Gå til innhold

Kompressor?

Ranger emnet


pahf

Anbefalte innlegg

Originally posted by Rallye

 

Ok det virker som om du veit hva du snakker om .. kan du gjerne hjelpe meg med min bil da .. har problemer med at den stagerer og er hvit på pluggene (for mager blanding)

Begge bensin pumpene er nye og den under tanken er byttet ut til en større.. har bensintryksregulator som åpner ved 3,8 bar er ikke helt sikker på hvilke dyser som står i men det er en 1h motor.. har ohmt dysene og de er ok.. har 68mm laderhjul på, g-tech har bygd om laderen til RS lader.. chippen er i fra nbs som ble levert med det laderhjulet.. men ikke til rs ombygging .. kan det vær chippen eller burde den chippen holde?

 

Første steget er å sjekke hvilke dyser du har. Det er lett å se, noen av de har gønn plastic, noen grønn. De fleste rallye er levert med grå. Mulig chippen din er for grå fordi fleste rallye er levert med det. Grå er jo 25% større. ER alle pluggene like hvite tyder det jo på at alle dysene funker. NBS bruker SKN chip, de er ikke allverden, TROR det er gjort litt med tenningspunktene og muligens litt med bensin på toppen og flyttet turtallssperre. I bunn og grunn en std chip. De jeg har hørt om som har prøvd den synes ikke den fungerer bra if forhold til f.eks Jabba

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Polo Classic

 

Første steget er å sjekke hvilke dyser du har. Det er lett å se, noen av de har gønn plastic, noen grønn. De fleste rallye er levert med grå. Mulig chippen din er for grå fordi fleste rallye er levert med det. Grå er jo 25% større. ER alle pluggene like hvite tyder det jo på at alle dysene funker. NBS bruker SKN chip, de er ikke allverden, TROR det er gjort litt med tenningspunktene og muligens litt med bensin på toppen og flyttet turtallssperre. I bunn og grunn en std chip. De jeg har hørt om som har prøvd den synes ikke den fungerer bra if forhold til f.eks Jabba

 

De var grønne sprang en kjapp tur ut og så... det er de minste altså.. fillern og .. kan du skaffe dyser og chipp til en rimelig pris eller i så fall vilken pris.. ja jeg tenkte jeg skulle ha kam og porting på toppen men ikke enda... ja alle pluggene er like vite.. jobber på møller verksted så jeg kan jo litt.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rallye

 

De var grønne sprang en kjapp tur ut og så... det er de minste altså.. fillern og .. kan du skaffe dyser og chipp til en rimelig pris eller i så fall vilken pris.. ja jeg tenkte jeg skulle ha kam og porting på toppen men ikke enda... ja alle pluggene er like vite.. jobber på møller verksted så jeg kan jo litt.... :)

 

Skal sjekke litt rundt. Venter på svar fra SNS ang mitt chip også.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket at bensinpumpene dine fungere som de skal?

 

Maks trykk for Digifant pumper er i flg Bosch ca 5 bar. Når du kjører med et grunntrykk på 3,8 bar, og i tillegg lader 1,1 bar, kommer du opp i et bensintrykk på 4,9 som er pretty damned close......

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått svar fra SNS nå. Tror problemene dine kan løses:

 

We recommend 30# injectors @ 3.5bar . The digi pump we find has difficulty

over 4.5 rail pressure (3.5bar+1.0bar boost) = 4.5 bar. AS they get old they

cannot provide more.

 

sender deg en PM med priser på dysene når jeg får prisene slik at jeg kan regne det ut i NOK. 30# er forresten det samme som 310cc, G60 grønne er 280,5 cc, begge ved 3 bar.

 

3.5 Bar FPR

Porsche 944-S, 2.5L DOHC 16V, 190hp

Bosch # 0 280 160 263

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rallye

begge pumpene mine er bytte den under tanken er byttet i en større 220l med 5 bar trykk det bør vell holde?

jeg har 3,8 bars bensin regulator..

 

mener du jeg bør skifte dysene og? ai ai hadde håpet på kun chippen ... :rolleyes:

 

men hvordan er foresten G-tech sin chipp?

 

SNS mener du bør skifte både dyser og sette på 3,5 BAR FPR

 

G-Tech selger vel SLS chip? G40 sine SLS chip er std chip med noen tenningspunkter endret og annen turtallssperre

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G-tech selger eprom chip .. det er vel det samme som bahnbrenner selger ..? skulle få en rimelig god pris hos han siden jeg har gjort så mye med kompressoren min der .. tror det var snakk om ca 2000 spenn med frakt for en chip som skulle være tilpasset oppsettet mitt ... men det er jo enkelt å si :D

er G-tech et seriøst firma eller..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rallye

G-tech selger eprom chip .. det er vel det samme som bahnbrenner selger ..? skulle få en rimelig god pris hos han siden jeg har gjort så mye med kompressoren min der .. tror det var snakk om ca 2000 spenn med frakt for en chip som skulle være tilpasset oppsettet mitt ... men det er jo enkelt å si :D

er G-tech et seriøst firma eller..?

 

E-prom chip er en samlebetegnelse for "alle" typer chip. prom betyr Progamable Read Only Memory

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eprom innebærer også at det er veldig enkelt å kopiere chippene og selge kopiene som merkevare, bare sånn for å ha luftet tanken.

 

Når det gjelder G-tech så kjenner jeg folk med både bra og dårlige erfaringer. Og mitt inntrykk er at noen av de mest misfornøyde har interesse av å selge deg noe annet. (Og jeg tenker ikke på Polo Classic nå eller forrige gang jeg nevnte dette fenomenet!)

 

Personlig har jeg veldig godt inntrykk av SNS, de har veldig bra priser og er veldig hjelpsomme med tips og tilpassing av chippene. Hvilken annen chip-leverandør ville tatt konakt og spurt om de ikke kan få sende et nytt chip da de hadde fått noen nye ideer?

 

Kan i alle fall si at den Rallyen jeg har med å gjøre aldri har dratt så hardt og gått så rent som den gjør med SNS - tross en kam ingen vet helt hva er, Lysholm kompressor og noen ganske kreative løsninger på ting.

 

Hovedproblemet med G60 tuning er den primitive motorstyringen - den klarer ikke kompensere blanding utenfor et smalt spekter, og bruker ofte bokstavlig talt ett sekund på å lese av lambdaen og justere. Derfor får du av og til markant nøling, fete sorte puff i eksosen eller magre perioder - ingen puff i eksosen men har du litt ladetrykk og tynt dysene til maks går det lett et stempel eller fire. Originalt med G-øader har dette lite å si fordi motoren er overdimensjonert og laderen ikke leverer de helt store trykkene - men sett på en turbo, så...

 

SNS sine anti-lag chip kobler ganske enkelt bort lamdbaen og kjører på kartet hele tiden. Det betyr rask og riktig blanding under de fleste forhod, men også at om du har et grunnleggende problem med bensintrykk eller blanding så vil motorstyringen aldri oppdage det..!

 

Blir mye dette her men jeg husker spesielt en Corrado som Børge Olsen Racing hadde hatt inne, den gikk godt og alle mente det måtte være den raskeste Corren i Bergen. Alt han hadde gjort var 68mm og SKN chip samt å justere bensintrykk og tenning pinlig nøyaktig, bytte noen tenningsdeler og ta en forstillingskontroll på den... så begynn med å få maks ut av det du har før du kjøper dyre deler i fine farger :)

 

Mvh

 

Espen, som skrev vwteamgti sidene en gang i forrige årtusen

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske mye å si at alt er satt opp riktig. Husker Runars G40 for noen år siden. Da den skulle bli satt opp på rullende lande vei hadde den 140 hk på første power run, etter litt leking med tenning, kamhjul og bensintrykk havnet han på 172 hk......

 

Greit å betale for noen få timers jobb og få 32 hk ekstra.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

3).Bosch 0 280 150 923 Grey      350,0 cc/min @ 3 bar G60  or 404.15cc/min @

4 bar

 

Dem ger 325cc @ 3bar enligt Bosch Sverige!

 

Sen är det inte alls säkert att dem verkligen följer 'formeln' när man ökar trycket. Oftast ger dem mindre och mindre vid högre tryck, så allt går inte att räkna fram.

http://www.dli-teknik.se <-- VAG Godis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår