Gå til innhold

Alternativ forgasser???

Ranger emnet


cmist

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hva alternativ forgasser som er grei å bruke når en har tenkt å sette inn en hissigere kam og grenrør???

Er plaget med utrolig dårlig tomgang når motoren er kald og vil ikke ha større problemer når de nye delene faller på plass i motoren...

 

Bilen er en 1990 1,8sport..... :magic

1996 Audi A6 2,6

2001 Audi A6 1,9tdi

93 Audi S4 Avant http://www.vwaudi-club.no/?s=car&car=11831

96 Audi A6 2,6 Quattro(X)

85 Audi 90 2,2(X) http://www.vwaudi-club.no/?s=CarProfile&CarID=4720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

setter du på en forgasser vil du aldri klare avgiftskravene desverre

 

Avgiftskrav.. Utslippskrav mener du kanskje? Det klarer han utmerket godt. Ved riktig dyset og innjusterte forgassere klarer han kravet. Skulle det være problemer kan man på sekunder justere ned CO'en slik at kravet oppnås. Et annet problem er at en trimkam har lengere åpningstider på ventilene slik at eksosventilen ikke er helt lukket når innsugsventilen åpner, dette medfører at ren uforbrent bensin passerer rett gjennom og ut eksosen. Løsning på dette kan være å montere et justerbart kamdrev, noe som er å anbefale om man har en litt hissig trimkam.

 

Ang. forgasser. En Weber 32/36 DGV 5A er brukbar på din bil. Det fås kjøpt innsugsmanifolder til denne forgasseren som kan skrues direkte på din motor. Med litt ombygging, sliping og justering kan den originale innsugsmanifolden brukes. Har gjort det samme på min A80, og det fungerer utmerket.

 

Manifold http://www.misab.se/58661bild.jpg

Forgasser http://www.freetechnics.fi/3236DGV20102004.JPG

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
jeg liker ikke at det er manuell choke på den da.. :/ er so kjedelig, har vært borti mange problem med manuell... hvor mye skal du ha for den da? er den billig, so gjer jeg faen i om det er manuell.. :)

 

eh..neivel!

Skal ikke være noe problem med manuell choken på webern. Bruker å være Mye mer problemer med den org pierburg gasseren du sikkert har.

BUD?

MVH STW

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg liker ikke at det er manuell choke på den da.. :/ er so kjedelig, har vært borti mange problem med manuell... hvor mye skal du ha for den da? er den billig, so gjer jeg faen i om det er manuell.. :)

 

Som ultimateVW sier, det er aldri tull med manuell choke, det er jo bare et spjeld med en chokewire! Og ja det er OFTE tull med automatchoke (ja, Pierburg 2E2 f.eks.)

 

Weber med manuell choke er tingen :)

 

Litt mer om hva man henter på å skifte kam og gasser kan leses her. Dette er med 268 graders kam fra Velox Motor Tuning montert i en 1,8 8v.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår