Gå til innhold

Kompressor?

Ranger emnet


pahf

Anbefalte innlegg

Originally posted by Rallye

 

Den er ombygd til RS kopressor (porting) og et drivhjul som er 77,8 mm :rolleyes: Det er utrolig hva litt nye pakninger og simmerringer kan gjøre i tillegg

 

Før den ble ombygd og overhalt hadde jeg kun 0,5bar trykk ved ca 3000r/min og 0,9-1,0 bar ved maks..

 

ER du sikker på at det er 78 mm ladehjul? 78 mm er jo orginalt? HAr du målt på ytter kanten av reimhjulet, eller der reimen går. Har du målt det med skikkelig ladetrykks måler eller på MFA?

No way in hell du klarer 1,1 bar med RS lader og orginalt reimhjul. Det klarer du ikke en gang med GT lader. (RS-lader med 85-95 mm innløp sveiset på)

 

Orginaldyser med 3,5 bar trykk holder til ca 200 hk uten problemer. Chip, ladehjul går greit, kanskje også med kam, men med portet topp er de grønne for små. Har du grønne eller grå dyser da?

 

Vet om en som har 1,25 bar ladetrykk med PSD portet lader, 65 mm ladehjul og SNS chip

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er hoved reimen somd river laderen som må bygges om til bred reim ? Ikke den lille inne i laderen ? På kammeraten min sin ser hoved reimen ut til å være nermere 2 cm bred hvis ikke breiere. Aner ikke hva mer som er gjort med den , men det leer nå på seg ...

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by toslink

 

oki, driver å tenker på porting av min G-lader , da jeg skal overhale den snart likevell..

 

Stor forskjell på Portet og standar lader?

 

Vanligvis 0,1-0,2 bar mer ladetrykk

 

Reim

Det er hoved reimen somd river laderen som må bygges om til bred reim ? Ikke den lille inne i laderen ? På kammeraten min sin ser hoved reimen ut til å være nermere 2 cm bred hvis ikke breiere. Aner ikke hva mer som er gjort med den , men det leer nå på seg ...

 

Det er nok den lille reima under dekselet på laderen som menes. Jeg mener at den ikke bør bygges om til 2,2 cm reim, da det gir større belastning på lagerene inne i laderen (omtrent som å sette på felger med lavt innpress sliter mer på hjullager). Lagerene er ganske "dårlige" fra før av. Kan snart skaffe lettere tannhjul der med kevlar forsterket reim. Det gir mindre belastning på lagerene inne i laderen. Med 120/125 XL reim skal det være mer enn bra nok.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye holder egentlig grå dyser til, er det noen som vet? Det er jo de som mener det skal holde til 1,5kg men det rimer dårlig med matten - de går statisk før 250hk med fire bar bensintrykk så vidt jeg kan forstå.

 

Eksperimenterer med ladetrykk på en Rallye med Lysholm og SNS chip - den går veldig bra med SNS chip altså :) Motoren måler nesten like mye hk med 1,0kg ladetrykk og SNS chip som med 1,2kg og det som sto i (har dekoderbrikke under så jeg tror det kan være superchip) - så nå øker ladetrykket igjen og så får vi se når den begynner å magre ut... litt spesiell følelse for meg som er vant til 16V å spinne på alle fire i en Golf :D

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by espen

Hvor mye holder egentlig grå dyser til, er det noen som vet? Det er jo de som mener det skal holde til 1,5kg men det rimer dårlig med matten - de går statisk før 250hk med fire bar bensintrykk så vidt jeg kan forstå.

 

Eksperimenterer med ladetrykk på en Rallye med Lysholm og SNS chip - den går veldig bra med SNS chip altså :) Motoren måler nesten like mye hk med 1,0kg ladetrykk og SNS chip som med 1,2kg og det som sto i (har dekoderbrikke under så jeg tror det kan være superchip) - så nå øker ladetrykket igjen og så får vi se når den begynner å magre ut... litt spesiell følelse for meg som er vant til 16V å spinne på alle fire i en Golf :D

 

Har noen tall her. Kos deg ;)

 

***All these calculations assume a BSFC of 0.5 using formula from November

'02 CCC magazine (Leon Cupra R feature) ***

 

1).Bosch 0 280 150 905 Green     280.5 cc/min @ 3 bar G60

At a duty cycle of 100% (i.e. maximum flow) = 220bhp

Duty cycle of 90% = 198bhp

Duty cycle of 80% = 176bhp (80% duty cycle is considered to be a safe value,

leaving plenty of margin/capacity).

 

If we swapped the fuel pump & regulator for 4 bar items, then the injector

rating becomes: 323.9cc/min

 

Duty cycle 100% = 254bhp

Duty cycle 90%  = 228.6bhp

Duty cycle 80%  = 203.2bhp

 

2).Bosch 0 280 150 464     283.6 cc/min @ 3 bar 1,8T   or 327.47cc/min @ 4

bar

 

Duty cycle 100% = 222.4bhp or 256.8bhp

Duty cycle 90%  = 200.2bhp  or 231bhp

Duty cycle 80%  = 177.9bhp  or 205.4bhp

 

3).Bosch 0 280 150 923 Grey      350,0 cc/min @ 3 bar G60  or 404.15cc/min @

4 bar

 

Duty cycle 100% = 274.5bhp or 317bhp

Duty cycle 90%  = 247bhp  or 285.3bhp

Duty cycle 80%  = 219.6bhp  or 253.6bhp

 

4). 165cc/min @ 3 bar  VR6

Duty cycle 100% = 194.12bhp

Duty cycle 90%  = 174.7bhp

Duty cycle 80%  = 155.3bhp

 

5). 205cc/min @ 4 bar  VR6

Duty cycle 100% = 241.2bhp

Duty cycle 90%  = 217bhp

Duty cycle 80%  = 192.9bhp

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turbo havari

Polo Classic no har eg montert inn simringen, la den kant i kant med sjølve laderen og så hadde eg på loctite 603. Skall montere ladaren i kveld!:)

 

Det høres bra ut!!

 

Har du fått ladehjulet enda? Skal bli moro å se hvilket ladetrykk det blir med 68mm?

 

Hva med 65 til banetreff :eek:

 

Kanskje ikke, jeg vil jo ikke bli frakjørt :D

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turbo havari

Orginal reim er vell 0,6 og denn brei reima er 1,2cm trur eg.

 

 

Skall kansje prøvekjøyre ladaren min i dag, min er porta og rally utblås lader 0,8 med orginal ladejul.

 

orginal reima er 11mm og bredreima er 20mm en må modifisere festebraketten for å få den til å passe.. men det er bedre det en at den ryker å en får totalhavari på kompressoren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rallye

 

orginal reima er 11mm og bredreima er 20mm en må modifisere festebraketten for å få den til å passe.. men det er bedre det en at den ryker å en får totalhavari på kompressoren

 

Orginal reima er enten 7 eller 9 mm, Optibelt som SLS/G-tech bruker er 11 mm, Gates er 12 mm og Dayco som jeg bruker er 12, mm. Å bruker penger på å bygge om til 20mm er bortkastet i mine øyne. 12,5 holder lenge, bare skiftes hvert år. Koster ikke mange kronene å bytte den, så det er billig forsikring. Jabbasport bruker barer Optibelt sin brede. Det funger greit på alle laderene opp tom R1-85. Det stemmer at den lille reimen er en av de svakeste punktene på g-laderen, men det å skifte den årlig/ minst hver 40T km er det som skal til for å få det til å holde.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

 

ER du sikker på at det er 78 mm ladehjul? 78 mm er jo orginalt? HAr du målt på ytter kanten av reimhjulet, eller der reimen går. Har du målt det med skikkelig ladetrykks måler eller på MFA?

No way in hell du klarer 1,1 bar med RS lader og orginalt reimhjul. Det klarer du ikke en gang med GT lader. (RS-lader med 85-95 mm innløp sveiset på)

 

Orginaldyser med 3,5 bar trykk holder til ca 200 hk uten problemer. Chip, ladehjul går greit, kanskje også med kam, men med portet topp er de grønne for små. Har du grønne eller grå dyser da?

 

Vet om en som har 1,25 bar ladetrykk med PSD portet lader, 65 mm ladehjul og SNS chip

 

Sorry slapp av jeg skreiv feil det sko ver 67,8 :op desuten er det vel 77 som er orginalt ikke 78 ? jeg vet ikke vilke dyser jeg har tror det er de grønne.. men jeg har problemer med at bilen min går for magert,, har 3,8 bars regulator og chip fra nbs til dette oppsettet men jeg tror det er noe kødd med chippen.. har du noen chipp å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rallye

 

Sorry slapp av jeg skreiv feil det sko ver 67,8 :op desuten er det vel 77 som er orginalt ikke 78 ? jeg vet ikke vilke dyser jeg har tror det er de grønne.. men jeg har problemer med at bilen min går for magert,, har 3,8 bars regulator og chip fra nbs til dette oppsettet men jeg tror det er noe kødd med chippen.. har du noen chipp å anbefale?

 

Jeg vil anbefale SNS sin No-lag chip. Kan høre hva de har

 

Du har sikkert opplevd Digi-lag, dvs at bilen "nøler" i 1-3 sek etter at du har gitt gass! Dette er SNS de eneste som har klart å overkomme. Hva slags oppsett har du ellers?

 

RS-lader, 68 mm ladehjul, 3,8 bar ladetrykk regulator.....?

 

Har du kam, portet topp?

 

Mulig at du bør ha større dyser hvis du har grønne. Mener å huske at litt over 1 bar er i grenseland???? Skal du ha kam kan det jo lønne seg å sette inn det samtidig. Kan skaffe deg kam på mål hvis du ønsker det også.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

 

Orginal reima er enten 7 eller 9 mm, Optibelt som SLS/G-tech bruker er 11 mm, Gates er 12 mm og Dayco som jeg bruker er 12, mm. Å bruker penger på å bygge om til 20mm er bortkastet i mine øyne. 12,5 holder lenge, bare skiftes hvert år. Koster ikke mange kronene å bytte den, så det er billig forsikring. Jabbasport bruker barer Optibelt sin brede. Det funger greit på alle laderene opp tom R1-85. Det stemmer at den lille reimen er en av de svakeste punktene på g-laderen, men det å skifte den årlig/ minst hver 40T km er det som skal til for å få det til å holde.

 

Ok det virker som om du veit hva du snakker om .. kan du gjerne hjelpe meg med min bil da .. har problemer med at den stagerer og er hvit på pluggene (for mager blanding)

Begge bensin pumpene er nye og den under tanken er byttet ut til en større.. har bensintryksregulator som åpner ved 3,8 bar er ikke helt sikker på hvilke dyser som står i men det er en 1h motor.. har ohmt dysene og de er ok.. har 68mm laderhjul på, g-tech har bygd om laderen til RS lader.. chippen er i fra nbs som ble levert med det laderhjulet.. men ikke til rs ombygging .. kan det vær chippen eller burde den chippen holde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår