volvoraaner Skrevet April 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 jeg er fullstendig klar over dette, men wankel motorene er fremdeles ikke bedre når det gjelder holdbarhet i forhold til en moderne stempelmotor. Siter Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 jeg er fullstendig klar over dette, men wankel motorene er fremdeles ikke bedre når det gjelder holdbarhet i forhold til en moderne stempelmotor. godt at du som kan det hvertfall "er på lag", så kan ford og ranault karene si hva de hvil.. men lyden i wankel kan ingen si noe på.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 egentlig dumt og rart wankel ikke holder... makan til energieffektiv motor finner man ikke! Og prinsippet er egentlig genialt :) neste trinn er liksom diesel eller Gassturbin skulle jeg tru, i ren energieffektivitet. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 tja, en skikkelig el.motor er vel egentlig bedre, har jo akselerasjon fra 0 til 40.000rpm på ca 0,ingenting! og om man kutter litt ned der får man et sinnsykt dreiemoment også, men med rette girkassen tror jeg det går an å få et sinnsykt bra oppsett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoraaner Skrevet April 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 det er heftig med elmotor, men da må man lade hele tiden. Hva med på putte inn en apu? eller jfs radial. Hadde vært heftig det å. Eller en turboprop Siter Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///stian Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 tja, en skikkelig el.motor er vel egentlig bedre, har jo akselerasjon fra 0 til 40.000rpm på ca 0,ingenting! og om man kutter litt ned der får man et sinnsykt dreiemoment også, men med rette girkassen tror jeg det går an å få et sinnsykt bra oppsett Sove du aldri? Sorry OT Siter Volvo 242 78 mod B19A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 for en digg 740 med nydelig motor åssen gåre med prosjektet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoraaner Skrevet April 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 takker.. Går bra det, hadde jeg bare hatt penger så hadde jeg bygd opp en 2,5 liter med den toppen som sitter på motoren min nå.. Men vi får se. Begynner som lærling til høsten (håper jeg) så da blir det vel no penger til bil. Siter Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 Sove du aldri? Sorry OT søvn er oppskrytt..dessuten har jeg nok av tid til slikt når jeg tar på meg trefrakken og kikker på undersiden av plenen;) var oppe før 8 i dag, godt å få litt utav dagen..i tilegg var det ingen kontroller ute heler så tidlig:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.