Gå til innhold

The Liquid Civic


olehenri

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du mener at om noen ligger i 180km/t på norske veier så trenger dem psykiatrisk hjelp. Men, du har nettopp byttet ut motoren din til en med 160(?)hk, og har lyst på turbo i tillegg?

 

Vil man ha mer power, så er det vel en grunn til det? Eller står du bare å lener deg mot panseret og sier at nå er bilen din en VTi, og nå er det en VTi Turbo?

 

Er enig med Chriz jeg.. Og jeg trur det er flere her som liker å gi litt gass av og til :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye hk vil si at man vil kjøre fort?

Jeg digger lyden av turbo, enkelt å greit, så man må jo ha lov til å drømme litt? Gidder ikke å starte en latterlig diskusjon om det der ass.

 

Ang 180, JA, jeg mener det, med den veistandaren vi har her i landet, og at man kjører slik på offentlig vei, ser jeg på som helt og holdent idioti!

 

Så klart, jeg tråkker på med ny motoren jeg og, men det finnes jo pokker meg begrensninger!

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godkjenning til 35 laken....???? hva har du spist for og gidde og betale det??vent til i siste liten evnt mangel lapp om at du må gjøre det. avgiften blir jo laver for hvert år, mulig halv år og teller er ikke helt sikker...

 

 

har jeg sagt jeg skal det nå a? den ligger på 35 nå, etter 1 år, har minka med 15%, om 1 år til har det minka med 10% til, den skal godkjennes før jeg skal på eu kontroll i mars 08.

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

to forskjellige meninger ang det med masse hester, noen liker å kjøre jævla fort, og noen liker å kjenne draget. Jeg liker å kjenne draget, uavhengi om man kommer opp i 60 eller 120, tror det er det olehenri liker og ;)

 

 

you read my mind!

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo noe som heter bane, som på våler eller rudskogen... ellers så kan man jo ta en liten svipp tur til tyskland for å teste litt :) vil nå også si det er litt stas med vti framfor en vanlig motor, er veldig lysten på s2 motor i bilen min jeg å, er ikke dermed sagt at jeg kjører noe fortere... om man skal kjøre etter hestekrefter, så kan man jo ikke ha en ford fiesta i norge en gang, passere 120km i timen den også

94 AUDI 80 Quattro (Competition)

===>>

x 83 VW Golf GTI16V - Solgt

x 91 VW Golf GTI16V - Solgt

x 88 VW Golf GL - Oppbrukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

 

har faktisk lyst på turbo.. det hadde vært gromt, tenkt på å kontakte deg fler ganger, men er redd det kommer på alt for mange 1000...

 

Bilen skal jo godkjennes som vti og.. det alene koster meg 35 laken.. :S

 

ja, det koster fort litt penger når du går den veien.

rundt 40.000kr må man regne med (på b16)for et skikkelig bra oppsett som kan gi deg 260-300 driftsikre hester.

 

bare å ta kontakt når du føler for det, jeg har ingen problemer til å bistå så bilen kan bli godkjent med 170hk og turbo.

det stilles jo som kjent krav til støy, avgass, bremsene, og du må dokumentere hvor mye effekt motoren din produserer.

vanligvis kan man lage 2 chipper(s200)

1 for godkjenning, co/hc etc + en moderat effekt.

1 for banekjøring der man tar ut mer av turboen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det koster fort litt penger når du går den veien.

rundt 40.000kr må man regne med (på b16)for et skikkelig bra oppsett som kan gi deg 260-300 driftsikre hester.

 

bare å ta kontakt når du føler for det, jeg har ingen problemer til å bistå så bilen kan bli godkjent med 170hk og turbo.

det stilles jo som kjent krav til støy, avgass, bremsene, og du må dokumentere hvor mye effekt motoren din produserer.

vanligvis kan man lage 2 chipper(s200)

1 for godkjenning, co/hc etc + en moderat effekt.

1 for banekjøring der man tar ut mer av turboen.

 

 

håhå, ikke frist a :P

 

høres jææævlig int ut :P

 

men hmm.. støy kan bli ett problem :D

går det ann å få gjort slik at den produserer bare 171 til godkjenning a? :D

 

Men, man får se, kanskje jeg tar kontakt en gang ! :)

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår