G_Yog Skrevet August 30, 2005 Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 Noen som kan forklare meg hva "charcoal canister" er?? sitter i forkant av motorrommet mitt.. Siter PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav! MantaB-82: Slædde :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet August 30, 2005 Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 Blir vel noe sånt som koksgrå hylse. Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet August 30, 2005 Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 Kaskje jeg tar feil, men er ikke den til å tørke\fjerne dritt fra vakumsystemet da? Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panelovn Skrevet August 30, 2005 Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 den samler bensindamp fra tanken mens motoren ikke går.. så bestemmer motorstyringen når dampen skal kjøres inn i innsuget for å få brukt den opp Siter Nissan primera GT 98` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet August 30, 2005 Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 men det er da avløp under på min. Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet August 30, 2005 Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 men det er da avløp under på min. hvis du holder hånda foran mens motoren går, så virker den som en støvsuger :D så trukke det er mye bensindamp som går ut der, men kanskje frisk luft inn ? Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet August 30, 2005 Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 ja, jeg har ikke peiling. Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G_Yog Skrevet August 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2005 Ok.. Da er det avklart.. et slag utløp/innsug på min og.. Siter PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav! MantaB-82: Slædde :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 charcoal kan riktig nok oversettes til koksgrå, men i denne sammenhengen er det en beholder med aktivt kull som samler opp drivstoffdamp som nevn over. Om denne skal byttes over et langt intervall er jeg ikke sikker på, men jeg kan tenke meg at etter noen år så vil sikkert noe dritt ha redusert kullets evne til å binde opp drivstoffdamp. Dette gjelder kun for miljøhensyn så dette er sikkert ikke av like stor interesse for alle ;) Charcoal Canister This is the main component of a vehicle's evaporative emission control system. This system controls the escape of fuel vapor from the fuel tank. The charcoal canister stores the vapor until it can be burned in the engine at an appropriate time. All vehicles built since the early seventies are equipped with a charcoal canister. Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg