Gå til innhold

Stakkars lille micraen


Paperboy

Anbefalte innlegg

Ikke før har jeg pøst ut i langt og tynt for å fikse begge drivknutene, kjøpt nye dekk og reparert venstre dør (occupational hazard: avis-bud.. stakkars døra åpnes og lukkes jo 400 ganger daglig),

så ryker jammen lufteanlegget også.

 

En kompis av meg hadde en Almera, og slet med samme problemet. Da han er bortflytta og jeg ikke kan spørre han hva han gjorde, så spør jeg her.

 

(notis: jeg er ingen ekspert. Jeg kan få en PC til å trakte kaffe, men med en gang jeg popper panseret på bilen, sier en stemme inni hodet mitt: "Dorothy, we're not in Kansas anymore")

 

Her er symptomene:

På trinn 1,2 og 3 funker er lufte-anlegget helt dødt. Det vil si, jeg hører på motoren at han jobber en anelse tyngere når jeg flipper frem og tilbake, men null luft kommer ut.

Så, på trinn 4 sier det Woooosh! og anlegget står på full pupp.

 

Har sjekka det som er av sikringer, og tok også en kikk inni luftfilteret. Ingenting å utsette på det.

 

Bilen er fra '98.

 

 

Håper på om ikke en løsning, så i allefall sympati. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er formotstandene dine som er gåene.. .de som regulerer ned vifte hastigheten på de lavere trinnene.. På trinn 4 er det ingen motstander og vifta går som den skal.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ah, skjønte jeg det ikke.

Vel, takk for svarene. Litt klokere nå.

 

Noen anelse om dette lar seg fikse med vanlig verktøy på parkeringsplassen, eller om jeg må tute til med verksted..igjen?

Jeg mener, jeg har kanskje ikke mye greie på biler, men hvis jeg ser delen skulle jeg nå klare å skifte den. Tror jeg.. Ikke vet jeg.

Det er jo en viss fare for at det blir et IKEA-prosjekt; sitte igjen med 5 skruer man ikke vet hvor skal være og en rar lyd når alt er skrudd på plass igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår