Gå til innhold

åååååh Elenor!!! :D

Ranger emnet


boXer

Anbefalte innlegg

Sånn, ja sånn bil!

 

DETTE ER BIL ,dette ! Huff av meg jeg blir helt propell når jeg ser henne. Det gjør meg vondt at jeg aldri kan vinne henne :((

 

-- gormie

-- Esso, for folk på vei --

-- Bil skaper mannen, mannen skaper kvinnen, kvinnen skaper tull --

-- gm_q @ efnet , using ircN --

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig bil ja, men jeg har personlig mer sansen for originale Shelbys.

 

Spesielt er det '66 GT350 (nydelig design + at jeg har blitt ganske glad i 289-motoren de siste par åra) og '68 GT500KR (heter ikke King of the Road for ingenting) som står høyt i kurs hos meg.

- '82 Lada 1500S/2103, vinterbilen.

- '68 Ford Mustang HT, hobbyen.

x '87 Lada 1600/2107, Dele-/lekebil (skrotet)

- '76 Lada 1500S (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Daffy

hørte at d bare var lagd 43stk. de stoppet produksjonen fordi d var for mye motor på for dårlige bremser etc.... men etter min mening var dette HELT feil!!!! ALLE ELSKER ELENOR!!!!

 

Vet ikke hvor du har hørt dette, men det jeg har fått med meg er at "Shelbyen" fra Gone in 60 seconds egentlig var en (riktignok 13 stykker) standard '67 fastback stylet av en svenske.

 

Shelby hadde kanskje mye motor, men ikke dårlige bremser. Har ikke produksjonstallen for '67 GT500, men '68-modellen som er så godt som lik ble produsert i dette antallet:

 

GT500 Fastback 1,140

Convertible 402

GT500KR Fastback 933

Convertible 318

 

 

Anbefaler forresten den opprinnelige Gone in 60 seconds, en b-film fra '74. De kjører riktignok ikke riktig så heftig bil, men den er ikke så verste den de har der heller, en '73 Mustang Sportsroof.

Filmen er mange ganger bedre enn kopien som ble laget for et par år siden, den originale har bl.a. en ca 40 minutter lang biljakt.

- '82 Lada 1500S/2103, vinterbilen.

- '68 Ford Mustang HT, hobbyen.

x '87 Lada 1600/2107, Dele-/lekebil (skrotet)

- '76 Lada 1500S (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

 

Fant masse om detta på en side her... Mustang World

Der står alt samma!

 

Ok, leste noe om at en svenske hadde bygd om 13 fastbacks til filmen i et svensk bilblad (enten Power, Wheels eller Bilsport).

Husker sikkert feil.

Får stole på hva som står på den siden, selv om det er en ting som kan oppfattes (muligens bare dårlig skrevet av dem) som faktafeil der:

"The Producer also brought out the original 1974 Elenor form the first Gone In 60 Seconds too".

 

Den originale Elenor er en '73, men filmen ble laget i '74.

- '82 Lada 1500S/2103, vinterbilen.

- '68 Ford Mustang HT, hobbyen.

x '87 Lada 1600/2107, Dele-/lekebil (skrotet)

- '76 Lada 1500S (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår