Gå til innhold

The Liquid Civic

olehenri

Anbefalte innlegg

Jobba på lørdags kveld/natt, så jeg parkerte der jeg pleier å parkere bilen, i et IKKE offentlig p hus ved jobben.

Parkerte der kl 1800, kom tilbake kl 21:30 på ei kontrollrunde vi har der inne, da jeg tilfeldigvis kikka på bilen når jeg gikk forbi den, å neimen det var det vel ikke ei lita ripe?

1-3 cm lang, som går helt inn på metallet!!!!!

Det er jo ikke aktuellt å kjøre med, er det vel?

Er en inngang rett ved der bilen må stå, så det kan ha vært noen som har kommi borti den uten å mene det, men så grov ripe a gitt..

jeg vet at det ikke var noe der da jeg parkerte den, for kikka faktisk overbakpå der da jeg gikk fra bilen..

Surt detta, må vel høre med forsikringa om hva jeg kan gjøre, har full kasko, så de må jo dekke det der.. Også fått høre av en kar at et opprettingsfirma i byen lakker Standox, ble gla når jeg hørte det gitt :P

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jobba på lørdags kveld/natt, så jeg parkerte der jeg pleier å parkere bilen, i et IKKE offentlig p hus ved jobben.

Parkerte der kl 1800, kom tilbake kl 21:30 på ei kontrollrunde vi har der inne, da jeg tilfeldigvis kikka på bilen når jeg gikk forbi den, å neimen det var det vel ikke ei lita ripe?

1-3 cm lang, som går helt inn på metallet!!!!!

Det er jo ikke aktuellt å kjøre med, er det vel?

Er en inngang rett ved der bilen må stå, så det kan ha vært noen som har kommi borti den uten å mene det, men så grov ripe a gitt..

jeg vet at det ikke var noe der da jeg parkerte den, for kikka faktisk overbakpå der da jeg gikk fra bilen..

Surt detta, må vel høre med forsikringa om hva jeg kan gjøre, har full kasko, så de må jo dekke det der.. Også fått høre av en kar at et opprettingsfirma i byen lakker Standox, ble gla når jeg hørte det gitt :P

de fleste bilverksteder som lakkerer, fixer vel standox!

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke vet jeg, bare`n bugge som sa det te meg

fargen er vel ikke sjelden i det synet at få lakkverksteder ikke får lakket den, men er vel prisen på lakken som gjør den sjelden på biler.

På verkstedet til fyren jeg kjøper deler av på brummendal, lakker de standox liquid silver! Hadde netopp lakket en sharan i eller hva nå enn den heter i den fargen når jeg kom dit for første gang!

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fargen er vel ikke sjelden i det synet at få lakkverksteder ikke får lakket den, men er vel prisen på lakken som gjør den sjelden på biler.

På verkstedet til fyren jeg kjøper deler av på brummendal, lakker de standox liquid silver! Hadde netopp lakket en sharan i eller hva nå enn den heter i den fargen når jeg kom dit for første gang!

ja nei jeg vet som sagt ikke.. har aldri forhørt meg rundt om på det, folk sier så sykt mye rart om lakken, hvem som kan lakke, pris å etc så jeg blir gal snart! hehe :P

må få taksert de greiene der å få vite hvor mye det kommer til å koste..

må nok ta det på forsikringa da lakkjobben sansynligvis kommer på mer enn egenandelen..

-- 93 200sx S13 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikkert de bryr seg om det da... En kamerat har effektlakk på bilen sin, var heldig med saksbehandler hos forsikringsselskapet og fikk det gjennom. Men fikk beskjed om og tegne seg egen lakkforsikring med en gang!

Mister de meg mister de hele familien, det har funka før! hehe

Dessuten har fatter gode kontakter så regner med det burde gå, selvom den står på meg..

men man får se hva som skjer, kan hvertfall ikke kjøre med den ripa.. kan jo ruste som faan

-- 93 200sx S13 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah kjiiiipt, iallefall på den lakken..

lakkere standox? hehe, standox er ett lakk merke nesten alle bruker..

hvor på bilen varre sarru? kjipt hvis det feks er på mer en en del..

dør, skjerm, osv:P DA blirre dyrt..

Lakken er litt spesiel å lakke, men skal gå greit for en som er lakkerer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah kjiiiipt, iallefall på den lakken..

lakkere standox? hehe, standox er ett lakk merke nesten alle bruker..

hvor på bilen varre sarru? kjipt hvis det feks er på mer en en del..

dør, skjerm, osv:P DA blirre dyrt..

Lakken er litt spesiel å lakke, men skal gå greit for en som er lakkerer..

standox er sikkert vanlig, men liquid silver er DYR og vanskelig å lakke ( er det jeg har blitt fortalt., frekke kommentarer fra folk om jeg tar feil kan dere bare drite i )

Ripa er litt bak h.bakjul, på høyde litt over baklykta..

ikke store ripa, men regner med det er drit mye arbeid for å få det bra..

Typsik før jula.. :S

-- 93 200sx S13 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden bilen har vært så snill i år så har jeg påspandert den en splitter ny cd spiller, siden den andre var fuck.. :)

Kjøpte den nye pioneer spilleren med bluetooth og sånn , funker faktisk bra :)

Torsdag så blir det en tur til gjensidige, og lakkverksted for å få taksert hvor mye det kommer på å lakke opp siden igjen..

-- 93 200sx S13 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider