Gå til innhold

Demontering av bakfanger (opel)

Ranger emnet

ZombiE

Anbefalte innlegg

Noen som har tatt av bakfangeren på en Vectra eller lignende her?

Ender bare med at jeg røsker av de to digre plastklipsene som sitter øverst på innerfangeren... :mad: Tok av fangeren fra en bil på høggeren, vil ikke bruke samme metode på min bil siden jeg faktisk har planer om å bruke innerfangeren på nytt... :D

Eneste løsning jeg fant på dette problemet på høggeren var å bruke rå kraft, vil den ikke så skal den... Men da blir de to klipsene ubrukelige en gang til... Er jo umulig og komme til å klemt de sammen ellerno...

HJELP!

KimS

"Gott schuf Adam, und Adam den Opel"

-79 Opel Ascona 2,2i TIL SALGS!

-00 Yamaha XVS 125 TIL SALGS!

-79 Opel Kadett C City 1,2N

-95 Opel Vectra 2,0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men front fangeren var også bare klippset fast på vær side å den var bare å skru løs å røkke av med RÅ kraft klipsene overlevde fint...

Forfangeren er festet med litt andre klips, de ble heller ikke ødelagt hos meg... Men de svære hore klipsa bak, de er det værre med...

Dere kan sikkert få tegninger fra en Opel forhandler som viser hvordan fangeren skal tas av?

Har jeg ikke tenkt på... hmm, jeg tror jeg har en tegning på montering av forfangeren min, men den hjelper ikke ved demontering... jeg vet jo alt hvor alle klipsene er... æsj, hater klips ;)

-95 Opel Vectra 2,0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei, jeg går også å venter på stylingkittet mitt... TSI mangler bare frontleppa nå da... Har egentlig ikke hatt tid til å få gjort noe med bilen i det siste...

-95 Opel Vectra 2,0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Prøvd noe mer?

Jeg blir snart gal av og vente på fangeren min... Men håper den kommer før juni...

Jeg har foresten prøvd og dele ytter- og innerfanger på den "nye" brukte fangeren jeg har, dette var heller ikke så lett... På begge sider var det en litt større klips som satt med et låsestykke, men disse klipsene er jo rett og slett for store for å få ut av innerfangeren...

Nå er jo jeg så heldig at jeg kan "ødelegge" innerfangeren siden jeg kommer til å bruke den jeg har sittene på bilen min, men jeg må jo ha av ytterfangeren fra bilen min også... Begynner og gå lei plasten på opel... :rolleyes:

-95 Opel Vectra 2,0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ZombiE

Prøvd noe mer?

Jeg blir snart gal av og vente på fangeren min... Men håper den kommer før juni...

Jeg har foresten prøvd og dele ytter- og innerfanger på den "nye" brukte fangeren jeg har, dette var heller ikke så lett... På begge sider var det en litt større klips som satt med et låsestykke, men disse klipsene er jo rett og slett for store for å få ut av innerfangeren...

Nå er jo jeg så heldig at jeg kan "ødelegge" innerfangeren siden jeg kommer til å bruke den jeg har sittene på bilen min, men jeg må jo ha av ytterfangeren fra bilen min også... Begynner og gå lei plasten på opel... :rolleyes:

har bare tatt av sideskjørtene å frontspoileren. skal opp i garasjen i dag å se på hekken. Har to hekker liggende å på den gamle var det bare å røkke av ytterfangeren av innerfangeren. Nå var det ikke akkurat jeg som gjor dette men en kompis, tror han brukte 2 sek. på hele greia :), så vet ikke nøyakti hvordan han gjore det. Men ta værtfall av hele hekken før du tar av ytterangeren tror det er mye lettere da.

07 Toyota Auris TTE Edition

ex. 92 Mazda 323F

ex. 92 Opel Vectra

ex. 86 Opel Ascona

http://sprett.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Har tatt litt tid med meg... De som skal hjelpe med litt sveising og sparkling bruker så vanvittig lang tid... Men i går tok jeg av fangeren, hehe :rolleyes:

Hvilken årsmodell har du? Klarte ikke helt å se for meg det du sa... Jeg måtte skru av den bjelken som fangeren er festa i, få av klipsene på siden og så dytte fangeren ned og ut... Skruer i bagasjerom? Til hva da? Jeg har ribba hele bagasjerommet mitt jeg, skal bygge annlegg etterhvert... Men skjønner igrunn ikke hvilke skruer du sikter til...

Men vi fikk da av fangerene våre da :)

Du får sende over noen bilder på bilen når den er ferdig da... Hadde vært kult... :D

Kim Ståle

-95 Opel Vectra 2,0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han har en 92-modell står det i profilen hans;)

Vectran fikk litt andre fangere i 93, så det er nok der det ligger.

- 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane

- 2015 Passat 2,0l 150hk TDI

- 2015 Zoe R210

- 1998 Corolla 1.3
x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, hehe tenkte ikke over og sjekke der jeg, men ja, var det jeg tenkte på...

Den fikk faktisk nye fangere i september 92 :D tror jeg... hehe...

-95 Opel Vectra 2,0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Originally posted by ZombiE

Har tatt litt tid med meg... De som skal hjelpe med litt sveising og sparkling bruker så vanvittig lang tid... Men i går tok jeg av fangeren, hehe :rolleyes:

Hvilken årsmodell har du? Klarte ikke helt å se for meg det du sa... Jeg måtte skru av den bjelken som fangeren er festa i, få av klipsene på siden og så dytte fangeren ned og ut... Skruer i bagasjerom? Til hva da? Jeg har ribba hele bagasjerommet mitt jeg, skal bygge annlegg etterhvert... Men skjønner igrunn ikke hvilke skruer du sikter til...

Men vi fikk da av fangerene våre da :)

Du får sende over noen bilder på bilen når den er ferdig da... Hadde vært kult... :D

Kim Ståle

Har en 92 mod ja...

Blir ikke ferdig med bilen før til neste år jeg. Bilen ser helt jalla ut nå, trenger en hel lakkering å litt oppretting. Mye små bulker. Men stylinga var tøff så når jeg får lakka den blir det bra. Har lyst på en dyp blå perlemor farge. Skal forsåvidt også skifte motor å girkasse i vinter. Men må inn i forcen nå i 6mnd til jul :(

Var du på gatebil?

07 Toyota Auris TTE Edition

ex. 92 Mazda 323F

ex. 92 Opel Vectra

ex. 86 Opel Ascona

http://sprett.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider