Gå til innhold

The Liquid Civic


olehenri

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vel enste nytt er at jeg nettopp har lagt inn søknad om "lite" skilt forran :-) Tror jeg får trumfa det igjennom :D

hvor har du søkt om det? hva skrev du som grunn da?

94 AUDI 80 Quattro (Competition)

===>>

x 83 VW Golf GTI16V - Solgt

x 91 VW Golf GTI16V - Solgt

x 88 VW Golf GL - Oppbrukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for og være kjip, men jeg tviler sterkt på at du får lite skilt foran..

Det var lettere og få lite skilt før, men etter noen lovendringer ble det klart at kun biler med liten skiltplass fra fabrikk skulle tildeles lite skilt. ( slik har det vel i utgangspunktet alltid vært, men de har skjerpet seg skikkelig på denne biten..)

Ellers svirrer det også rykter om at det er blitt helt forbudt med lite skilt foran, men at de i enkelte tilfeller tillater det bak...

 

søk på forumet, så ser du at sjangsene er rimelig små..

 

beklager OT..kan slette denne når den er lest..

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg var å leverte skiltene mine hos biltilsynet så spurte jeg i samme slenge om små skilter, og dem sa at det var umulig å skaffe slike skilter så lenge bilen ikke hadde noe grunnlag for å ha slike, f.eks amerikanske biler kunne få amerikanske skilter med norsk nummer osv. Så om bilen ikke har små skilter fra fabrikk så er det nok så og si umulig om den ikke kan få det pga no historisk bakgrunn eller noe da...men det vet jeg ingen ting om.

Det man jo kan gjøre er å få en skiltfabrikk til å lage små skilter med reg.nr ditt på, men da sliter du jo selvfølgelig om du blir stoppet og dem ser det.

Men hopp hurra for de som har klart å fått det godkjent, skulle gjerne hørt hva dem måtte gjøre for å klare det!

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg var å leverte skiltene mine hos biltilsynet så spurte jeg i samme slenge om små skilter, og dem sa at det var umulig å skaffe slike skilter så lenge bilen ikke hadde noe grunnlag for å ha slike, f.eks amerikanske biler kunne få amerikanske skilter med norsk nummer osv. Så om bilen ikke har små skilter fra fabrikk så er det nok så og si umulig om den ikke kan få det pga no historisk bakgrunn eller noe da...men det vet jeg ingen ting om.

Det man jo kan gjøre er å få en skiltfabrikk til å lage små skilter med reg.nr ditt på, men da sliter du jo selvfølgelig om du blir stoppet og dem ser det.

Men hopp hurra for de som har klart å fått det godkjent, skulle gjerne hørt hva dem måtte gjøre for å klare det!

 

 

Hva med å si at en får for lite kjøling til motoren, det funka!

en kompis av meg som fekk lite skilt pga det.. Og dei nye skilta er

jo ganske store og no, vertfall lenger!

- Honda Civic Esi 94 mod

- Toyota Carina 86 mod

- Toyota Carina 82 mod

- Ford Sierra 92 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å si at en får for lite kjøling til motoren, det funka!

en kompis av meg som fekk lite skilt pga det.. Og dei nye skilta er

jo ganske store og no, vertfall lenger!

 

Er vel relativt sjeldent at skilt str har noe å si på kjølinga, plasseringen på skiltet vil jeg tro er gjennomtenkt fra fabrikk slik at den ikke påvirker kjølingen til motoren. Men om bilen er ganske ombygget og godkjent så kan man vel ha større sjangs for at skiltr kan disskuteres, f.eks om det er en intercooler som står bak der skiltet står orginalt slik at du måtte flytte skiltet til ett sted hvor det var for liten plass til store skilt!

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel relativt sjeldent at skilt str har noe å si på kjølinga, plasseringen på skiltet vil jeg tro er gjennomtenkt fra fabrikk slik at den ikke påvirker kjølingen til motoren. Men om bilen er ganske ombygget og godkjent så kan man vel ha større sjangs for at skiltr kan disskuteres, f.eks om det er en intercooler som står bak der skiltet står orginalt slik at du måtte flytte skiltet til ett sted hvor det var for liten plass til store skilt!

 

 

mange med stor fmic som har prøvd seg på den, og fått blankt avslag..

 

Er nok bare og innse, at lite skilt, er noe du skal drømme VELDIG hardt om for og få nå til dags..

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så og si umulig, men det er neimenn meg ikke lett heller, men for å få slike skilt så er det ikke nok å si at motoren får dårlig kjøleg eller det ser ikke pent ut, eller at en ikke vil borre hull der og der. For å i det hele tatt få muligheten til å søke om slike skilt må den avsatte skiltplassen ikke ha fysisk plass til store/større skilt, først DA kan en få en vurdering og kanskje en mulighet til å få lite skilt. Er en del biler som går med små skilt lovlig, som ikke kom det dette fra fabrikk, men det er visst ikke bare bre å få slike skilt. Skal prøve meg i sommer med å få slikt, men har en mistanke om at jeg ikke får.

Edit, går foresten en MR2 i sogndal mener jeg med lite skilt, men da kun bak.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår