Gå til innhold

B230et-problemer... Noen som har råd??

Ranger emnet


BurnPr00f

Anbefalte innlegg

morn. Jeg gikk på en smell igår. Monterte på dumpventil, og starta opp, den dumpet, men den dumpet veldig seint. Jeg tråkker på og oppdager at jeg ikke har noe drag i det heletatt, og i tillegg kommer den en del blårøyk ved pådrag og på tomgang. -Stilte ned turbotrykket til 0,3bar, og alt går greit, bortsett fra at den går som en bøtte møkk. Stilte opp igjen, og så fort jeg kommer over 0,4 så mister jeg alt drag (fusker). Har sjekka turbo'n og den er fast og fin, ingen slark ut og inn og ellers virker den grei. Det tikker litt av toppen...tenkte muligens det kunne være noe der...? Er b230F-bunndel med andre råder.

 

Kan en komp-test si noe om hva som kan være galt? Eller er det noe med turboen min (tviler). Kjører jo helt greit på 0,3. Har hørt noe om at ikke denne motoren liker dumpventil, må jeg resette noe i hjernen til motornic'en eller noe? Den er chippet.

 

Håper noen vet noe!? På forhånd takk for all hjelp!

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for svar, men jeg har tatt av dumpen, og kjørt uten den i hele går, og jeg har ikke noe respons omtrent når jeg gasser på :(

 

Noen andre som har flere ideer om hva som kan være galt?

 

Trenger hjelp litt raskt.. :(

 

Lurer på om jeg skal bytte hele toppen... Men skal tenke litt på det... Hvis noen har en 531-topp til salgs / til overs så ta kontakt med en gang!

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du turbotrykk i det hele tatt? Eller er det som å kjøre vanlig gasser/inj motor?

 

Kan jo være at LMM fikk en trøkk når du prøvde bilen etter å ha montert Dump.

 

Kan jo og være feil ved BTR eller noe og, slik at den "drukner" i bensin....

 

Tok du bort den org resirkulerendeventilen din?

Race, kjør forbi da vel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Har turbotrykk, bare at når det går over 0,4 så hopper den kjapt til 1bar og ned igjen. så fusker den og jeg får ikke drag i det hele tatt, bilr akkurat som å kjøre gasser-motor, bare enda dårligere. -Når jeg justerte ned trykket til 0,3 virka alt greit., bare at den ekstra puffen som vanligvis pleier å være der ikke var der (sier seg selv når man kjører med 0,3.) Har aldri hatt noen original resirk-ventil, kjører uten noen form for ventil nå. -Får sånn "flafre"-lyd når jeg slipper gassen. tror BTR'en skal være ok. Mulig luftmassemåleren har gått på en smell... Hadde vært kjekt om en eller annen hadde noe slikt liggendes, så jeg kunne prøvd... Er jo ikke hverdagskost å finne slikt på høgger'n. Var på høggerne her i byen, men det var ikke noe å skryte av. Men jeg synes det er rart at den soter..... hmm...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Takker for svar.

 

Har vært en tur borti garasjen nå, og funnet ut at olja er veldig tynn og det lukter bensin av den, men det er ikke for lite olje på den... :( Kan toppakninga ha gått?? -rart.... Er like mye kjølevann på den som sist gang etter jeg sjekka... Og toppakninga er av den forsterka typen... bytta en stund før jeg kjøpte bilen..

Luftmengdemåleren har jo noe med bensinen å gjøre, sant..? Men rart at det luker bensin av olja da... Den svetter littegrann mellom toppen og bunndelen på eksossiden bakerst...

 

Har muligens en fyr jeg kan låne en LMM av til motronic'en, men er litt bekymret for å kjøre med den siden olja er så tynn...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Er det noen i det hele tatt som har peiling på hvordan jeg kan sjekke om LMM'en virker som den skal eller ikke??

 

Hadde vært fint om noen hadde vært borti noe liknende som det jeg opplever nå...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så og si helt sikker på at det er LMM det er snakk om her, grunnen til at olja lukter bensin er at den får altfor mye suppe noe som igjen styres av LMM. Det som gjør at jeg trur det er at du sier at den soter..og det kombinert med bensin i olje mener/trur jeg da er en indikasjon på feil med LMM.;)

Fast, faster, to fast, DEAD!

 

*Volvo 240GL++ 1989*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. -Da skal jeg prøve å skifte den... -Bensintrykket mitt er relativt høyt, siden bensinpumpa har blitt byttet til en "porche"-pumpe, det meste går jo i retur, men hvis LMM oppfatter at den får for lite suppe, så vil den jo bare pøse på mer... vil jeg tro...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Fant ut det, så kjører uten :P Er det ikke noe som heter dumplokk eller no som kan brukes da? Resirk-ventil er vel rett og slett det greieste... Skal prøve å få bytta LMM'en, så får vi se...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Fant ut det, så kjører uten :P Er det ikke noe som heter dumplokk eller no som kan brukes da? Resirk-ventil er vel rett og slett det greieste... Skal prøve å få bytta LMM'en, så får vi se...

 

Hvis du har en b230et med motornic innsprut så har du vel luftmengdemåler, ikke en luftmassemåler (lmm)...

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår