Gå til innhold

Hvilket politisk parti holder du med?

Ranger emnet

awt

Hvilket politisk parti holder du med?  

258 stemmer

1. 1. Hvilket politisk parti holder du med?

• Arbeiderpartiet (AP)
      27
    • Høyre (H)
      20
    • Fremskrittspartiet (FRP)
      174
    • Kristelig Folkeparti (KRF)
      5
    • Kystpartiet (KP?)
      1
    • Rød Valgallianse (RV)
      4
    • Senterpartiet (SP)
      7
    • Sosialistisk Venstreparti (SV)
      8
    • Venstre (V)
      5
    • Annet/usikker/skal ikke stemme
      11

Anbefalte innlegg

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kikket på LO.no og valget falt på AP.

OT:

Kikk der og se hva partiene svarte på 54 spørsmål, og se om du stemte rett.

Vil dere ha 13 timers arbeidsdag uten rett til overtidsbetaling???? Ikke jeg, og det vil Frp. puke Det er mye annet som Frp vil ha, men ikke tenk 4 år frem men også på deres barns fremtid......

imstupid "Veteran-råner"

Das Blitz 4 ever....

Wagen und Bayer sugen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig i at det lukter fusk & fanteri av det møtet mellom Frp og rederforbundet, som forøvrig gikk mest på om det skulle være lov med utenlands arbeidskraft på innelands båter. Til alt overmål var det Frp selv som hadde fremmet forslaget i første omgang. De stemte altså mot sitt eget forslag etter det møtet.

MEN: Husk da på etpar ting: Støtten fra rederforbudnet til Frp er på ca 200.000kr pr år, noe som er småpenger i forhold til hva som går fra LO til Ap.

Ledelsen i LO og ledelsen i Ap har fast møte HVER UKE (den såkalte samarbeidskomiteen) hvor saker & ting drøftes. Dette har de hatt i alle år etter annen verdens krig. Hvorfor i all verden tror du LO gjør dette dersom de føler de ikke har noe igjen for det????

Puss litt på hukommelsen så husker du kanskje regjeringen Jagland's prosjekter om mer effektivitet i staten og mulighetene for å stramme litt inn på sykelønnsordningene. LO raslet med sablene og Ap justerte forslagene ned til ufarlige papir-tigre.

Og her snakker vi om tunge, viktige reformer i miliardklassen. Ikke etpar hundre tusen og noen joller langs kysten.

På dette området sitter de i glasshus hele gjengen. Ap er ikke et hår bedre en Frp eller andre. Kanskje heller stikk motsatt.

Husk også på at Ap sammen med norsk etteretningstjeneste avlyttet politiske motstanderes møter til langt utpå 70-tallet. Dette ble jo avdekket ifm renovering av noen gamle møtelokaler i Oslo og skapte ramaskrik. Det ble offentlige granskinger av dette. Gamle LO kjemper kom i litt rart lys etterpå. Kan du gjette hvilket politisk parti som var mest imot at dette skulle granskes? Riktig: Ap.

Eller hva med medlemsjukset i de politiske ungdomsorganisasjonene? Joda. De fleste ungomspartiene hadde jukset i stor stil, men hvem var imot at det skulle røskes opp i det? Riktig: Ap. Og hvorfor var de det? Fordi de satt i regjering den gangen og statsministeren selv (Jagland) hadde en fortid som sjef i AUF.

Enda mer vanskelig for Ap var det at konprinsen deres hadde en enda ferskere fortid som sjef i AUF. Kan du gjette på hvilken kronprins jeg snakker om? Riktig: Vår kjære tilkommende statsminister.

Daværende sjef i AUF måtte forresten gå på grunn av avsløringene med medlemsjukset. Tror du han var mer delaktig enn tidligere sjefer?

Eller hva med sjefen i LO, Gerd Liv Valla? Fortid som aktiv medlem i AKP(ml).

"ungdommelig uvitenhet" skyldte hun på engang hun ble spurt om det. Medlemslistene til AKP(ml) viser imidlertid at hun var betalende medlem mange år etter at hun fylte 30. Det var en svært voksen uvitende ungdom, må jeg si....

Til info: AKP (ml) skilte seg fra andre kommunistiske partier ved at de jobbet for en væpnet revolusjon. De så opp til ledere som Kim Il Sung i Vitenam og mente Kina var for myke.

Hva er egentlig forskjellen på disse målene, midlene og idolene i forhold til nynazisters mål, midler og idoler? Jeg lytter gjerne...

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller hva med sjefen i LO, Gerd Liv Valla? Fortid som aktiv medlem i AKP(ml).

"ungdommelig uvitenhet" skyldte hun på engang hun ble spurt om det. Medlemslistene til AKP(ml) viser imidlertid at hun var betalende medlem mange år etter at hun fylte 30. Det var en svært voksen uvitende ungdom, må jeg si....

Til info: AKP (ml) skilte seg fra andre kommunistiske partier ved at de jobbet for en væpnet revolusjon. De så opp til ledere som Kim Il Sung i Vitenam og mente Kina var for myke.

Hva er egentlig forskjellen på disse målene, midlene og idolene i forhold til nynazisters mål, midler og idoler? Jeg lytter gjerne...

Det er korrekt at Valla var medlem av AKP(ml), det var vel heller lite som var kjent om regimene på dette tidspunkt, tross alt, og er man blindet av kommunisme før man lærer noe om dette, så kan det lette virke som falsk og feig propaganda om man hører om dette.. Let's face it. Men det er vel vanskelig å se for seg at dette har noen relevanse til arbeidet hennes nå..

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Kim Il Sungs regime i Vietnam, så var det svært godt kjent, ikke minst her i Norge.

Grunnen var de tusenvis av båtflyktninger som kom hit til landet via norske båter.

Dette er en gruppe fremmedkulturelle innvandrere som forøvrig har intergrert seg i det norske samfunnet på en HELT annen måte enn dagens muslimske innvandrere, men det er jo en annen sak.

Jeg synes det betyr mye mer for oppgaven hennes hvilken bakgrunn sjefen for LO har, enn f.eks hvilket parti statsministeren i en samlingsregjering kommer fra. Vel og merke når vi snakker om hennes voksne bakgrunn.

Det sier litt om hvor langt hun er villig i å gå. Og ikke minst sier det endel om hva hun mener om det private næringsliv som organisererer ti-tusener av medlemmer under henne.

Men grunnen til at jeg kastet meg på denne tråden i første omgang var å vise at en stemme til Frp utmerket godt kan være like gjennomtenkt som en stemme til Ap eller Høyre, og det tror jeg at jeg har fått vist.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 years later...