ligger bak en lastebil. Så plutselig faller det av en stor isklump fra skvettlappen hans. Du kan ikke bråsvinge unna og du rekker ikke stoppe pågrunn av isføret. Så da kjører du inn i den og glassfiberen tåler ikke stort og bilen er for lav.

Dette ender med en glassfiber fanger mindre og man må gå til innkjøp av ny styling:)

QUOTE]

WORD!!!

Men jeg lå bak en buss da.. og var med org leppa (vr6/gti leppa )

Halve dæva!

Så anbefaler trådstarter om å ta seg tid til å bytte om!

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke no problem å kjøre me styling om vinteren.. går bra her oppe i nord, så da går d nok bra der nede i sør åsså.. :) må jo selvfølgelig være litt mer forsiktig og tenke over hvor du kjører.. men d går helt greit altså..

jeg lå på en fin fin veg! hehe

Tar aldri den sjansen mer å få slått sundt noe vinterstid! :)

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke akkurat noe stylingartikler i fronten, men tipper jeg tar av VR6-leppa til vinteren. Gidder ikke kjøre brøytebil gratis heller.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig hvis man har styling i ABS plast så tåler det vel en god støyt, men ihvertfall glassfiber tåler ikke stort.

Jeg tar ihvertfall av utstyret mitt.

Vil ikke at dette skal skje:)

:drive2

VW GOLF V GTI 2005 modell

VW GOLF IV GTI Exclusive 99 modell solgt

VW VENTO 1,8cl 94 modell solgt

VW JETTA 1,8gl 90modell solgt

http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1358179#post1358179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planer om å ha to typer styling på bilen iløpet av året;

Sommerlook og Winterlook... :cool:

Sommerlooken er mer og mindre slik bilen er idag..

Vel, orker ikke å ramse opp alle detaljene for Winterlooken nå, men takstativ med snowboard og ekstralys er blant detaljene:D

Angående topic:D Ja, jeg må demontere litt styling ja, men kun Vr6 leppa da...

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg husker godt første dagen med snø og jeg kjørte med frontleppen på gamlebilen.

fantes ikke snø om morgenen da jeg dro på jobb, men det hadde snøa som faen hele dagen så når jeg skulle hjem lå det 30-40 cm med snø..

jeg må ta ferge hjem og lurte meg ombord på fergen som bil nummer en!

altså må jeg først av fergen også!!

problemet var at på neste fergekai var det ikke pløyd..

jeg kjørte først av fergen og det gikk ikke lenge før snøen kom opp over panseret...

skal love dere at fergebiletørene fikk seg en jævli god latter.. (idioter)

jaja tenkte jeg og spant der i fra, men etter 10 min kjøring begynte motortemperaturen og stige så jævli, gikk ut og jobbet i 5 min i snøstorm med å fjerne snø fra grillen..(idiot) :hammer

og som nevnt tidligere i tråden her, isklumper er det værste man kan møte på!

her er bilen og frontleppen det er snakk om:

IMG_0370Large.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider