Gå til innhold

Hvordan lage frontfanger selv?

Ranger emnet

csolem

Anbefalte innlegg

Originally posted by kas

polyretanskum heter de platene dere prater om.ofte brukt av store stylingutviklere til å forme og lage former til styling.schlasken og de som disser dette kan man si er meget lite informert om hva som foregår utenfor deres bygd.

stylet en audi a8 med dette prinsippet jeg.og fikk da 2.plass på våler i a6/a8/100/200 klassen:D

fordelen med å lage sin egen form er jo at man kan lage og selge fangere på si...send meg en mail du CSOLEM så skal du få noen gode tips om hvordan bygge din egen fanger

kan jeg spørre hvem det er her som disser?... jeg bare informerer om at det ikke er BARE BARE å støpe sin egen fanger...!

Om du vil at det både skal tåle og SE onkli ut bør du faen meg ha litt peil og erfaring på fohånd!. ikke minst et skikkelig verksted du kan gjøre dette på og bruke god tid på det!...

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å støpe glassfiber ol. tar tid. Ellers blir det luftbobler som svekker konstruksjonen og gir stygg overflate.

Men det var jo en eller annen som dreiv å maste om å lage sitt eget panser her for litt siden.

Mye av det som ble sagt da gjelder jo her også. Mye jobb!

Noe eget verksted trenger du kanskje ikke. Husk bare å ha høy nok temperatur (Ca 20 grader er bra), og at lufta er jævlig.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kas

schlasken og de som disser dette kan man si er meget lite informert om hva som foregår utenfor deres bygd.

hva snakker du om egentlig? det jeg mente var at det måtte være jævlig kjedelig å ødelegge en fanger man har brukt hundrevis av timer på å lage. og at jeg heller ville brukt litt ekstra å kjøpt en ferdig lagd fanger. jeg har ikke sagt noe som helst om kvaliteten på en hjemmelagd støtfanger. så jeg sjønner ikke helt hvorfor du drar meg inn i det her :rolleyes:

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sclasken:tenk han som stusser et dyr med sin hjemmelagde fanger,dette hørts for meg ut som om du mente det ikke er kvalitet i hjemmelagde fangere.

dere andre som mente dette var jævli jobb og trenger verksted og erfaring tar FEIL...jeg hadde null erfaring når jeg begynte på audien...heller ikke verksted...sto ute hjemme...og tette sprekker er heller ikke så jævli vanskelig og tidkrevende,,,heller ikke luftbobler er noe prob bare man bruker spillrulle(metallrulle)..

sint e36 touring til salgs

vr6 bunnpanne ønskes kjøpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kas

rdl:::sa ikke du noe om at du skulle likt å se den hjemmelagde fangeren få en stensprut????at den ville gå i tusen knas....:rolleyes:

schlasken:hvis jeg misforsto deg beklager jeg:(

ok. HVOR lenge har du hatt fangeren din. og hvordan ser den ut egentlig. jeg skulle gjerne sett kvaliteten på den!....

har du no bilde?

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du begynne å innse at ingen fanger er ment å skure i farts-dumper, inn i snøfonner osv...rdl. Har du ikke lært at hjemmelaget betyr kvalitet, solide saker. Å hvis du vet åssen du lager en fanger da vet du jo at det holder!! Greit å kjøpe seg en fanger, men da må du finne noe du liker først!! Litt kulere å ha noe som ingen andre har. Har ingen av dere sett bilen til Anders Fleicher?? Han har lagd fangerene sine selv, å de holder!! 2 lag glassfiber!! Han "kjørte til å med snø" med frontfangeren sin i vinter...

Takk til:

Audioart v/ Kjetil Skei

Ruud Racing

VS-motor

Standox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 years later...
fangeren er 1.5 år nå og har blit kjørt 78000 km med.om vinteren oxo...er bedre kvalitet på fangeren min enn en rs fanger fra tyskland...jeg har trossalt 2 lag glassfiber mer en de bruker der

Hallaien.

Kunne trenge noen tips om å lage egen fanger jeg også.

Har en Dodge Ram B250 Van 1981 mod. Finnes ingen styling til den, så her må det lages.

Hilsen Gubbis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lol du trykker ny tråd knappen nesten helt på toppen på siden til venstre... Da starter du en ny tråd/post.

Er vel ikke noe mer å si enn hvilke produkter du helst skal bruke. Han kiv_tuning forklarte det ganske detaljert hvordan du skal gjøre det i side 1.

Største problem her at du må bruke mye tid på det. Å drive og fikle med glassfiber syns jeg selv var enkelt første gangen, men klinete. Bruk hansker og da din tid.

Det kuleste med dette er at du har 100% frihet til å lage fangeren akkurat slik du vil ha den. Og det er vært all jobben hvis du spør meg.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider