Gå til innhold

Sveise kanaler

Ranger emnet

quack

Anbefalte innlegg

Originally posted by quack

Har aldri skita kanaler på en bil før. Sjølve kanalene koster jo ikke så mye, men har inntrykk av at det er noe herk å skifte. Er det mye jobb?

Kanaler hos veng.no

Må du ikke skjære det ut og sveise på ny da ? eller noe ??

Er ikke sikker jeg altså, men jeg driver å lurer på det samme..

Har en Golf1 79 modell i garasjen som begynner å bli litt mye rusta i kanalen på høyre side og litt venstere..

Noen som vet hvordan man fikser dette ? må jeg bytte hele kanalen, er det vanskelig ??

-Lethal

---- Power is nothing without control----

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sett bilen opp bukk på bak og forakslen

kjøp punktborr, og drill opp der kanalene er punkta.

ta av kanalen

puss

punkt på ny

lakk litt

ferdig.

ps. kan lønne seg om du ikke driver et hoppeslott inne i bilen mens den står der uten kanaler, men jeg tror ikke bilen siger om du bruker vanlig folkevett.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cfn

sett bilen opp bukk på bak og forakslen

kjøp punktborr, og drill opp der kanalene er punkta.

ta av kanalen

puss

punkt på ny

lakk litt

ferdig.

ps. kan lønne seg om du ikke driver et hoppeslott inne i bilen mens den står der uten kanaler, men jeg tror ikke bilen siger om du bruker vanlig folkevett.

Takk for et saklig bra svar !

Ok det hørtes jo lett ut da :)

kjenner noen folk som driver å mekker en del så de burde vel greie det... Jeg trodde det var vanskelig og nøye siden kanalen er en bærende del av bilen... tenkte at det ikke ble så bra etter du skifter liksom..

Tar jeg helt feil når jeg tror det eller ?

-Lethal

- 1984 Volvo 240

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det hørtes vel litt for lett ut når jeg leste det jeg selv skrev.

har ikke skifta kanaler selv, men har observert et par ganger.

det var på noen gamle opler.

men det blir jo selvfølgelig vanskligere om innerkanalen og gulvet er fullt av rust.

du bør ha tatt i en sveisepistol før!

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by quack

Jasså, jasså. Er det noen som veit sikkert om det går bra eller ikke å pælme opp bilen på bukker og rive av kanalene uten noe støtte på midten da?

Litt kjedelig om bilen ser sånn ut på midten etterpå --> \___/

hehe.. det er jo sant ;)

- 1984 Volvo 240

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal bytte deler av kanalen i dag... og det som jeg ble fortalt er at ikke skjær ut kanalen før du har en og sette inn... litt synd om bilen siger sammen.. men vist du hører med en sveiser, så kn han sikkert hjelpe til..!!! Få'n til og gjøre det svart.....! hehe

Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!!

Hurra for sjokolademusa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by [kj]

jeg skal bytte deler av kanalen i dag... og det som jeg ble fortalt er at ikke skjær ut kanalen før du har en og sette inn... litt synd om bilen siger sammen.. men vist du hører med en sveiser, så kn han sikkert hjelpe til..!!! Få'n til og gjøre det svart.....! hehe

hørtes fornuftig ut:)

- 1984 Volvo 240

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by [kj]

Kan like gjerne gjøre det sjøl, jeg bare lurer på om bilen kommer til å sige. I så fall er det ikke akkurat noe problem å sveise sammen et eller anna som holder bilen sammen til jobben er gjort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og fetteren min gjør d selv... jeg er håndtlanger, og han sveiseren :P hehe. men det han sa var: "jeg vil ikke skjære ut kanalen nå, siden vi ikke har noe og sette inn enda... da siger bilen sammen - siden kanalen er bærende."

så mitt råd er da - kapp ferdig plater før du skjærer ut... vist ikke RING ett verksted og spør om hjelp, men gjør det selv.. :P

Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!!

Hurra for sjokolademusa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av bare en kanal om gangen, så er det null problem. Det er stor forskjell fra bil til bil hvor stive de er, så er du usikker, plassèr noen treklosser mellom for- og bakhjul slik at de støtter opp.

Hvis ikke hele kanalen er oppspist av rust er det enklest og best å bare skifte ut den "syke" delen.

Slip sveisene skikkelig rene før grunning, og tectyler bra innvendig så begynner det ikke å ruste med en gang igjen.

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider