Gå til innhold

The Liquid Civic


olehenri

Anbefalte innlegg

godkjenning til 35 laken....???? hva har du spist for og gidde og betale det??vent til i siste liten evnt mangel lapp om at du må gjøre det. avgiften blir jo laver for hvert år, mulig halv år og teller er ikke helt sikker...

Nå er det jo dessverre ofte slik at blir man stoppa og dem finner ut at bilen er ulovlig trimma, både ikke teknisk godkjent, samt ikke betalt avgift, så regner dem ikke avgift fra datoen du blir stoppa, men fra datoen de mener du har trimma, og i tillegg legger dem på litt ekstra for bryderiet, noe som absolutt ikke blir billig. :)

Skjønner godt at han vil godkjenne det. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den kanskje aller aller viktigste grunnen for å få det godkjent er vel at HVIS det skulle smelle jævlig hardt, og kanskje noen mister livet i den forbindelse, så vil det antakeligvis ikke være en gyldig forsikring på bilen som dekker personskade....og da er vel løpet rimelig kjørt.... :S

 

Dette er hovedårsaken til at jeg ALLTID godkjenner alle de Civic coupeene jeg bygger om til VTi. Men jeg har kanskje fordelen av å fortolle de med ny vekt/kubikk/effekt FØR bilen blir førstegangsregistrert i Norge, og da får man faktisk samme fradraget på de nye tekniske dataene som de gamle, altså blir det vesentlig rimeligere.... :D

 

Dette har jeg også gjort på Fuchian, forløpig med de 160 hk'ene B16A2 har, men vil bli oppgradert til reell effekt etter benkingen. Og først DA kan det hende at bilen blir registrert :)

 

PS. Benkingen er idag....hehe. Bjørnstad bil får gjøre jobben sin så godt de kan, så får vi se hva slags effekt man kan skilte med....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håhå, ikke frist a :P

 

høres jææævlig int ut :P

 

men hmm.. støy kan bli ett problem :D

går det ann å få gjort slik at den produserer bare 171 til godkjenning a? :D

 

Men, man får se, kanskje jeg tar kontakt en gang ! :)

 

Ingen trenger å vite hvilket eksosanlegg du kjører til daglig..:P

 

Nippon Sportscar

 

Jeg er 100%enig i det du sier, det er når det smeller problemene kan oppstå hvis bilen ikke er i henhold til vognkortet.

med det vil jeg si at om du kjører ned noen i 50km/t

vil de sannsynligvis ikke kontrollere bilen din på samme måte som om du totalvraker den i høy hastighet og tar livet av fru eva med 2 døttre på fire år.

 

men man tar en rå-tjans uten godkjenningen, så det å få godkjent bilen er viktig å vite.

cluet er å godkjenne med turbo.. få vti turbo inn i papirene kjør pent så vil du slippe unna mye bråk hvis det smeller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen skal godkjennes, uansett hva mange her inne mener er borkasta penger.

 

Jeg lever etter førevar regelen, jeg betaler heller 35000 for å få en lovlig bil, enn å få ei helvetes bot hvis jeg sku kræsje og drepe en halv familie, ja, jeg måtte nok uansett i fengsel, men heller det enn å få ei helvetes stor bot pga en ikke godkjent bil!

 

Bilen er klar for godkjenning den, bygd om med bremser og alt som trengs, men jeg mangler bare de kr jeg trenger for å betale tollvesnet for 5 minutters arbeid bak pc`n.

 

ca rundt 15 okt, flytter jeg også, så da går desverre 5k ut i husleie hver mnd..

 

Atec: hadde du hatt no å satt på midlertidig for de 4 høla som er der nå a? hehe

 

Frister sykt! Men, det må evt bli neste "sesong" ( som de fleste sier.. )

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen skal godkjennes, uansett hva mange her inne mener er borkasta penger.

 

Jeg lever etter førevar regelen, jeg betaler heller 35000 for å få en lovlig bil, enn å få ei helvetes bot hvis jeg sku kræsje og drepe en halv familie, ja, jeg måtte nok uansett i fengsel, men heller det enn å få ei helvetes stor bot pga en ikke godkjent bil!

 

Bilen er klar for godkjenning den, bygd om med bremser og alt som trengs, men jeg mangler bare de kr jeg trenger for å betale tollvesnet for 5 minutters arbeid bak pc`n.

 

ca rundt 15 okt, flytter jeg også, så da går desverre 5k ut i husleie hver mnd..

 

Atec: hadde du hatt no å satt på midlertidig for de 4 høla som er der nå a? hehe

 

Frister sykt! Men, det må evt bli neste "sesong" ( som de fleste sier.. )

 

4høl? hehe

 

eller værre, leve med skyldfølelsen + regress i milionklassen fordi forikringselskapet krever deg for pengene de betalte familien etter krasjen.

leve føre var er det lureste som du kan gjøre..

men du trenger vel ikke full effekt når du godkjenner..

bilfabrikantene leverer jo like modeller med like motorer men med forskjellig effekt, nettop pga dette. du kunne fått strupa motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4høl? hehe

 

eller værre, leve med skyldfølelsen + regress i milionklassen fordi forikringselskapet krever deg for pengene de betalte familien etter krasjen.

leve føre var er det lureste som du kan gjøre..

men du trenger vel ikke full effekt når du godkjenner..

bilfabrikantene leverer jo like modeller med like motorer men med forskjellig effekt, nettop pga dette. du kunne fått strupa motoren.

4 potter, eller utløp :P

ble det jaggu meg mye tull med flytting og gitt, så ikke sikkert det blir noe av, men får se.

 

40 lapper, hva gjøres da?

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo med på godkjennings biten,det er ok og ha ting rett på papiret, men jeg ville aldri og betalt 35 tusen, det er mye penger for vti oppgradering+ det motor og motorbytte kom på, så må jo bare denne motor ombygging og kostet deg sykt mye penger:.

 

 

så er det jo fortsatt forskjell på folk, jeg som har fått bytta, da får jeg ta konsekvensene å betale det som trengs for å ha det lovlig

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde vel få att en godslant for den, når jeg ska selge :) skal jo ikke ha bilen i lang lang tid, da ruster den bare bort, det får en annen eier grine over :P

 

men får jo som alle andre, ikke igjen no særlig som man har kosta på den, men, det får nå være så..

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår