Gå til innhold

Drifting med uregistrert bil

Ranger emnet


Olav Vangsnes

Anbefalte innlegg

Jeg reiser om ei uke til england for å kjøpe meg en driftebil. Sjekket akkurat med gatebil-ledelsen, og jeg får ikke lov til å utpå banen dersom bilen ikke registereres. Men det er da mange biler der som ikke er registrert sant??? Hvorfor får de kjøre?

 

I hvilke andre sammenhenger har jeg i tilfelle mulighet til å komme meg ut på bane for å drifte med uregistrert bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ihvertfall at endel treff godtar prøveskilter, men langt fra alle. Med prøveskilter har man jo forsikring, noe man ikke har uten skilter overhodet :rolleyes:

 

Okei. Men hva slags treff snakker vi da? Hvor ofte er det mulighet til å kjøre på bane lissom?

 

OT: Begynner det å bli gang på nissan'en din nå eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forsikring gjelder vel ikke på bane uansett vel....?

 

Såvidt jeg har forstått gjelder forsikringa på bane så lenge veitrafikkloven gjelder på banen - hvilket betyr så lenge det ikke kjøres konkurranse?

 

Mulig jeg tar feil her, dog

 

OT: Begynner det å bli gang på nissan'en din nå eller?

 

Nåja, det drar seg nok til utover høsten og vinteren. Foreløpig er det hjul og senk på plass med eksos på vei, neste på lista er fmic, ny bensinpumpe og dyser.

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da masse prøveskilt baner på alt som er av treff da? viktigste er vel om den går igjennom den tekniske kontrollen på banen. når jeg kjørte på skauen skrev jeg under på papir at forsikring ikke gjaldt på banen, og at eventuell skade på bane måtte betales av fører. Min neste bil blir det nok ikke skilter på heller :) Utrolig hva man får i utlandet av morsomme biler om du overser engangsavgiften :D

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, er ikke noe problem med prøveskilter, er vel stort sett bare på gatebil det ikke går (for oss "vanlige")

Er jo drifte treff 06.09, og der er det nok flere med ureg biler, få som gidder å regge en driftebil..... så løp og kjøp!!!

 

Driftetreff 5. september, ikke den 6 :rolleyes:

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste treffarrangører på Rudskogen godtar prøveskilt, inkludert Gatebil. Dog er det forskjell på en Sierra til 1500 og en nyere Nissan eller noe slikt. Men det er oftest bilens tekniske stand som avgjør om du får kjøre, ikke fargen på skiltene ;)

 

Allright:) Blir spennende å se hvertfall! Reiser til tirsdag for å hente bilen - håper ikke jeg blir skuffet! Har egentlig aldri prøvd disse bilene heller, så er ganske spent:) Så satser jeg på en tur innom "ringen" på hjemveien :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår