stubb Skrevet September 26, 2005 Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 De sporene var der nok fra forrige gang. Var innom der ca klokka 04.00 natt til søndag da var det helt tomt for biler, men sinsykt mye søppel. Det var ryddig når jeg var innom på søndag. * Subaru Impreza WRX STI -Volvo 240 Turbo prosjekt -Ford Fiesta Sport 01 -Volvo 850 R -Volvo 740 Gl, Volvo 740 "R",-Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet September 26, 2005 Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 ealoken ja, han sa så, han skjente deg ikke sa han, men rapstad satt på med deg? han trudde du var sivil først...men var bra du henta han da :wave kjennern ikke sånn gpdt nei, bare prata men på shell. rapstad som ringte han ja. hehe,. ja han trudde 740n var sivil ja. [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laksen Skrevet September 26, 2005 Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 :pics *10 tegn* Mercedes W210 - Vw Golf MK2 TD "ShabbyLooker" - Opel Record C Caravan V8 Prosjekt - Dodge Dart 4d til 2dHT ombygging (x)Audi Coupe 1993 - (x)Vw Jetta 1983 - (x)Vw Golf "Loppa" MK1 - (x)Audi Coupe 2.8V6Q Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet September 26, 2005 Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 De som jobber med godkjenning på biltilsynet kan ikke alle regler de heller... Det finnes så mange regler som de som har laget dem ikke skjønner selv engang, og i tillegg finnes det underregler som er bare forvirrende om noe er lovig eller ikke. Kan ta et eksempel fra i sommer hos biltilsynet på kjeller, jeg viste to like biler, med samme type senkesats, med samme type felg og samme dimmensjon dekk. Papirene på senkesatsen sier godkjent med 225/35-18.. Den ene bilen ble godkjennt med 225/35-18 men hadde 215/40-17 på.Den andre hadde også 215/40-17 og ble godkjennt med det.. samme biltilsyn samme dag, to forskjellige mennesker... Da klør jeg meg i huet og spør: Kan de alle regler de som jobber der???????? Forøvrig er den ene av de to bilene GODKJENNT hos biltilsynet MED SOTEFILM Er klar over det, og derfor har de oppslagsverk som de bruker dersom de er i tvil. Jeg kan ikke si jeg går og ergrer meg over at de på Biltilsynet ikke kan alle regler om biler og godkjenning. Jeg skjønte ikke helt hva det hadde med regler det eksempelet med dekkdimensjon..? En godkjente det som stod i papirene, den andre det som stod på bilen..? Det er vel mest praktisk at det som står i vognkortet stemmer overens med det som står på bilen, og det skader faktisk ikke å si ifra om slikt, evt være med under godkjenningen. Godkjent hos Biltilsynet med sotefilm..? På framrutene eller bak..? Ikke sikkert han som godkjente det så det, eller gadd å henge seg opp i det. Det går sikkert greit å gå gjennom en kontroll med det på, men jeg mener de kan henge seg opp i det og skrive ut mangel dersom det er sotefilm på framrutene. Jeg har sett nok mangellapper på akkurat det til å si det jeg sier. » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet September 26, 2005 Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 Alt som ikke er etter forskriftene er i utgansgpunktet mangellapp, med mindre det kan fikses på stedet eller at eier stikker og fikser kjapt og viser bilen hos politi. (F.eks ved manglende lyspære, streamer osv) Iaf mitt inntrykk. Men er du riktig heldig, og møter på Herr Onkel Politi-Pekefinger, sliter du nok litt ;) Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nyhusern Skrevet September 26, 2005 Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 Er klar over det, og derfor har de oppslagsverk som de bruker dersom de er i tvil. Jeg kan ikke si jeg går og ergrer meg over at de på Biltilsynet ikke kan alle regler om biler og godkjenning. Jeg skjønte ikke helt hva det hadde med regler det eksempelet med dekkdimensjon..? En godkjente det som stod i papirene, den andre det som stod på bilen..? Det er vel mest praktisk at det som står i vognkortet stemmer overens med det som står på bilen, og det skader faktisk ikke å si ifra om slikt, evt være med under godkjenningen. Godkjent hos Biltilsynet med sotefilm..? På framrutene eller bak..? Ikke sikkert han som godkjente det så det, eller gadd å henge seg opp i det. Det går sikkert greit å gå gjennom en kontroll med det på, men jeg mener de kan henge seg opp i det og skrive ut mangel dersom det er sotefilm på framrutene. Jeg har sett nok mangellapper på akkurat det til å si det jeg sier. Det mest riktige er jo å godkjenne det som står i papirene... Sotefilm på sideruter forran og bak.. 43%.. De sa det var så lyst at det var godkjent... How mutch do you know about yourself, if you've never been in a fight Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet September 26, 2005 Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 Åh, ok. Da er det tydeligvis forskjellig praksis på hva som er lov og ikke lov, men slik er det på andre ting når det gjelder godkjenning også, så. :) » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sly Skrevet September 26, 2005 Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 Åh, ok. Da er det tydeligvis forskjellig praksis på hva som er lov og ikke lov, men slik er det på andre ting når det gjelder godkjenning også, så. :) R oxo veldig avhengig av hvem du r til godkjenning av... Har hørt mange historier om hva noen har fått lov til, og ikke andre (selv om d r akuratt samme greia... ) (X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V (X) Fotgjenger (X) 93 VW Golf III 1,8l (X) 85 Audi 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet September 26, 2005 Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 R oxo veldig avhengig av hvem du r til godkjenning av... Har hørt mange historier om hva noen har fått lov til, og ikke andre (selv om d r akuratt samme greia... ) Jepp, stemmer det. » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zoobi Skrevet September 26, 2005 Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 Man kan sote så mye man vil uten om rutene på fører siden og passasjer siden. Men skal man ha soting på førersiden og passasjer siden så må man kjøpe glass som er farget ferdig! og som er E-merket. Men de er så vidt sota. Ellers så er det forbudt med soting selv foran. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet September 26, 2005 Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 Enkelte av dere her inne gir sandkasse forumet et ansikt utad,med deres noe idiotiske utaelser ang Politi og Biltilsyn. Dere vet VELDIG godt hva som skjer hva og hvis man setter på ting som IKKE er lovlig. Hvorfor irritere seg over det ? Hilsen GUTT 29 snart 30 :) Helt enig med Sandvik bros GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet September 26, 2005 Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 Man kan sote så mye man vil uten om rutene på fører siden og passasjer siden.Men skal man ha soting på førersiden og passasjer siden så må man kjøpe glass som er farget ferdig! og som er E-merket. Men de er så vidt sota. Ellers så er det forbudt med soting selv foran. Det var noe ala det jeg fikk beskjed om også, men det er tydeligvis slik at det praktiseres ulikt på de forskjellige stasjonene rundt om, så det er en dødfødt diskusjon helt frem til noen finner noe dokumentasjon som tilsier ettellerannet. » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nyhusern Skrevet September 26, 2005 Rapporter Share Skrevet September 26, 2005 Det var noe ala det jeg fikk beskjed om også, men det er tydeligvis slik at det praktiseres ulikt på de forskjellige stasjonene rundt om, så det er en dødfødt diskusjon helt frem til noen finner noe dokumentasjon som tilsier ettellerannet. Jeg sa ikke at soting er lovlig, men at de sa på biltilsynet at det var godkjentar, når filmen var så lys.. Derfor mener jeg at de kan ikke reglene selv.... How mutch do you know about yourself, if you've never been in a fight Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FX2000 Skrevet September 27, 2005 Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 nå har d sklidd skikklig offtopic her... VI vil ha bilder.. poletiet er dritsekker? Ikke poletiet men lovene er dritt. poleti folka gjør bare jobben sin. men vi gjør jo jobben veldig mye enklere for dem da. når vi møter til et meet, så samles jo nesten alle som har noe ulovlig på bilen sin der.. rart de ikke møter opp neste gang med full styrke for å ta alle sammen... grunnen til at de ikke gjør d er enkel. de driter egentlig i om 2 personer har for sota vinduer... eller neon lys eller what ever. men hvis alle har det da kan de ikke drite i d lengere. så d de gjør når de gir noen få personer bot er å skremme resten til å ikke ha disse ulovlige tingene. for oss fremstår de som idioter for politikere fremstår de som fårebyggende.. og hvis poletiet hadde latt oss burne og stå i som vi ville (de driter egentlig i om vi burner og leker oss) men hvis det skjer noe med noen av oss på meetet. får de kritikk for at de ikke har stoppet det... Mvh Fredrik... PS. NORGE er teit. så la oss gjøre noe med d http://www.bilauksjonen.no sorry eventuelle skrive feil. HILSEN MEG Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet September 27, 2005 Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 burning kan jeg jo forstå, men hallo, neonlys som blir slått på inne på parkeringa så får man bot? å de som var der trur jeg er enig i at de politifolka var noe av det mer arogante å tøffe i trynet slaget. trur dem er sånne konger som går rundt å er kær i trange skinnbukser.. Øsj. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg