Gå til innhold

HJELP! Bremesefeil!

Ranger emnet

ovlov86

Anbefalte innlegg

Heisann folkens. Kom ned til bilen etter skolen i dag, og der stod den pent dandert i en dam av bremsevæske... Tok sjansen på å kjøre hjem etter å ha testet om bremsene funker.

Da jeg kommer hjem legger jeg meg under bilen for å se hva i hekkfjell som er galt..

Se selv... :hammer

1004039small6mk.jpg

1004041small7cm.jpg

Jaudå... Hva er denne dingsen for noe lurt? Er det kun en overgang for bremserørene?`Ser ut som lekkasjen kommer fra den kontakten der. (bremsefeilsensor?)

Kan noen komme med litt hjelp her? :magic

Dette er altså på venstre side, rett ned fra bremsekraftforsterkeren med tilbehør...

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, er det noen som ser denne???

Var bare 11 som har sett på den på en time.... Har da funnet ut at delen kalles "Ventil, tryckskillnadsvarning" i haynes boka... Hen får jeg tak i en sånn?

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, er det noen som ser denne???

Var bare 11 som har sett på den på en time.... Har da funnet ut at delen kalles "Ventil, tryckskillnadsvarning" i haynes boka... Hen får jeg tak i en sånn?

Om går til Volvo i Kr.sand så dem nok den der. Eller får den tilsendt.

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta tørk vekk all den bremsevæske..hiv deg under, få en nisse til å pumpe på bremsen, se hvor det spruter..rart om det er den sensoren..men men.. shit happens..

husk å lufte etterpå da :D :hammer

luftenipplene pleier å sitte godt, og man drar de runde fort.. prøv å løsne først..(på med masse wd40 eller noe før du løsner, og vent så væska får litt tid til å virke)

når du har dratt nipplene runde, fram med wisegripen..stram den hardt, og se om de løsner..

knekker du den, må du gjøre som jeg gjorde på bilen til dama her om dagen hellothere

av med calipper, fram med borr, gå bort til søyleborrmaskinen, bor ut nippelen, pirk ut gengene fra nippelen so msitter igjen i calipperen med en liten skrutrekker... det innlysende her er : ikke, IKKE, bruk så stort bor at du ødelegger gjengene i calipperen..

alternativt, prøv med en grisepikk...

lykke til.

håp på at det er sensoren du, :D

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd volvo242TIC! hellothere

Har nå sett under bilen, og det er fra der den sensoren står det lekker... Virker som hele den plastgreia er knekt.. Den som er selve sensoren... Så det går ann å bytte bare den?? alacocaina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd volvo242TIC! hellothere

Har nå sett under bilen, og det er fra der den sensoren står det lekker... Virker som hele den plastgreia er knekt.. Den som er selve sensoren... Så det går ann å bytte bare den?? alacocaina

10 tegn jupp

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:wave

Men går det ann å kjøpe bare den sensoren, eller må jeg ha ny hele driten? :fire:

Hvordan er den egentlig festa?

Koster vel bare 5.000 på volvo eller noe... :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk hos volvo først, biltema holder jeg meg langt borte fra når det kommer til bremsedeler osv.. alt som har med sikkerhet og gjøre, samt oljefilter ;)

men sjekk hos volvo og se hva dem skal ha, så kan du jo dette innom et random delelager ala mekonomen og sammenligne pris

some people say that they dont drive fast, they fly low... I`LL BET MY ASS THEY DONT HAVE FLIGHT SERTIFICATION!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider