Gå til innhold

Kompressor?

Ranger emnet


pahf

Anbefalte innlegg

Møtte en kar i helga som hadde hatt en del golf, og han mente at det var mye bedre og montere kompressor på golfen istedet for turbo, pga av enklere,billigere,mindre slitasje.

 

Vet ikke om dette er sant i det hele tatt pga av viss promille på han som sa det, men er det noe i det?

 

Og hvor mye effekt kan en oppnå på en 1.8l?

Og hvor selger de isåfall kompressorne hvis det finns noen i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En ting er sikkert, kompressor har nå ivertfall ikke

MINDRE slitasje enn turbo!!

En kompressor bør overhales hver 50.000Km, og koster ca. +-6000Kr

Det er jo egentlig ingen grenser på hvor mye man kan trimme en 1.8L motor...

Ta Tommy Sjønberg som eksempel, han har jo trimmet en 1.8T til 581HK uten å øke motorvolum!! (men det var jo turbo da...)

Det selges kompressorkit på

http://WWW.KOMPRESSOR.NO

 

Kristian

-86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt

x85`Audi Urquattro 10vt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Urgolf

En ting er sikkert, kompressor har nå ivertfall ikke

MINDRE slitasje enn turbo!!

En kompressor bør overhales hver 50.000Km, og koster ca. +-6000Kr

Det er jo egentlig ingen grenser på hvor mye man kan trimme en 1.8L motor...

Ta Tommy Sjønberg som eksempel, han har jo trimmet en 1.8T til 581HK uten å øke motorvolum!! (men det var jo turbo da...)

Det selges kompressorkit på

http://WWW.KOMPRESSOR.NO

 

Kristian

 

G-lader bør overhales ja.... ikke vanlige kompressorer

merc leverer jo kompressorer i sine biler og de har ikke lagt inn overhaling pr 50` :rolleyes:

Uansett vil det nok være mye enklere og billigere å skaffe en G60 motor som utgangspunkt fremfor å trimme den 1.8l din..

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det sier jo ikke så mye om at de ikke har lagt inn overhaling hver 50,, det har jo ikke vw heller på g-laderene

jeg har fortsatt g-lader i min g60 den rullet 170000 med den samme g-laderen uten å bli overhalt.. å når jeg overhalet den i vinter gikk det helt greit det var ikke noe spess slitasje.. g-laderen funker ralativt greit vist en ikke skifter reimhjul.. uansett hva du velger så er muligheten for havari til stede.. G-laderen er ikke kjent for å tåle mye bank..

min G-lader gir 0,8bar trykk ved 2200r/min det er vanskelig å klare med en turbo ..

maks har jeg 1,1bar trykk på min g-lader å det har funket helt greit..

men jeg skal ærlig innrømme at jeg har vert inne på tanket med å turbo konvertere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by toslink

 

Hva slags drivhjul har du på laderen for å få det trykket?

 

Den er ombygd til RS kopressor (porting) og et drivhjul som er 77,8 mm :rolleyes: Det er utrolig hva litt nye pakninger og simmerringer kan gjøre i tillegg

 

Før den ble ombygd og overhalt hadde jeg kun 0,5bar trykk ved ca 3000r/min og 0,9-1,0 bar ved maks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rallye

 

Den er ombygd til RS kopressor (porting) og et drivhjul som er 77,8 mm :rolleyes: Det er utrolig hva litt nye pakninger og simmerringer kan gjøre i tillegg

 

Før den ble ombygd og overhalt hadde jeg kun 0,5bar trykk ved ca 3000r/min og 0,9-1,0 bar ved maks..

 

oki, driver å tenker på porting av min G-lader , da jeg skal overhale den snart likevell..

 

Stor forskjell på Portet og standar lader?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by toslink

 

oki, driver å tenker på porting av min G-lader , da jeg skal overhale den snart likevell..

 

Stor forskjell på Portet og standar lader?

Ja som sagt så er forskjellen 0,8bar ved ca 2200r/min vs 0,5bar ved ca 3000r/min jeg er kun fornøyd i vertfall .. emn nå har jeg problem ved at motoren ikke får nokk bensin så jeg tror chippen min har røket så jeg skal kjøpe meg en ny ..

jeg fikk det gjort hos G-tech i drammen.. full pakke bygde om til bredreim drift også... det er å enbefale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rallye

Ja som sagt så er forskjellen 0,8bar ved ca 2200r/min vs 0,5bar ved ca 3000r/min jeg er kun fornøyd i vertfall .. emn nå har jeg problem ved at motoren ikke får nokk bensin så jeg tror chippen min har røket så jeg skal kjøpe meg en ny ..

jeg fikk det gjort hos G-tech i drammen.. full pakke bygde om til bredreim drift også... det er å enbefale

 

Ja merket stor forskjell på perfomace'n da sikkert...

 

regner med du har byttet bensintrykkregulator med det oppsettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by toslink

 

Ja merket stor forskjell på perfomace'n da sikkert...

 

regner med du har byttet bensintrykkregulator med det oppsettet?

Ja jeg har skiftet til en som åpner ved 3,8 bar trykk

treger som faen på jeg ikke kjøpte en justerbar.. hadde vært litt griere.. jeg tror ikke det er dysene for på krb og g-tech sier de at det skal holde med de orginale dysene..

så har jeg også problemer med at den sviver høyt på tomgang når tomgangsventilen er koblet på .. å det gikk bort når jeg satte i den orginale chippen så derfor tror jeg det er den som er problemet.. har du chip å mindre hjul på din ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rallye

har du chip å mindre hjul på din ?

 

Har eid min Rallye i ca 2mnd så har ikke rukket å moddet den mye enda.. Kjøpte den med helt orginal motor.. så prøver å skaffe mest mulig info og erfaringer før jeg starter med trimming.

 

satser på porting av G-lader, og chip i førsteomgang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke no fornuftig å komme med,ville bare si at jeg kjørte en Golf G60 i går,med 68mm reimhjul, Supersprint eff.anl. m/cat.repl. og et eller annet stash fra Bahn Brenner (chip og bensintrykksregulator tror jeg). skal ihvertfall være rundt 190-200 hk i den.

og den går BRA.... ;)

tar i helt fra bånn.. gøy var det,gitt :D :D

 

kamerat av meg som eier den,og den er forresten til salgs.

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår