Gå til innhold

B230et-problemer... Noen som har råd??

Ranger emnet


BurnPr00f

Anbefalte innlegg

Hvis du har en b230et med motornic innsprut så har du vel luftmengdemåler, ikke en luftmassemåler (lmm)...

 

Om det er luftmengde eller masse det driter jeg rett og slett i, for å si det rett ut, nå er jeg dritt-lei av å ha en bil med skilter som bare står, og ikke vil gå skikkelig.

 

745TiC takk skal du ha.. skal tenke på det.. har hørt med litt diverse folk, og dem sier at det enten er den luftmasse/mengde (kall det hav du vil) som er gåen, eller så er det noe i toppen som har gått. Tenker jeg skal bytte topp, så hvis noen har en 531-topp til overs, så spytt ut. Noen som aner hva en slik en koster ny fra volvo? 15laken? -Blir nok uaktuelt med ny :P Men hadde vært morro å vite.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stor takk til THolandsli som var hos meg i går og feilsøkte litt. -Den foreløbige konklusjonen er at den trekker falskluft fra et eller annet sted. Mulig intercooleren har sprukket / innsugspakning o.l. Derfor suger turboen alt for mye luft gjennom luftmengdemåleren og bilen får alt for mye bensin, så den soter... Skal prøve å bytte intercooler seinere i dag å se om det hjelper....

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor takk til THolandsli som var hos meg i går og feilsøkte litt. -Den foreløbige konklusjonen er at den trekker falskluft fra et eller annet sted. Mulig intercooleren har sprukket / innsugspakning o.l. Derfor suger turboen alt for mye luft gjennom luftmengdemåleren og bilen får alt for mye bensin, så den soter... Skal prøve å bytte intercooler seinere i dag å se om det hjelper....

 

 

Jeg har akkurat samme motor som deg... og får sota plugger hele tiden, uansett hvor langt jeg kjører... fant også ut at det var sprekk i intercooleren min, og låner nå en jeg kjører med, men fikk fortsatt sota plugger når jeg kjørte en liten tur.. Si ifra om du finner ut hva feilen din er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat samme motor som deg... og får sota plugger hele tiden, uansett hvor langt jeg kjører... fant også ut at det var sprekk i intercooleren min, og låner nå en jeg kjører med, men fikk fortsatt sota plugger når jeg kjørte en liten tur.. Si ifra om du finner ut hva feilen din er!

 

-Ja har prøvd å bytte intercooleren nå, men det hjalp ikke noe i det hele tatt. -Det med soting av plugger er ikke hovedproblemet. Hovedproblemet er at bilen går som en DASS fusker og sånn når turbotrykket går over 0,4bar. Skal ta kompressjons-test og trykkteste alle røra til luft etter turbo'n i dag hvis alt går etter planen. Driver å tenker på at enten er det noe med luftmengdemåleren, eller wastegaten som ikke vil regulere riktig, ellers kan det jo være noen pakninger eller noe... -kommer nok til å finne ut mye etter komp og trykk-test.

 

Og som sagt tidligere; Har noen noen råd som jeg ikke har prøvd / skrevet om her, så spytt ut :D

 

Gir meg ikke ennå værtfall.

-Fortsettelse følger :P

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den umbrakoskruen på luftmassemåleren du tenker på ?

 

Jepp, men få dem til å justere CO på verksted.. koster ikke skjorta, med mindre du har veeeldig lyst til å fikle med det sjøl... :)

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, men få dem til å justere CO på verksted.. koster ikke skjorta, med mindre du har veeeldig lyst til å fikle med det sjøl... :)

 

hehe.. de testa con min på volvo.. betalte litt over 1100 for det! hehe.. trengte det for å få godkjent bilen og volvo var de som tidligst kunne gjøre det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. de testa con min på volvo.. betalte litt over 1100 for det! hehe.. trengte det for å få godkjent bilen og volvo var de som tidligst kunne gjøre det

 

hehe, finnes verksteder som gjør det billigere og like bra.., men sånn er det med den saken...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, finnes verksteder som gjør det billigere og like bra.., men sånn er det med den saken...

 

 

men jeg har skrudd mye på den skruen selv... skrudd den nesten hel opp også... men får fremdeles sota plugger og bilen hosta litt og sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har funnet feilen, men er ikke 100% sikker ennå.

 

-Siden dem har bytta til 100A (?) dynamo, så liker ikke den originale overvåkinga eller hva man vil kalle det den dynamoen. Er sånn kabelsko med en ledning som man setter inn bakpå dynamoen. Tenker det skal gjøre susen å ta bort den kabelen, i følge forrige eier... Gjenstår å se... Bare ventilbrikkene mine kommer fra volvo i morra så... Nå står jo motoren uten kam og div pjask. Har forresten laget tidenes jalla-mekk. muhahahaha *ler av meg selv* (Noe så genialt *NOT*)

 

Noen bilder av litt som har blitt gjort:

 

En haug med sprengte intercoolere som vi fant ut eller litt trykktesting.

 

1.jpg

 

Tidenes jalla-løsning (her får man mye mer effekt folkens!)

 

2.jpg

 

3.jpg

 

4.jpg

 

Blå silikon-slanger forbedrer effekten, må minst være 30% effektøkning av denna her!

 

5.jpg

 

Justering av ventiler pågår

 

6.jpg

 

Slik fester man radiatoren

 

7.jpg

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med en effektøkning på minimum 30% som sagt med det røret der. Og får jeg ikke det da ere bare å sette på et par blå silikonslanger til, så er vi vel opp i 50% effektøkning. :deng

 

-Har bestilt stor alu-cooler, så slapp av.. det kommer, det kommer....

 

-Tror det blir morro til vinteren.. begynner å bli en del volvo'r her i distriktet, men det er ikke nok av dem ennå. Dissa sklirævva'-jævlene tok litt innpå i sommer violin

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår