Gå til innhold

EU godkjenning

Ranger emnet

ice-man00

Anbefalte innlegg

Hei!

nå har det seg slik at bilen skulle vært eu-godkjent i november.

Men bilen har vært på verksted - lakkering og sånn diverse ting

til nå. Jobber veldig mye ute så jeg har rett og slett ikke hatt tid.

Tingen er at jeg fortsatt har skiltene.

jeg har betalt årsavgift og forsikring og det som skal til.

skal på eugodkjenning til uka.

blir det mye pes med biltilsynet nå? masse å betale eller hva gjør jeg?

Stian H.

x Chevy Bauville 81 mod 5.2 liter bensin med v8`er :)

- Honda CRX 91 mod, effektanlegg og powerfilter bare ;) mer kommer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom bilen skulle inn i november 2004, så har det gått ut en begjæring om avregistrering på bilen din. Da vil jeg også mene at du fremdeles kjører rundt på blå oblater..? Uansett, om du blir stoppet i kontroll, kan de som stopper deg ta skilta dine, og du får et påskiltningsgebyr på 1200 spenn.

Om du fikser EU-godkjenningen, og alt annet er i orden, så skal vel ikke du betale noe straffe-greier til Biltilsynet. Du må bare be om å få røde oblater til bilen din, for disse kommer ikke automatisk.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det begjæring på bilen, har Tollvesenet (de reiser rundt og klipper skilter, ja) lov til å gå inn i garasjen din uten tillatelse og hente skilta dine.. :) Lensmannen får også oppdaterte lister på hvilke biler i hans område som er begjæring på, og han kan også reise rundt og ha innsamlingsaksjon, uavhengig om du kjører eller om bilen står i deler.

Når du skal kjøre til godkjenning, så er jo egentlig ikke bilen godkjent. Det du kan gjøre, for å få det mest mulig korrekt, er å avregistrere bilen (av/påregistrering er gratis), og så låne prøveskilter for 275 spenn den dagen du skal inn. Det er bare et forslag, et tungvindt sådan.

Regner med at du ikke tar godkjenninga hos Biltilsynet, utifra det du skriver. Godkjenningsregisteret oppdateres bare 2 ganger i uka, så om du kommer samma dag godkjenningen har funnet sted, så bør du ha med stempla godkjeningspapir fra verkstedet, slik at de på Biltilsynet kan legge inn denne, evt sette en utsettelsesfrist mens de venter på oppdateringen i systemet. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bare være å få den godkjent også hente nye oblater ja. Lønner seg uansett å ha med kontrollseddelen fra verkstedet.

Tollvesenet kommer sannsynligvis ALDRI til å kikke i garasjen din og politiet prioriterer ikke denne oppgave i noen større grad enn at de sjekker det opp om du blir stoppet for noen annet.

Stod faktisk en artikkel i aftenposten denne uke om det siste der.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er ikke i min garasje uansett:P

harn på jobben jeg. jeg kjørte faktisk inn i løvens hule den dagen de hadde storaksjon for å få meg prøveskilter, noe jeg trodde kosta 200 spenn, men hadde ikke mer så jeg måtte kjøre hjem uten.

toppen av fjellet var at bilen stod på biltilsynet et par timer pga flatt batteri:P

Stian H.

x Chevy Bauville 81 mod 5.2 liter bensin med v8`er :)

- Honda CRX 91 mod, effektanlegg og powerfilter bare ;) mer kommer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider