Gå til innhold

Batteri

Ranger emnet

The_SilverSurfer

Anbefalte innlegg

180Amper?? hehe... du tregner ikke å bruke den som sveise aparat da!! :hammer hva har du koblet på den?? har du målt hvile strømmen din?? mitt ligger på ca 6 amper med ZX350+ZX450 og uten subb forsterkerne enno (2x M100), regner med at den vil ligge til sammen rundt 9-10 amper i hvilestrøm. men 180Amp?? ved "noe" pådrag drar rundt 20A. bare frontsettet som sagt...

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, er ikke 180A hvilestrøm da, skal ikke drive et mobilt hus heller. :)

er sub-forsterkeren som trekker så mye (zapco 9.0). har ikke hatt muliheten for å måle strømtrekket, men vet at ut-effekten er over 2500W RMS (digital måler på forsterkeren), og da ligger spenningen på ca 12V, og 2500/12 = 208A, også trekker den jo ca 10-15% mer en det tenker jeg. men til vanlig bruk spiller jeg som regel ikke over 2000W, og da blir det ca 180A strømtrekk om jeg tar virkningsgraden på ca 85-90% til betraktning. i tillegg har jeg jo toppregister forsterker på 2x 225W RMS, men her brukes jo selvfølgelig langt ifra topp effekt, så anntar det er ca 180A trekk gjennomsnittlig når jeg spiller høyt. bruker 180A sikring forran, og den har ikke ryki enda, så så veldig mye mer kan jeg ikke ha brukt. men den består av 3x glassikringer da, så den tåler jo mye mer en 180A i korte perioder. men litt overasket over at den ovelevde db-drag når jeg testet med høy klipping, da viste den nesten 4500W. i teorien er jo det nermere 400A. men må vel kanskje regne andeles når det er klippet signal? husker ikke helt det der jeg, hehe... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider