Gå til innhold

Mad_Maxx`s `81 BMW e28 520i Oldschoolprosjekt

Ranger emnet

Mad_Maxx

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått meg enda en bil (nr 5 :hammer ) en 81 modell BMW 520i. Fikk den for vrakpant, er sålangt fornøyd med kjøpet, det står en 88 modell 520 motor som har gått mellom 100 og 150 tusen i den. Litt rust er det jo, bak begge tårn i motorrommet, i passasjerdør fremme, og litt i kant under bagasjerom.. Ellers ser det bra ut. Er den deilige BMW lyden når man får litt turtall, gøy å kjøre:) 4 trinns manuell kasse, ganske tight, men en del slakke i spaken sidelengs..

Her er bilder av bilen med Rial 8x16 felger, med 205\55 dekk.. tror jeg skal gå ned til 205\45, det subber endel, må valse.. Bilder007.jpg

Bilder003.jpg

Litt småbulker er det..

Bilder004.jpg

Bilder005.jpg

Bilder006.jpg

Likte den når jeg fikk på felga!

Bilder002.jpg

Bilder003.jpg

Interiør, har lyst på beige skinn eller tøy..

Bilder008.jpg

88 modell 520i motor

Bilder009.jpg

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topdekslet er bare irret.. Oljeflekken kommer av at bikkja sprang i beina på forrige eier da han fyllte olje ;) Litt rust finner man når man leter, passasjerdøra er ganske oppspist på fremsia, er et par små hulldannelser bak tårna fram som sagt..

Bilder010.jpg

Der står tilogmed fargen på bilen.:)

Hvis noen prøver å rappe felga til denne, så kommer denne karn og biter skolten av dem. Han er IKKE nådig på inntrengere. :fire:

Bilder001.jpg

Originalfelga er ikke stygge heller:) Ganske strøkne er de og. cheers

Bilder011.jpg

Forresten, noen som vet hvor man får sånne funky setetrekk som er lagd av tre "perler"? Har definitivt lyst på! Samme med golvtepper av fletta strå (el whatever) er tøft:D Skal ha huladame på dashen og rosenkrans hengende i speilet:D Hawaii\sicilia oldschool :D

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan vell stemme da at det er orginal motoren fra 81` som står i?

Det er nok en god mulighet for det, viss motor er byttet, vil jeg tro at det er satt i en annen motor av samme årgang.

"You simply must drive this car before you die" Richard Hammond (Top Gear) etter test av M3 E30.

-M3 E30 Sport Evo '90

-E30 316i Sedan '91

-242L '76 B23 ([X] Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 1 month later...

Da jeg ikke har tid eller råd til å ha bilen som prosjekt (for ikke å snakke om plass) så selges den for 2000 kr. Da følger bare stålfelga med vinterdekk med ;) Hvis jeg ikke får interesserte rimelig fort, så blir bilen med i en lokal brannøvelse :D

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider